fbpx

QSR: Jak se vyvíjí rychlé občerstvení

QSR Jak se vyvíjí rychlé občerstvení

Restaurace typu QSR jsou gastronomické podniky, které najdete v každém městě. Fungují jako vynikající alternativa pro jakoukoli denní dobu. Tento typ podniku se vyznačuje tím, že nabízí všem svým zákazníkům pružné služby, ale zůstává to v průběhu let stejné?

Ukážeme vám, jak se rychlé občerstvení vyvíjelo prostřednictvím restaurací rychlého občerstvení a jak jej ovlivnili zákazníci.

Co je QSR?

QSR (Quick Service Restaurant) neboli restaurace s rychlým občerstvením je obchodní model, jehož cílem je podávat jídlo zákazníkům v krátkém čase. Zákazníci si musí objednávat a vyzvedávat své objednávky u obslužného pultu, tj. nemají k dispozici tradiční stolní obsluhu.

Jakmile je objednávka zákazníka vytvořena, je předána do kuchyně, aby ji mohla připravit v co nejkratším čase. Zákazník po zaplacení objednávky čeká na celou objednávku. Vyzvedne si objednávku, jde ke stolu nebo odejde, pokud si ji chce odnést s sebou. Tímto způsobem je možné dosáhnout většího přílivu zákazníků během otevírací doby.

Identifikace QSR bez problémů

Každý podnik, který je QSR, má společné znaky, které může každý snadno identifikovat.

První způsob, jak tyto podniky poznat, je, že nemají drahé menu. Obecně se pohybuje mezi 5 a 10 eury.

Mají také jednoduché vybavení a výzdobu. Vybavení se nezaměřuje na pohodlí, aby bylo zajištěno rychlé uvolnění a obrat zákazníků v provozovně.

Pokud jde o výzdobu, většina prvků, které ji tvoří, představuje značku nebo barvy, které identifikují firmu.

Stejně tak se tento typ podniku vyznačuje tím, že má službu s sebou, samoobsluhu nebo obojí.

Jsou všechny prodejny rychlého občerstvení franšízami?

Přestože v různých městech a zemích po celém světě působí několik podniků poskytujících rychlé občerstvení na základě franšízy, neznamená to, že všechny podniky jsou franšízové.

QSR jsou obvykle franšízy, protože tento obchodní model umožňuje otevřít novou prodejnu v různých oblastech a rozšířit tak značku, ale náklady na každé místo nese majitel franšízy a kupující.

Na druhou stranu existují restaurace QSR, které mají několik poboček, které nejsou franšízové, protože je řídí majitelé podniku. Současně existují prodejny QSR, které jsou příliš malé na to, aby uvažovaly o investici do několika poboček nebo o založení franšízy.

>  Firemní image restaurace, příklady úspěchu

Růst QSR jako podnikání

Podniky rychlého občerstvení stále rostou, především díky vysoké návratnosti investic, které nabízejí. Některé z těchto restaurací dosáhly v každém roce provozu růstu až 2,3 % nebo více.

Co se týče příjmů, QSR mohou generovat stovky tisíc eur nebo dokonce miliony eur, v závislosti na tom, zda má podnik jednu nebo více poboček.

Další výhodou pro růst prodejen QSR je personál. Jedná se o podniky, které potřebují hodně pracovních sil, aby byla zajištěna rychlost a vznikala pracovní místa. Kromě toho je provoz restaurace svižnější než provoz tradiční restaurace, a proto jsou příjmy vyšší.

QSR a potraviny

Je běžné, že si lidé spojují pojem QSR s nezdravým jídlem nebo tučnými potravinami obecně, protože některé podniky mají ve svém jídelním lístku výrobky s těmito vlastnostmi.

Ačkoli se jedná o skutečný trend, pravdou je, že v průběhu let byly vytvořeny restaurace typu QSR, které nabízejí zdravé možnosti, jako jsou sendviče, saláty, a dokonce i speciální pokrmy pro vegetariány a vegany.

Tohoto trendu se účastní i velké řetězce, které již fungují a přidávají do svého jídelníčku možnosti, které vyhovují potřebám každého zákazníka.

Toto jsou nové trendy

Fast Casual

Provozovny rychlého občerstvení, které se řadí do kategorie fast casual, nabízejí zdravé pokrmy, jako jsou saláty nebo sendviče.

Ačkoli je nabídka jídelního lístku menší, jídlo zaujme, protože je zdravé, chutné a srovnatelné s domácím výrobkem. Výzdoba těchto podniků je obvykle modernější, aby se v nich zákazníci cítili pohodlně, a řídí se styly výzdoby, jako je minimalistický nebo industriální.

