fbpx

Tipy pro vytvoření provozní příručky restaurace

Consejos para crear un manual operaciones restaurante

Příručka k provozu restaurace je text, který řídí vaše služby řádným a optimalizovaným způsobem. Kromě toho vám pomůže zvýšit kvalitu vašich služeb a samozřejmě bude mít pozitivní vliv na jejich růst.

Co je provozní příručka restaurace a k čemu slouží?

Co je provozní příručka restaurace a k čemu slouží?

Příručka pro provoz restaurace je příručka, která obsahuje všechny postupy, které se ve vašem podniku uplatňují v praxi.

Je to tedy výjimečný dokument pro zaškolení nových zaměstnanců, který jim jednoduchým a přímým způsobem poskytne všechny důležité informace o podniku a jeho provozu. Kromě toho poskytujete místo, kam lze nahlédnout v případě budoucích pochybností.

Tato příručka je obvykle rozdělena do kapitol, z nichž každá se věnuje konkrétním oblastem vašeho podnikání. Správným a vyčerpávajícím vypracováním každé z nich dosáhnete správného řízení a stálé kvality v restauraci.

Ideální struktura příručky pro provoz restaurace

Ideální struktura provozní příručky restaurace

Ačkoli provozní příručka pro vaši restauraci může mít jakoukoli strukturu a morfologii, kterou uznáte za vhodnou, měla by dodržovat logickou strukturu, aby se dala mnohem snáze vypracovat. Velmi se doporučuje postupovat od obecného ke konkrétnímu, pokud jde o provoz vašeho podniku.

Zde je navrhovaná struktura, kterou můžete použít při psaní provozní příručky restaurace.

Uvítání a úvod

Na úvodní stránce je velkými písmeny uveden název příručky, pod kterým jste podepsáni vy jako majitel restaurace a osoba odpovědná za lidské zdroje.

Následoval by úvod, což není nic jiného než historie restaurace, ale vyprávěná ve zkratce.

Jsou v něm uvedeny podrobnosti…

  • Rok založení
  • Typ kuchyně
  • Historie názvu restaurace
  • Změny provedené v posledních letech.

Díky tomuto dokumentu se váš personál může seznámit s historií podniku a zodpovědět dotazy všech zákazníků, kteří se o podnik zajímají.

Hodnoty, organizační schéma a popisy pracovních míst

Zde uvádíme vizi, poslání, hodnoty a cíle vašeho podniku.

Následuje schéma znázorňující organizační schéma vašeho podniku a po něm vysvětlení jednotlivých pracovních pozic.

Ve vysvětlení je třeba uvést funkce, přibližnou pracovní dobu a profil pracovníka, který by měl danou pozici zastávat.

Administrativní protokoly

Kapitola věnovaná administrativě zahrnuje procesy, které provádějí lidské zdroje, finance a účetnictví.

Patří sem správa zaměstnanců a jejich rozvrhy, mzdy, kontrola výdajů, daně a obchodní kontrola restaurace.

Školení zaměstnanců

Každá provozní příručka restaurace vysvětluje, jak by mělo probíhat školení personálu.

Především uvádí proces výběru zaměstnanců a délku jejich zkušební doby, jakož i druh školení, které personál absolv uje pro správné plnění svých povinností.

Postupy obsluhy v prostorách

Tato kapitola je určena zejména číšníkům, barmanům, pokladním a uklízečkám.

Začíná podrobným popisem práce v jídelně a na baru, způsobu přijímání objednávek bez narážení do zákazníků a technik přenášení produktů bez jejich rozsypání.

Podrobně jsou popsány také techniky prodeje, jejichž cílem je poradit nerozhodným zákazníkům a zajistit podniku vyšší příjmy. Pokud víte, jaká jsou vaše “signature dishes” (inženýrství jídelního lístku), upozorněte na ně zde, aby si je zaměstnanci zapamatovali a mohli je doporučit.

V této části je také podrobně popsán protokol úklidu restaurace: po každé službě, na konci dne a co dělat v případě nehody.

Kontrola skladu

Protokol o kontrole skladu je klíčový, protože umožňuje zjistit dostupnost surovin pro daný servis.

Tento proces se skládá z pěti kroků: nákup, příjem, skladování, kontrola zásob a úklid. Každý z těchto kroků by měl mít vlastní oddíl a vysvětlení (hlavní dodavatelé, způsob kontroly, doporučené nebo povolené čisticí prostředky atd.)

Řízení kuchyně

Všechny části příručky jsou cenné, ale řízení kuchyně je jednou z nejdůležitějších.

