fbpx

Jak vést účetnictví restaurace v aplikaci Excel

Cómo llevar la contabilidad de un restaurante en Excel

V souvislosti s nutností řídit své podnikání vždy hledáme metody a tipy, které nám usnadní život. Například: Jak vést účetnictví restaurace v aplikaci Excel.

Excel nebo jakýkoli jiný tabulkový procesor může působit trochu zastrašujícím dojmem, zejména pro ty z nás, kteří nejsme zvyklí jej používat každý den.

Objevit jeho potenciálvšak vyžaduje trochu cviku a úsilí.

Co tím získáte? Mít jeden z nejlepších nástrojů pro správu restaurace a sledování různých aspektů bez komplikací a centralizovaně.

Čtěte dále a zjistěte, jak vést účetnictví restaurace v aplikaci Excel, spravovat zásoby a řídit svůj podnik jako profesionál.

Klíče k vedení účetnictví restaurace v Excelu

Klíče k vedení účetnictví restaurace v Excelu

Kromě účetnictví můžeme využít několik řešení.

Můžete například kontrolovat své zásoby, což vám pomůže udržovat zásoby na potřebném místě a provádět potřebnou rotaci jednotlivých ingrediencí, čímž zajistíte, že každý pokrm bude připraven z toho nejlepšího, co máte v restauraci k dispozici.

Cítíte se trochu vyděšeně a nemůžete najít tlačítko Start?

Nebojte se, podívejme se na klíče, které je třeba mít zcela jasné, než zapnete počítač a kliknete na ikonu aplikace Excel.

Klíč 1: Ujasněte si přítomnost

Před vyplněním první buňky Excelu doporučujeme definovat si současnost, tj. shromáždit a mít k dispozici všechna data, která budete používat v průběhu celého procesu řízení restaurace.

Co jsou to za údaje? Tady jsou některé z nich:

  • Současní dodavatelé
  • Investice do surovin
  • Rozpočet výdajů
  • Mzdy zaměstnanců
  • V případě, že je používáte, provize a platební schémata
  • Rozpočet na fixní a variabilní služby
  • Rezerva na neočekávané výdaje
  • Kumulované dluhy a prognózy výdajů

Když máte tato data přehledně k dispozici, začnete přemýšlet o tom, jak vést účetnictví restaurací v aplikaci Excel.

Klíč 2: Sledujte denně

Pokud jste na cestě k tomu, abyste se naučili vést účetnictví restaurací v aplikaci Excel, musíte si nejprve ujasnit, že potřebujete sledovat každodenní práci.

To znamená, že musíte podrobně sledovat vše, co přichází a odchází z vaší pokladny.

Každý vstup a výstup by měl mít svůj důvod. Získáte tak informace, které potřebujete k identifikaci příležitostí ke zlepšení a růstu.

Klíč 3: Výplatní páska? Den, prosím!

Prognóza výdajů by měla zohledňovat každý fixní nebo variabilní výstup vaší restaurace.

Jednou z nejdůležitějších je mzdová agenda.

Správný způsob vedení mzdové agendy spočívá v identifikaci každého pracovníka, mzdy, kterou mu máte vyplácet, provizního systému nebo variabilních plateb.

Kromě toho je ideální znát datum nástupu, pozici a funkce jednotlivých osob, které jsou součástí vaší restaurace.

Nečekejte na datum výplaty mezd, měli byste to udělat s předstihem, abyste co nejdříve věděli, zda je třeba vytvořit zvláštní opatření.

Klíč 4: Účetní hodiny

Nejhorší chybou, kterou můžete udělat, je nechat práci hromadit.

Stanovte si den, kdy budete účetnictví provádět. Snažte se dodržovat tento plán a aktualizovat všechny informace.

Kromě toho můžete během tohoto účetního dne organizovat a plánovat platby dodavatelům, službám a mzdám, mimo jiné mít vše předem, abyste se vyhnuli spěchu na poslední chvíli.

Klíč 5: Digitalizované faktury jsou lepší

Faktur pro restauraci může být nespočet, týdenní, dvoutýdenní, měsíční platbydodavatelům, komunální služby, opravy, služby, vše musí být aktuální a uspořádané.

Ideální je faktury digitalizovat, uchovávat je v systému, který vám umožní analyzovat změny a využít je jako podklady pro další sezóny.

