fbpx

Pravidla a předpisy restaurace: stejně důležité jako jídelní lístek

Definování pravidel restaurace je nezbytné pro zajištění hladkého chodu podniku a dosažení požadovaného úspěchu.

Tyto předpisy by měly obsahovat několik oddílů, které jasně a podrobně uvádějí, jak budou řízeny činnosti v kuchyni i mimo ni.

Zde najdete více informací o bodech, které byste měli v pravidlech své restaurace rozvíjet, a navíc vám zanecháme několik tipů, abyste mohli dosáhnout cílů, které jste si pro své podnikání naplánovali.

Pravidla v restauraci

Normas para seguir dentro del restaurante

Pravidla restaurace by měla zahrnovat všechny aspekty, které vám umožní dosáhnout vašeho rozvoje a jak budou vašemu projektu prospěšné.

Tyto předpisy budou obsahovat sankce, které budou muset zaměstnanci dodržovat v případě nedodržení pravidel, jako je nerespektování pracovní doby nebo neplnění povinností v zařízení.

Stejně tak by měly předpisy restaurace zdůrazňovat příslušné aspekty, jako je přijímání nových zaměstnanců, vyřizování povolení a povinnosti, které musí značka vůči zaměstnancům plnit.

Nábor zaměstnanců

V tomto oddíle se odkazuje na skutečnost, že všechny přijímané osoby musí splňovat požadavky stanovené v nabídce práce. Výběr zaměstnanců v pohostinství není jednoduchý proces, a proto je třeba dodržovat určité zásady, aby byl nábor efektivní.

Při pohovoru je nutné vyžádat si životopis uchazeče. Tímto způsobem bude snazší posoudit předchozí zkušenosti a kvality pro pozici, o kterou usilujete.

V případě přijímání nových zaměstnanců musí tito podepsat smlouvu, v níž je uvedeno, že jsou ve zkušební době 90 dnů, a pokud prokáží proaktivitu a dobré výsledky, přistoupí se k podpisu smlouvy na dobu neurčitou.

Pracovní doba a přestávky

Pracovní doba se v jednotlivých restauracích liší.

Zpravidla se jedná o pondělí až pátek od 8:00 do 20:00 hodin a přestávka na oběd je hodinová, od 14:00 do 15:00 hodin.

Při vstupu na pracoviště nebo jeho opuštění se zaměstnanec musí podepsat do docházkového listu, aby prokázal, že dodržel pracovní dobu

Pokud se zaměstnanec dostaví do práce pozdě bez předchozího upozornění, bude mu stržena část mzdy.

Na druhou stranu je zakázáno, aby se zaměstnanec podepisoval za svého kolegu . To bude mít za následek srážku části platu a napomenutí.

Dovolená a nepřítomnost zaměstnanců

Podle pravidel restaurace musí být dovolená zaměstnanců podána písemně jeden den před požadovaným datem. Pokud je žádost podána za méně než 24 hodin, bude zamítnuta, s výjimkou případů vyšší moci.

Vedoucí pracovník je zodpovědný za povolení dovolené a stanovení podmínek, které musí být jasné, známé a přijatelné pro obě strany.

Jedna z nejdůležitějších podmínek se týká nepřítomnosti pracovníka v práci a stanoví, že dovolená se neproplácí, pokud nepřítomnost trvá celý den, pokud vedoucí neurčí jinak.

Prostory restaurace

Prostory restaurace jsou obvykle jasně označeny, aby zákazníci nebo návštěvníci omylem nevstoupili do prostor určených pouze pro zaměstnance podniku.

Do kuchyně proto nesmí vstoupit žádný zákazník, který se zdržuje v hlavní jídelně, na terase a v koupelnách.

Číšníci musí být pozorní při příchodu nových hostů, aby poskytovali kvalitní služby a zákazníci nemuseli dlouho čekat na stůl.

