fbpx

Fixní náklady restaurace: Poznejte je, zvládněte je a snižte je.

Fixní náklady restaurace: Poznejte je, zvládněte je a snižte je.

Znalost fixních nákladů restaurace je zásadní pro správné řízení podniku.

Tyto náklady zahrnují důležité výdaje restaurace, které nelze zanedbat.

Kromě fixních nákladů na restauraci existují i další typy nákladů, které byste jako manažer podniku měli znát.

Co znamenají jednotlivé typy nákladů, jaké výdaje zahrnují a jaká opatření vám pomohou je snížit. To vše se dozvíte v tomto článku a připravte se na zvýšení zisku své restaurace.

Fixní náklady restaurace: přímé a nepřímé náklady

Fixní náklady restaurace: přímé a nepřímé náklady

Fixní náklady restaurace jsou ty výdaje, které musí být vynaloženy, aby podnik mohl řádně fungovat.

Restaurace musí tyto náklady nést vždy, bez ohledu na to, kolik zisku získala nebo nezískala.

Tyto fixní náklady restaurace se dělí na přímé a nepřímé.

Nepřímý

Jaké jsou nepřímé náklady restaurace?

Jsou to ty, které nejsou výslovně zahrnuty v nákupu produktů potřebných k přípravě jednotlivých pokrmů v menu.

Patří sem platby daní, správní a finanční výdaje a platy manažerů a ředitelů.

Někdy zahrnuje také platby za služby, jako je elektřina, internet nebo telefon.

Přímý

Jedná se o náklady, které restaurace vynakládá, aby mohla nabízet své služby. Konkrétně se jedná o ty, které jsou generovány z nákupu produktů, které potřebujete k nabízení svých výrobků.

Přímé fixní náklady restaurace zahrnují suroviny, úhradu některých služeb a práci na přípravu pokrmů.

Jsou všechny náklady fixní?

Jsou všechny náklady fixní?

Přestože restaurace má fixní náklady, nejsou to jediné náklady spojené s podnikáním.

V závislosti na tržbách, které v podniku vznikají, se dělí na fixní nebo variabilní náklady.

Opraveno

Fixní náklady restaurace jsou ty, které navzdory proměnlivému pohybu tržeb zůstávají na stejné úrovni.

Mezi pevné náklady patří nájemné provozovny, mzdy, mzdové náklady, obecní daň a školení zaměstnanců.

Proměnné

Pokud jde o variabilní náklady restaurace, jsou to ty, které se mění v závislosti na tržbách, které restaurace má, takže mohou být nižší nebo vyšší než poprvé.

Mezi hlavní variabilní náklady restaurace patří nákup surovin, úhrada služeb a práce navíc, která je nutná v případě akcí uvnitř i vně podniku.

Částečně fixní a částečně variabilní náklady restaurace

Částečně fixní a částečně variabilní náklady restaurace

Polofixní a variabilní náklady se v restauracích také nevyskytují, protože jsou součástí obou těchto položek.

Tyto náklady se označují jako částečně fixní a částečně variabilní náklady restaurace.

Částečně fixní náklady

Polofixní náklady mají část, která se s ohledem na provoz restaurace nemění. Mluvíme o minimu, které je nezávislé na tom, jak se aktivita mění.

Služby jako voda, energie a plyn jsou částečně fixní náklady restaurace.

Polovariabilní náklady

U tohoto typu nákladů obvykle nedochází k žádným výkyvům, pokud restaurace nepřekročí objem svého provozu.

Příkladem poloproměnných nákladů v restauraci je najmutí dalšího personálu, který je nezbytný pro obsluhu zákazníků, když má podnik všechny stoly plné a nemá dostatek obsluhujícího personálu, který by se jim mohl věnovat.

Tento typ nákladů je třeba brát v úvahu zejména v prázdninových obdobích: v létě nebo při tradičních slavnostech.

Náklady na budoucnost a minulost

Náklady na budoucnost a minulost

Historické a standardní náklady jsou nástroje, které vám umožní mít kontrolu nad financemi vaší restaurace do budoucna.

Ačkoli mají různé podmínky, při výpočtu standardní mezní hodnoty se bere v úvahu historická mezní hodnota.

Podívejme se, kterému z těchto případů odpovídají.

Historie

Historické náklady umožňují promítnout, jak budou vypadat budoucí finance restaurace na základě současných nákladů.

Pro odhad historických nákladů je třeba vzít v úvahu správní a finanční náklady, zisky a další relevantní informace obsažené v účetních knihách nebo fakturách.

Standardní

Standardní náklady restaurace jsou naopak ty, které jsou plánovány na následující měsíce, čtvrtletí nebo semestry.

Pro stanovení standardních nákladů je třeba vzít v úvahu historické náklady, aby z nich vycházely a výrazně se nelišily.

Jak snížit fixní náklady restaurace?

