fbpx

Jak na gastronomický copywriting?

copywriting-gastronomico

Dnes jsme se rozhodli napsat tento příspěvek, ve kterém vám povíme, jak se dělá gastronomický copywriting. Pokud máte vlastní restauraci nebo pracujete v oddělení digitálního marketingu, bude se vám hodit to, co se zde dozvíte.

Pomocí copywritingu potravin můžete vytvářet nejrůznější přesvědčivá sdělení, která zvýší prodej ve vaší provozovně. A nejen to, pomůže vám také zlepšit identitu vaší značky online.

Pokud se vám líbí to málo, co jsme vám zatím řekli, měli byste číst dál a dozvědět se víc!

Co je copywriting?

Abychom se ujistili, že jste pochopili vše o copywritingu potravin, je podle nás nejlepší nejprve vysvětlit, co je copywriting jako takový.

Copywriting spočívá v tvorbě dostatečně přesvědčivého textu, který potenciálního zákazníka přesvědčí, aby udělal to, co po něm chcete. Toho lze dosáhnout pomocí různých přesvědčovacích technik a strategií.

Mluvíme o kopii, která vyjadřuje osobnost a vyspělost vaší pohostinské firmy. Způsobem, který vypráví příběh, který zákazníka zaujme a vyvolá v něm pocit, že se vaše značka snaží zpříjemnit jeho zážitky.

Co je to food copywriting?

Gastronomický copywriter je odborník nebo copywriter kvalifikovaný pro psaní odborných textů v oblasti pohostinství. Díky svým službám mohou optimalizovat měsíční/roční peněžní příjem lokality a vytvářet texty, které motivují klienta k akci.

Můžeme tedy říci, že gastronomický copywriter je přesvědčivý copywriter. Někdo, kdo určitě někdy v životě pracoval v restauracích, cateringu nebo jiných typech hotelových zařízení, než se začal věnovat digitálnímu copywritingu.

Jaké ingredience by měl obsahovat gastronomický text?

Copywriting pro restaurace je nový trend, který v pohostinství znamenal před a po. Zejména proto, že pomáhá vytvořit obraz restaurace v myslích čtenářů.

Jak toho ale dosáhnout v gastronomické kopii? Snadno! V následujících řádcích vám prozradíme, co by měla mít vítězná gastronomická kopie.

  • Musí účinně vyjadřovat vaše prodejní sdělení, přičemž je třeba mít na paměti, že prodejní sdělení musí být zcela originální.
  • Musí vyjadřovat stručné sdělení. Zvláště dnes, kdy se mnoho čtenářů snadno pobaví čímkoli, co vidí na internetu. A pokud je vystavíte dlouhému a nudnému textu, jednoduše se nepřipojí.
  • Musí reprezentovat osobnost vaší značky do té míry, aby při čtení mysleli na vaše místo.
  • Musí vyvolat dlouhodobý dialog a toho můžete dosáhnout pouze tak, že vytvoříte osobité články o jídle.
  • Musí zákazníka přesvědčit, aby stiskl tlačítko a provedl rezervaci. To vám v kombinaci s dobrými zkušenostmi pomůže vybudovat loajalitu zákazníků.
>  Tipy pro organizaci gastronomických akcí

Jak psát copywriting pro gastronomické texty?

Doufáme, že vám až do této chvíle bylo vše jasné. Další věcí je totiž naučit se psát copywriting pro gastronomické texty.

Především je to práce, která musí být tvrdá, soustavná a strategická, aby bylo dosaženo cílů. Nemá smysl tento týden připojovat text, pokud strávíte více než měsíc bez opětovného nahrávání obsahu na své webové stránky

A nyní, aniž bychom ztráceli čas, začněme s tím, co jsme slíbili!

Pečujte o slova stejně jako o ingredience svých pokrmů

Pro začátek je důležité, abyste dbali na slova, která ve svých textech používáte, stejně jako na složení svých pokrmů. Někteří lidé dělají chybu, když se zaměřují na umělé vlastnosti svého místa.

Proto, i když je vaše firma krásná, stylová a špičková, budou se vaši zákazníci cítit arogantně, když budou používat fráze jako např.

  • „V mé krásné a elegantní restauraci můžete oslavit nezapomenutelné večery.“

To je špatně! Lidé se chtějí v restauraci cítit příjem ně a k tomu potřebují s restaurací navázat kontakt. Z tohoto důvodu bude používání těchto frivolních frází zákazníky odrazovat.

Gastronomický text by zaručil lepší výsledky, kdybyste jim například sdělili, co mohou najít ve vaší restauraci:

  • „V nabídce najdete lahodné přírodní koktejly se sezónním ovocem, které vám pomohou cítit se lépe, osvěží vás před pokračováním pracovního dne a dobijí baterky na to, co vám ještě zbývá.“

Než začnete psát, zamyslete se nad profilem svého ideálního zákazníka

Než začnete psát, musíte si určit vlastnosti svého ideálního klienta. To vám mimo jiné umožní stanovit tón a typ jazyka, kterým se budou všechny texty, které budou napsány, vyjadřovat.

Zde je důležité, abyste provedli studii, která vám pomůže zjistit:

  • Co se vám líbí a co ne?
  • Proč používá váš produkt?
  • Jak se k nim během pobytu chováte?
  • Jak se vyjadřuje?
  • Má rád formálnost nebo neformálnost?
  • Co konkrétně hledá ve vaší firmě?
>  Jak správně podávat zmrzlinu

Odpovědi na všechny tyto otázky a mnoho dalších vám umožní zjistit všechny podrobnosti o vašich potenciálních zákaznících. Jen tak se s nimi dokážete spojit prostřednictvím přesvědčovacích textů.

Ujasněte si, co píšete a proč to píšete

Je důležité, abyste si ujasnili, čeho chcete svými gastronomickými texty dosáhnout. Tímto způsobem si můžete za všech okolností zachovat objektivitu a zabránit tomu, abyste se dostali do úzkých.

Nezapomeňte! Popis společnosti na webu, texty dopisu a propagačního bulletinu vyžadují odlišné popisy. Proto byste si měli udržet přímou cestu k tomu, čeho chcete dosáhnout, proč toho chcete dosáhnout a jak toho dosáhnete.

Závěrečné závěry

Na tomto místě článku bychom vám chtěli něco objasnit, je vhodné najmout si skutečného profesionála v oblasti kulinářského copywritingu.

Proč ale nemohu psát texty pro svou restauraci ? To je jednoduché! Mnoho restauratérů dělá tu chybu, že si články píší sami, a nakonec kvůli nedostatečným znalostem tématu vytvoří texty, které nepřesvědčí.

Kromě toho mluvíme o úkolu, který vyžaduje mnoho času k dosažení úspěšného článku. Čas, který určitě nemáte, zejména pokud jste ten, kdo řídí vaši firmu.

Vyzkoušíte si copywriting potravin? Napište nám svou odpověď do komentářů!

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

BASIC DATA PROTECTION INFORMATION

Purpose: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.

Rights: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.

Recipients: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.

Legitimation: Consentimiento del interesado.

Responsible: Envalia Group, S.L.

Additional information: You can find additional and detailed information on data protection in our privacy policy