Nezapomeňte, že pár centů navíc na ingredienci, kterou používáte každý den, znamená víc, než si myslíte. Nebylo by hezké mít rezervu pro tato sezónní zdražení?

Digitalizujte své účty a budete mít vše, co potřebujete, abyste viděli budoucnost a zároveň se ohlédli zpět.

Typy aplikace Excel, které potřebujete znát

Díky těmto pěti klíčům budete mít jistě na dosah ruky všechny informace, které potřebujete k vedení účetnictví restaurací v aplikaci Excel.

Nyní je čas zjistit , co všechno můžete v aplikaci Excel dělat.

Excel pro analýzu pokrmů

Studium prodeje jídel, která máte na jídelním lístku, je pro vaši restauraci zdravé, protože tak budete vědět, jaké suroviny potřebujete a kolik vás jednotlivé suroviny stojí.

Co by měl tento Excel obsahovat?

Údaje, jako je název pokrmu, náklady na přípravu, potřebné ingredience, prodejní cena, počet prodaných pokrmů a zisková marže, kterou na každém pokrmu vyděláváte.

Chcete-li zjistit oblíbenost pokrmů v jídelním lístku, je vhodné také sestavit sloupec, který zobrazuje procento prodeje daného pokrmu vzhledem ke všem pokrmům prodaným během analyzovaného období.

Excel složek

Ingredience, které používáte ve své restauraci, jsou samozřejmě jedním z proměnlivých nákladů vaší restaurace.

Věřte tomu nebo ne, ale v kuchyni restaurace jen zřídka najdete aktuální údaje o těchto výdajích.

Nenásledujte proto tuto tradici a s ledujte každou surovinu, kterou ve své restauraci používáte, měsíční výdaje, četnost nákupů a dodavatele.

S tímto záznamem bude snazší rozhodnout, kdy a o kolik by se měl pokrm v jídelním lístku zvýšit.

Mzdy Excel

Jak jsme vám již řekli, potřebujete mít přehled o mzdách. Co je k tomu lepšího než Excel?

Ujistěte se, že máte buňky s údaji, jako je jméno pracovníka, pozice, fixní plat, variabilní plat, provize nebo jakýkoli jiný koncept platby, který musíte honorovat u každé osoby.

Na samostatném listu je ideální mít prognózu s nárůstem počtu osob, které budete potřebovat podle zvláštních období v roce, například: léto, Vánoce, prázdniny a jakékoli jiné období, které jste určili jako období s velkým přílivem.

Excel omáček a polotovarů

K přípravě pokrmů potřebujete základy, omáčky a některé předpřípravky, jejichž náklady nejsou zahrnuty v ceně pokrmů Excel.

V takovém případě musíte mít prostor pro výpočet nákladů na tyto přípravky.

V tomto Excelu musíte uvést složku, skupinu potravin, do které patří, spotřebované množství, pokrmy, pro které je určena, náklady na přípravu a připravené množství: litry, kilogramy atd.

Excel pro spotřební materiál

Spotřební materiál vaší restaurace také potřebuje speciální Excel a vy byste ho měli mít pod kontrolou.

Co je to spotřební materiál? Ubrousky, čisticí prostředky, ubrusy, nádoby na jídlo s sebou, tašky, uniformy, vše, co se spotřebovává v restauraci pro její hladký chod.

V tomto Excelu byste měli uvést typ výrobků, četnost používání, množství, které je třeba koupit, četnost nákupu, náklady, dodavatele a výrobky, které by mohly sloužit jako substituty.

Je důležité, abyste u každého spotřebního materiálu uvedli údaje o důvěryhodném dodavateli.

Jsme si jisti, že s tímto programem Excel bude vedení účetnictví vaší restaurace a kontrola příjmů a výdajů vašeho podniku velmi jednoduchá.

Jako poslední doporučení, pokud hledáte dodavatele, vás zveme k návštěvě našeho internetového obchodu: Monouso, kde najdete vše, co potřebujete k provozu vaší restaurace.

Zanechat odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

ZÁKLADNÍ INFORMACE O OCHRANĚ ÚDAJŮ

Účel: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.

Práva: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.

Příjemci: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.

Legitimace: Consentimiento del interesado.

Zodpovědný: Envalia Group, S.L.

Další informace: You can find additional information on data protection in our privacy policy

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.