Dalším, neméně důležitým úkolem číšníků je navrhovat pokrmy nebo denní menu hostům, kteří nemusí mít jasnou představu o tom, čemu dávají přednost. Tímto způsobem vám poskytneme příjemný a vynikající zážitek.

Parkovací místa jsou určena pro zákazníky a zaměstnance. Každého, kdo do restaurace nevstoupí, by měl vedoucí ostrahy zdvořile vyvést z areálu.

Vedoucí ostrahy bude mít na starosti monitorování přístupů návštěvníků, aby byla zajištěna větší bezpečnost, a personál bude provádět každodenní kontrolu.

Je důležité si uvědomit, že každý člen personálu restaurace musí udržovat svůj pracovní prostor v čistotě, a tím zajistit zdravotní nezávadnost podniku.

Povinnosti společnosti vůči zaměstnancům

Závazky společnosti vůči zaměstnancům jsou nevyhnutelné, proto společnost přebírá odpovědnost za plnění závazků, které se svými zaměstnanci získala.

Společnost musí svým zaměstnancům vyplatit mzdy a odstupné v termínu splatnosti.

Dále je povinen poskytnout svým zaměstnancům potřebné nástroje a pomůcky k řádnému výkonu práce v restauraci. Musí také zahrnovat školení pro zlepšení pracovních metod svých zaměstnanců.

S pracovníky bude zacházeno profesionálně, s respektem a bez špatného zacházení. V případě nedodržení bude mít pracovník možnost nahlásit situaci vedoucímu pracovníkovi.

Zakázané činnosti v restauraci

Všichni zaměstnanci musí mít firemní odznak, který musí předložit při vstupu a nosit ho během pracovního dne. Zaměstnanci si mohou odznak sundat až po skončení pracovní doby.

Stejně tak je povinné používání stejnokroje v prostorách restaurace během pracovní doby, k čemuž mají zaměstnanci k dispozici šatní skříňku, kde se mohou převléknout při vstupu do restaurace a při odchodu z ní. Zaměstnanci, kteří toto nařízení nedodrží, budou sankcionováni.

Personál restaurace nesmí kouřit uvnitř restaurace, pouze v době přestávky.

Z bezpečnostních důvodů budou zaměstnanci restaurace při vstupu a odchodu z restaurace prohledáváni. Stejně tak musí nechat své věci v prostoru šaten.

Pokud pracovník odnese předmět, který patří restauraci, musí mít písemné prohlášení, v němž uvede důvod jeho odnesení. Pokud to není oprávněné, musí osoba vysvětlit, proč předmět vzala, a vrátit jej na své místo.

Je třeba se vyvarovat projevů nekázně uvnitř i vně zařízení , jako jsou: skandály, hádky nebo rozepře s ostatními zaměstnanci nebo strávníkem.

Doporučení pro úspěšnou restauraci

Nabídka kvalitních služeb a nezapomenutelných zážitků ve vaší restauraci přesahuje podávání dobrého jídla s filmovou prezentací.

Do pravidel restaurace je třeba zahrnout i drobné detaily, jako je empatie v obsluze, inovace v pokrmech, řízení loajality zákazníků ke značce a bezkonkurenční pozornost.

Díky těmto osmi doporučením budete moci ve své restauraci poskytnout mimořádný zážitek a dosáhnout nejen přízně a loajality svých zákazníků, ale také úspěchu svého projektu.

Inovace

Pokud chcete v gastronomickém světě vyniknout, inovace a kreativita vám k tomu postupně pomohou.

Přestože existují restaurace, které nabízejí klasické a tradiční menu, neznamená to, že velké množství lidí sází na restaurace s jinými alternativami, než na jaké jsou zvyklí.

Využijte tedy téma své restaurace a jídelní lístek, který podáváte, k tomu, abyste zákazníky překvapili a nabídli jim služby, které očekávají.

Empatie

Empatie je jednou z nejdůležitějších hodnot v restauraci a zaměstnanci by ji měli uplatňovat za všech okolností.

