fbpx

Jaké jsou měsíční výdaje na restaurace?

Gastos-mensuales-de-un-restaurante

zajímá vás, jaké jsou měsíční výdaje restaurace? Gratulujeme! Dnes vám na tuto otázku odpovíme v tomto příspěvku. Je speciálně navržen pro restauratéry, kteří chtějí lépe řídit své podnikání v pohostinství.

Nastal čas prozkoumat měsíční náklady vaší restaurace a stanovit procento zisku s ohledem na variabilní i fixní náklady. Mluvíme o některých důležitých aspektech pro ty, kterým záleží na tom, aby se jejich podnik udržel nad vodou.

pohodlně se usaďte, protože zde podrobně rozebereme měsíční výdaje restaurace. Jdeme na to!

Jaké jsou nejčastější výdaje

V následujícím textu se budeme zabývat průměrnými měsíčními výdaji restaurace:

1. Výdaje na potraviny

Obecně platí, že výdaje na potraviny v restauraci by měly být pokryty přibližně 30 % tržeb. Je důležité, abyste tuto částku nepřekročili, jinak budete muset přehodnotit způsob nakupování.

Pokud vám to nestačí, začněte znovu vyjednávat o cenách nebo se poohlédněte po jiném dodavateli. Můžete také použít vzorec pro výpočet nákladů na potraviny, který je dobrým způsobem, jak sledovat své výdaje a vědět, kolik musíte měsíčně utratit za potraviny.

2. Náklady na zaměstnance

Dalším nákladem, který je třeba pečlivě analyzovat, jsou mzdy zaměstnanců. V mnoha restauracích by celkové mzdové náklady měly být pokryty 25 % nebo 30 % měsíčního prodeje potravin.

Stojí za zmínku, že ve většině úspěšných restaurací ve Španělsku není toto číslo překročeno, pokud jde o pokrytí nákladů na zaměstnance.

3. Výdaje na kuchyňské vybavení

Náklady na kuchyňské vybavení jsou jednou z investic, které nejvíce ovlivní váš rozpočet, zejména když restauraci teprve otevíráte. Musíte si koupit spotřebiče, jako jsou trouby a sporáky, parní hrnce, mrazáky, kuchyňské náčiní a mnoho dalších.

Zde vám doporučujeme prozkoumat možnost nákupu cateringového vybavení, které je ve slevě. Takové nabídky můžete vyhledat pomocí rychlého vyhledávače Google. Nezapomeňte také, že nemusíte nutně kupovat nejdražší spotřebič v každé kategorii.

4. Náklady na opravy a údržbu

Na náklady na opravy a údržbu byste měli vyčlenit 1 až 3 % z měsíčních tržeb. Tento rozpočet je nezbytný, protože v případě poruchy jakéhokoli zařízení budete schopni ji rychle vyřešit.

Aby byl váš bar nebo restaurace vždy v provozu, musíte udržovat vybavení restaurace ve výborném stavu. Preventivní údržba také pomůže prodloužit životnost vašich spotřebičů.

5. Náklady na pronájem prostor

Především byste měli vědět, že musíte najít rovnováhu mezi nalezením vhodného místa pro otevření restaurace a co nejnižšími nájemnými. To je jeden ze způsobů, jak zajistit vyšší šance na úspěch.

Nájemné by však nemělo přesáhnout 6 % měsíčních tržeb. Tato částka se však může zvýšit, pokud zahrnuje výdaje spojené s nemovitostí, jako je daň z nemovitosti, údržba společných prostor apod. Nepřekročí však 10 %. Nepřekračujte však 10 %.

6. Náklady na veřejné služby

Náklady na služby představují přibližně 5 % měsíčních tržeb. Zde hovoříme konkrétně o výdajích za elektřinu, telefonní účty a internetové služby.

Jako majitel baru nebo restaurace musíte jít svým zaměstnancům příkladem. Začněte minimalizovat tyto náklady tím, že zhasnete světla, když je nepotřebujete, a přejdete na úsporné žárovky.

Měsíční výdaje baru Jak je ziskový?

Podívejme se nyní, jaké jsou měsíční výdaje baru, které byste měli znát, pokud chcete dobře řídit své podnikání v pohostinství.