V rámci této kapitoly byste měli upozornit na jídelní lístek restaurace a postup přípravy a potahování jednotlivých produktů (pokud možno s fotografií).

Můžete také přidat náčrtek kuchyně s umístěním skladovacích prostor, mrazniček, varného zařízení a chladniček.

Nakonec vysvětlete, jak by se mělo s potravinami zacházet, aby byla zajištěna bezpečnost potravin pro zákazníky a nedošlo ke křížové kontaminaci(chladicí řetězec, potravinové alergeny).

Marketing a reklama

Kapitola o marketingu a reklamě vaší restaurace je nezbytností.

Zde podrobně popíšete strategii podniku s ohledem na propagační akce a marketingové kampaně. Bude zde také uvedena firemní identita restaurace a její značka.

Údržba

Tato kapitola obsahuje protokol o údržbě provozovny, nábytku a zařízení.

Uvede se zde také četnost procesů a osoby odpovědné za údržbu podle organizačního schématu.

Mělo by zde být také uvedeno, že v případě potřeby externí pracovní síly se tak stane po konzultaci s vedením a manažerem restaurace.

Výhody vypracování provozní příručky pro vaši restauraci

Výhody vytvoření provozní příručky pro vaši restauraci

Mít provozní příručku pro svou restauraci má výhody pro vnitřní řízení podniku.

Otevírá však také dveře k novým příležitostem, jako je práce vynikajících kuchařů a případné investice do franšízy vašeho podniku.

Posílení identity vaší značky

Kromě vysvětlení provozu restaurace provozní příručka také část věnovanou identitě značky.

Vysvětluje, jak se restaurace zrodila, její poslání, vizi a cíle.

Podrobné popsání toho, jak se váš podnik vyvíjel, vytváří blízkost zaměstnanců , vcítění se do značky a pocit, že jsou její součástí.

Cíle restaurace jsou jasné

Provozní příručka restaurace popisuje cíle restaurace a vysvětluje krok za krokem, jak jich dosáhnout.

Stejně tak stanovuje pokyny pro správný provoz restaurace a opakuje procesy v každém okamžiku obsluhy.

Opakování je způsob, jak dosáhnout stálého zážitku , kdy je zákazník se svou objednávkou vždy v pohodě.

Hodnota vašeho podniku je pro investory vyšší

Investoři, kteří se zajímají o franšízy, hledají organizované podniky s vynikajícím managementem.

Mít provozní příručku restaurace zaručuje oba aspekty.

Dalším lákadlem jeho vlastnictví je, že máte návod, jak instruovat personál vaší provozovny a že je nabízena stejná kvalita služeb.

Vytváří profesionální image v tomto odvětví

Mít příručku s postupy pro jednotlivé oblasti restaurace je synonymem pořádku, formálnosti a kompetentnosti.

Zásadní aspekt, který hraje ve váš prospěch, když se chystáte přijmout nové zaměstnance, protože nabízí profesionální image vaší restaurace.

Kromě toho je to způsob, jak zajistit, že od prvního dne budou mít jasné úkoly pro daný den.

Boj proti dezorganizaci

Provozní příručka odstraňuje dezorganizaci v samém základu.

Každá pozice v restauraci bude mít své role a povinnosti, takže se nestane, že by zaměstnanci nepracovali nebo byli zmateni v tom, jaké úkoly mají dělat.

Zaměstnanci budou důslední, protože budou mít definovanou rutinu, a cílů bude dosaženo díky týmové práci.

Mnohem více informací o dalších souvisejících pojmech naleznete v našem slovníku pro gastronomii a pohostinství.

Často kladené otázky

Co je provozní příručka restaurace?

Je to dokument-průvodce se všemi postupy, které se ve vašem podniku provádějí. Obsahuje důležité informace o podniku a jeho provozu. Místo, kam se můžete obrátit v případě jakýchkoli pochybností.

Jaké jsou výhody vytvoření provozní příručky pro vaši restauraci?

Umožní vám posílit identitu vaší značky, definovat jasné cíle, zvýšit hodnotu vašeho podniku pro investory, předat profesionální image v oboru a bojovat proti dezorganizaci.

Zanechat odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Povinná pole jsou označena *

ZÁKLADNÍ INFORMACE O OCHRANĚ ÚDAJŮ

Účel: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.

Práva: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.

Příjemci: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.

Legitimace: Consentimiento del interesado.

Zodpovědný: Envalia Group, S.L.

Další informace: You can find additional information on data protection in our privacy policy

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.