Naslouchání zákazníkům, zohledňování jejich názorů, předkládání návrhů a příjemné zacházení jsou některé ze způsobů, jak by se mělo ve vaší restauraci přistupovat k empatii.

Školení

Všichni, zejména ti, kteří pracují v kuchyni, musí být vyškoleni, aby se zhostili své role v restauraci a dokonale připravili nabízené pokrmy.

Je však důležité, aby si tyto získané znalosti upevňovali, aby mohli zdokonalovat své techniky nebo objevovat nové pokrmy či recepty, které lze v restauraci s výhodou připravovat.

Když však mluvíme o školení, musíme do něj zahrnout i kurzy obsluhy zákazníků, které nám umožní posílit znalosti personálu, jenž má v restauraci na starosti přijímání a obsluhu hostů. Tímto způsobem budou moci nabídnout pečlivé a kvalitní služby.

Produkt

Produkty použité k přípravě pokrmů na jídelním lístku musí být ty nejlepší. To dodá pokrmům přidanou hodnotu a kvalitu, čímž získají osobitý charakter, který je odliší od konkurence.

V ideálním případě byste si měli najmout dodavatele, kteří poskytují čerstvé a kvalitní suroviny za přijatelné ceny.

Když vám objednávka dorazí, měli byste se ujistit, že jsou všechny ingredience v perfektním stavu, bez otlaků a škrábanců , s dobrou barvou, vůní a perfektní strukturou.

Organizační schéma

V pravidlech restaurace by mělo být organizační schéma, které vysvětluje, jaké jsou úkoly jednotlivých zaměstnanců a kdo jsou jejich nadřízení.

Vytvoření organizačního schématu je nezbytné, aby nedošlo k dezorganizaci nebo problémům s hierarchií.

Díky organizačnímu schématu budou úkoly v kuchyni prováděny rychle a přehledně, s dodržením dodacích lhůt pokrmů, což ocení i strávníci.

Loajalita

Věrnost zákazníků restauraci bude záviset na kvalitě obsluhy a podávaných pokrmů.

Uspokojit potřeby každého zákazníka není snad né, a proto je osobní přístup klíčem k tomu, aby se ti, kteří z restaurace odcházejí, vraceli a chtěli ještě mnohem víc.

Nabídka

Gastronomická nabídka vašeho menu musí být poutavá, je to jeden z nejdůležitějších bodů, který vás odliší od konkurence.

Pokrmy, které ve své restauraci podáváte, musí být originální, moderní, lahodit oku strávníka a musí zachovávat rovnováhu mezi jednotlivými ingrediencemi.

Jídelní lístek by neměl být rozsáhlý, protože zvyšuje nerozhodnost strávníka. Měli byste se zaměřit na sestavení stručného, ale pestrého jídelního lístku.

Cílová stránka

Je důležité, abyste jako podnik dokázali vypracovat cíle a stanovit termíny, které vám umožní určit krátkodobé, střednědobé a dlouhodobé dosažení těchto cílů prostřednictvím operací.

Cíle mohou být individuální pro každý úsek restaurace, aby se každý zaměstnanec cítil být součástí jejich plnění a úspěchu řízení.

Jaké normy bychom si měli stanovit při zakládání restaurace?

Musíme stanovit pravidla týkající se náboru zaměstnanců, pracovní doby a přestávek, dovolené a nepřítomnosti zaměstnanců, prostor restaurace, povinností společnosti vůči zaměstnancům a činností zakázaných v restauraci.

Co dělá restauraci úspěšnou?

Inovace, empatie, školení, dobrý produkt, přehledná organizační struktura, dobrý věrnostní program, jasná nabídka a velmi konkrétní cíl jsou klíčem k úspěchu restaurace.

Zanechat odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

ZÁKLADNÍ INFORMACE O OCHRANĚ ÚDAJŮ

Účel: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.

Práva: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.

Příjemci: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.

Legitimace: Consentimiento del interesado.

Zodpovědný: Envalia Group, S.L.

Další informace: You can find additional information on data protection in our privacy policy

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.