Předem byste si však měli uvědomit, že najdete podobnosti s výdaji v restauraci

  • Prostory: Pokud se rozhodnete pro pronájem prostor, je nutné složit kauci, jejíž výše se pohybuje v rozmezí 1 až 3 měsíců. Nezapomeňte však, že náklady na pronájem by neměly překročit 10 % měsíčních tržeb.
  • Variabilní náklady: voda, elektřina, telefon, nájemné atd. Tyto výdaje by v žádném případě neměly přesáhnout 10 % nebo maximálně 15 % měsíčních tržeb.
  • Nákup surovin: Tyto výdaje by měly představovat 30 až 35 % měsíčních tržeb. V tomto ohledu je také důležité mít portfolio spolehlivých dodavatelů s vysoce kvalitním zbožím.
  • Počet zaměstnanců: Struktura nákladů, která řeší mzdové náklady na zaměstnance, by měla představovat 30 až 40 % měsíčního obratu. Tato částka se může lišit v závislosti na velikosti objektu a jeho potenciálním růstu.

Je třeba poznamenat, že ziskové rozpětí baru se považuje za stabilní, pokud se pohybuje mezi 10 a 20 % obratu.

Jak snížit náklady v pohostinství

Nyní si povíme o některých způsobech, jak snížit výdaje v restauraci a zvýšit měsíční/roční ziskové rozpětí:

  • Pokud se k nějakému jídlu mnoho zákazníků vrací nebo si ho pravidelně neobjednává, vyřaďte ho z jídelního lístku. Nebudete tak plýtvat surovinami a připravovat jídlo, které nikomu nechutná.
  • Nakupujte potraviny v dostatečném množství. Pokud vám někdo nabídne slevy na velmi vysoké množství, nepřijímejte je, hlavně proto, že potraviny mohou být prošlé, a to by vedlo ke ztrátám.
  • Usilujte o snížení výrobních nákladů ve svém stravovacím podniku, protože to může přinést značné úspory.
  • Zadejte svým zaměstnancům alternativní úkoly, které se obvykle v nejrušnějších hodinách dne nevykonávají.
  • Snižte počet zaměstnanců, abyste ušetřili na mzdách. Mělo by to však být provedeno bez snížení kvality služeb, které nabízíte svým potenciálním zákazníkům. Existují různé způsoby výpočtu počtu zaměstnanců v restauraci

kolik vydělám a kolik utratím ve své restauraci?

Vždy je nutné vás informovat o hrubé marži, kterou z prodeje v restauraci dosahujete. A nejlepší způsob, jak to udělat, je:

  • Sečtětetržby za určité období, například za týden nebo měsíc.
  • Od tohoto čísla odečtete výdaje, které přímo souvisejí s touto výší tržeb. A to je vše!

Provedením těchto jednoduchých kroků budete moci zjistit přesné náklady na nákupy potravin ve vámi zvoleném období. Kromě toho můžete pro podporu vést účetnictví restaurace v aplikaci Excel.

Z čeho se skládá měsíční zisk restaurace?

V první řadě je třeba vědět, že ziskové rozpětí restaurace závisí na typu restaurace. V tomto případě budou menší fyzické a provozní podniky dosahovat vyššího procenta zisku a větší podniky budou dosahovat nižšího zisku.

ano! Větší restaurace mají větší kapacitu pro příjem hostů. Potřebují však také více lidských zdrojů a zdrojů na údržbu.

Gurmánské menu navíc vyžaduje složitý proces přípravy a drahé suroviny, které je často obtížné získat. To jsou faktory, které negativně ovlivňují ziskové rozpětí.

Lze tedy říci, že například:

  • Čisté ziskové rozpětí Food Trucku může činit 8 %.
  • Bar může mít čistou ziskovou marži 10 %.
  • Gurmánská restaurace může mít čistou ziskovou marži 4 %.

zdají se vám měsíční výdaje restaurace vysoké? Stačí se zorganizovat a budete mít všechny výdaje pod kontrolou.

Jaké jsou nejčastější výdaje restaurace?

Mezi nejčastější výdaje restaurace patří náklady na potraviny, personál, vybavení kuchyně, opravy a údržbu, nájemné za prostory a služby.

Jak mohu snížit náklady v pohostinství?

– Analyzujte svůj jídelní lístek a zjistěte, která jídla nejsou rentabilní.
– Nakupujte potraviny ve správném množství
– Snížení výrobních nákladů
– Přizpůsobení personálu vašim potřebám

Jaký je čistý zisk různých typů hotelových podniků?

Dalo by se říci, že food truck může počítat s čistou ziskovou marží 8 %, bar 10 % a gurmánská restaurace 4 %.

Zanechat odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

ZÁKLADNÍ INFORMACE O OCHRANĚ ÚDAJŮ

Účel: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.

Práva: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.

Příjemci: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.

Legitimace: Consentimiento del interesado.

Zodpovědný: Envalia Group, S.L.

Další informace: You can find additional information on data protection in our privacy policy

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.