Je pozoruhodné, že v některých podnicích rychlého občerstvení mají zákazníci k dispozici prostor, kde si po zaplacení mohou připravit pokrm z ingrediencí, které si přejí.

Příležitostné stravování

V restauracích Casual Dining, další variantě QSR, je nabídka pestřejší a prodává se zde i alkohol.

Výzdoba a nábytek těchto podniků vynikají komfortem, který vybízí zákazníky, aby zůstali u jídla a poobědvali. Mají službu take away, můžete si objednat na baru nebo u stolu.

Tyto restaurace je vhodné navštívit ve večerních hodinách nebo o víkendech, protože umožňují odpočinek a příjemnou zábavu.

Bio přichází do rychlého občerstvení

Vzhledem ke snaze zákazníků o zdravější stravování se restaurace QSR začaly na tyto potřeby zaměřovat.

Několik podniků začalo s návrhem vyrobeným z ekologických a udržitelně vyprodukovaných potravin a zahájilo tak nový typ QSR. Také každá z těchto potravin a nápojů je vyráběna s ohledem na potřeby lidí, kteří nemohou konzumovat lepek, cukry, mléčné výrobky nebo některé alergeny.

Kamiony s občerstvením

Food trucky jsou inovativním typem QSR, protože se jedná o restaurace na kolech.

>  Typy restaurací Kde se nacházíte?

Tyto kamiony mají jídelní lístek jako každá jiná restaurace, ale nemají stálé místo ve městě. To jim umožňuje účastnit se trhů, akcí, festivalů nebo prodávat kterýkoli den v týdnu na místě povoleném městskou radou.

Food trucky mají zpravidla různé speciality, takže rozmanitost je dalším aspektem, který přitahuje pozornost jejich zákazníků.

Inovace jako recept

S cílem nabídnout jiný produkt, než na jaký je zákazník zvyklý, přišla společnost QSR, která se věnuje dekonstrukci a inovaci nejoblíbenějších receptů, jako jsou hamburgery bez housky.

Jedná se o typický masový hamburger, ale hamburgerová houska je nahrazena jinou potravinou. Může to být například kuře. Vedle tradičních ingrediencí hamburgeru se pak objevuje kuřecí, hovězí a kuřecí maso.

Jiné zcela mění původní koncept pokrmu. V tomto případě můžeme zmínit sushi burgery. Velké hamburgery, kde chléb je rýže a náplň vaše oblíbené sushi.

Vývoj konceptu hamburgeru

Hamburger je jedním z hlavních produktů QSR, nicméně pojetí hamburgeru, které zákazníci dnes hledají, prochází vývojem. Nyní nestačí, že služba je agilní, ale také se snaží o kvalitu surovin, zdravý a inovativní produkt.

Vzhledem k těmto změnám vyvolaným názory zákazníků, kteří nechtějí jíst stále stejné alternativy, hledají všechny restaurace QSR způsoby, jak se přizpůsobit. Jejich přizpůsobení se projevuje restrukturalizací jídelního lístku nebo zachováním podstaty původního menu, ale přidáním produktů, které odpovídají novým potřebám strávníků.

Rychlé občerstvení a bio maso

Aby měl výrobek QSR kvalitu, kterou si nárokuje, je důležité provést změny v surovinách používaných k jeho přípravě.

Proto bylo navrženo, aby stále více podniků nakupovalo maso z ekologických chovů bez týrání zvířat, které produkují místní zemědělci. Přispívá tak k péči o životní prostředí, zdraví strávníků a podporuje obchod producentů v okolí podniku.

Výrobky pro rozvinuté rychlé občerstvení

Pokud máte provozovnu QSR a potřebujete produkty k podávání jídel z vašeho jídelního lístku, jsme pro vás ideálním dodavatelem. Ideálním místem pro vás je náš internetový obchod Monouso, kde najdete celou sekci věnovanou podnikům, jako je ten váš.

Nabízíme talíře, kelímky, kornouty, nádoby na jídlo s sebou, ubrousky, nemastný papír, brčka, tácky a další nezbytné produkty pro provoz vaší restaurace rychlého občerstvení.

Pokud jde o nádoby na jídlo s sebou, můžete si je vybrat podle svého produktu, například nádoby na hamburgery, smažená jídla, saláty, dezerty, hot dogy, pizzu nebo jakýkoli jiný produkt, který prodáváte.

Podívejte se do obchodu, najdete kvalitu, kterou potřebujete, za přijatelné ceny a dopravu během několika dní.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

BASIC DATA PROTECTION INFORMATION

Purpose: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.

Rights: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.

Recipients: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.

Legitimation: Consentimiento del interesado.

Responsible: Envalia Group, S.L.

Additional information: You can find additional and detailed information on data protection in our privacy policy