Jak snížit fixní náklady restaurace?

Fixní náklady restaurace lze navzdory tomu, co si myslíte, snížit. Zde je několik tipů, jak je kontrolovat a omezit.

Měnou je zde akota

Aby byl jídelní lístek restaurace nejlepší, nemusí mít několik stran jídel a nápojů.

Je vhodné, aby jídelní lístek vaší restaurace obsahoval výběr jídel, která se vyznačují kvalitou a originalitou.

Mějte na paměti jídla, která jsou v oboru nejprodávanější, ta, která vám přinášejí největší zisky, a ponechte je ve svém jídelním lístku.

Vytváří a podporuje používání datových listů.

Vytvořte a vyplňte technické karty jednotlivých pokrmů, které jsou součástí menu.

Koupit přímo

Nevyužívejte služeb třetích stran k získání produktů, potravin a ingrediencí, které potřebujete k přípravě pokrmů ve svém jídelním lístku.

Nakupujte přímo u dodavatele. Tímto způsobem se vyhnete placení provizí za služby a správu nákupu za vás.

Pečujte o své dodavatele

Mějte harmonický a důvěryhodný vztah s každým dodavatelem v restauraci. Musíte se o ně starat se stejnou intenzitou, s jakou se staráte o své zákazníky.

Dobré vztahy s nimi vám zaručí kvalitní suroviny, které restaurace potřebuje, za přijatelné ceny.

Pečujte o své zásoby

Denně kontrolujte produkty, které přicházejí a odcházejí ze skladu, abyste zajistili, že budete mít v restauraci vždy potřebné suroviny.

Tato kontrola by měla řídit data expirace jednotlivých produktů a množství spotřebované za den.

Můžete tak kontaktovat dodavatele, když to opravdu potřebujete, a nekupovat nic, co nepotřebujete.

Na druhou stranu je tato metoda ideální pro kontrolu využití surovin a zamezení jejich plýtvání.

Porovnejte se s konkurencí

Podívejte se, co nabízí vaše konkurence, a zdůrazněte, čím se od ní lišíte. Tento bod vám pomůže zlepšit služby restaurace..

Je to také výhoda při uzavírání dohod s dodavateli o nákupu surovin, kdy lze ukázat nabídky konkurence a získat slevy, které jsou cenově výhodné pro obě strany.

Udělejte z digitálního marketingu svého největšího spojence

Vsaďte na digitální marketing. Je ideálním partnerem pro zviditelnění vaší restaurace.

Za tímto účelem promyslete strategie propagace své restaurace na sociálních sítích, ve vyhledávačích, prostřednictvím reklamy na webových stránkách třetích stran nebo e-mailového marketingu.

A co sociální sítě? Samozřejmě! Zahrňte je do svých akcí digitálního marketingu.

Zlepšení fixních nákladů na nákup produktů pro vaši restauraci.

Zlepšení fixních nákladů na nákup produktů pro vaši restauraci.

Kromě dobrého dodavatele pro nákup potravin na přípravu jídel potřebujete i takového, který má nádobí, které zlepší fixní náklady vaší restaurace.

En Monouso, nuestra tienda virtual, encontrarás un proveedor de confianza con productos de calidad y entregas eficientes en pocos días.

Na našich webových stránkách máte k dispozici potřebné nádobí a nádoby na jídlo, s nimiž můžete servírovat jednotlivé pokrmy z jídelního lístku, které jsou určeny ke konzumaci uvnitř i vně provozovny.

Nejlepší na tom je, že každý produkt je k dispozici ve velikostech, barvách, tvarech a množstvích, které budou vyhovovat vaší restauraci.

Navštivte nás a zjistěte, jakou škálu produktů máme pro vaši restauraci.

FAQ

Jaké jsou fixní náklady restaurace?

Můžeme rozlišovat mezi přímými a nepřímými náklady. Přímé náklady jsou ty, které musí restaurace vynaložit, aby mohla nabízet své služby. Nepřímé náklady jsou ty, které se netýkají výhradně pořízení produktů nezbytných k přípravě pokrmů na jídelním lístku.

Co jsou to polofixní náklady?

Jsou to ty, které jsou minimální, nezávislé na činnosti. Například voda, energie a plyn.

Jak mohu omezit fixní náklady své restaurace?

Fixní náklady restaurace můžete omezit omezením jídelníčku, vytvořením a podporou používání technických karet, vyhnutím se zprostředkovatelům, péčí o dodavatele, péčí o zásoby a sázkou na marketing.

Zanechat odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Povinná pole jsou označena *

ZÁKLADNÍ INFORMACE O OCHRANĚ ÚDAJŮ

Účel: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.

Práva: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.

Příjemci: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.

Legitimace: Consentimiento del interesado.

Zodpovědný: Envalia Group, S.L.

Další informace: You can find additional information on data protection in our privacy policy

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.