fbpx

Tipy pro optimalizaci servisního cyklu restaurace

ciclo-del-servicio-restaurante

Obslužný cyklus restaurace je jedním z nejdůležitějších aspektů, na které musí podnikatel v pohostinství dbát. Zejména proto, že čím více zákazníků se vám podaří obsloužit, tím více tržeb během dne vygenerujete.

Zvýšení míry zisku v pohostinství však není jedinou výhodou. Existují i další důvody, proč potřebujete znát průměrnou dobu servisního cyklu a jak ji správně optimalizovat.

To vše a další informace budou podrobně vysvětleny v tomto příspěvku.

jaký je cyklus obsluhy v restauraci?

Životní cyklus restaurační služby jsou všechny okamžiky, kdy strávníci přicházejí do přímého kontaktu s podnikem. Zjednodušeně řečeno, cyklus začíná okamžikem, kdy zákazník vstoupí do provozovny, a končí, když se rozhodne ji opustit.

Všechny tyto interakce jsou také známé jako okamžiky pravdy. Každý okamžik interakce totiž ovlivňuje zážitek, který strávníci získají před návštěvou pohostinského zařízení, během ní i po ní.

To znamená, že kvalita služeb určuje postoj zákazníka ke značce. Pokud je zážitek mimořádný, bude pozitivní, ale pokud není příjemný, zákazník logicky zaujme negativní postoj.

4 důvody, proč znát průměrnou dobu cyklu služeb

V každém pohostinství platí, že čas jsou peníze. Mluvíme o charakteristice, kterou musí každý hoteliér co nejvíce optimalizovat, aby zvýšil míru zisku, ale bez obětování kvality služeb.

Když hovoříme o průměrné době obsluhy, máme na mysli dobu, kterou zabere obsloužení strávníka. Ta se určuje na základě celkového času od okamžiku, kdy zákazník vstoupí do restaurace, až po jeho odchod, jak je vysvětleno výše.

1. Znalost výrobní kapacity vaší restaurace

Prvním krokem je zjistit výrobní kapacitu vaší restaurace. Musíte určit, kolik zákazníků obsluha obslouží za jednu službu (a zprůměrovat to podle časových intervalů).

2. Volba otevírací a zavírací doby

Znalost objemu zákazníků a jejich toku během dne v gastronomii je nezbytná pro přizpůsobení otevírací a zavírací doby

Pokud máte zákazníky až v osm hodin ráno, nemusí se vyplatit otevřít o hodinu dříve, nebo pokud máte plno ve 23 hodin a zavíráte o půlnoci, může být výhodné prodloužit otevírací dobu i po této době. Po každé provedené změně byste samozřejmě měli pokračovat v měření dopadu na produktivitu.

3. Zjistěte, jaké proměnné se týkají služeb

Pomůže vám zjistit, které proměnné se podílejí na výkonu služeb vaší restaurace. Když budete mít všechny tyto informace k dispozici, budete vědět, která slabá místa je třeba odstranit, abyste službu optimalizovali

4. Zlepšení otáčení stolu

A jako by to nestačilo, umožní vám také efektivněji řídit rotaci stolů. To v případě, že je chcete zdvojnásobit, abyste zdvojnásobili úroveň produktivity ve svém pohostinství.

jak můžete zlepšit rotaci, abyste mohli nabízet více služeb při zachování kvality?

Věřte tomu nebo ne, ale zlepšení rotace stolů je důležité, protože každý cateringový podnik má omezenou kapacitu

Jinými slovy, vždy bude existovat přesný počet zákazníků, které lze přijmout, ale pokud optimalizujete rotaci stolů, budete schopni zvýšit ziskovou marži své restaurace.

  • Školení personálu: Je důležité, abyste zajistili optimální průběžné školení personálu v oblasti gastronomie o tom, jak správně poskytovat služby zákazníkům. Cílem je, aby tým plnil své povinnosti rychle, zdvořile a přátelsky. Druhým přínosem školení je snížení fluktuace zaměstnanců, která je často podporována tím, že se noví zaměstnanci nepřizpůsobí rytmu a zvyklostem týmu.
  • Týmová práce: Týmová práce je účinným způsobem, jak zlepšit míru fluktuace pracovních stolů. Zejména pokud zákazník potřebuje něco změnit ve své objednávce, nemusí čekat, až znovu uvidí číšníka, který ho obsluhoval. V takovém případě převezme jejich novou objednávku kterýkoli jiný zaměstnanec, čímž je zajištěna rychlá obměna stolu.
  • Přijímání objednávek podle místa: Je efektivnější, když číšníci přijímají objednávky podle místa. Budou totiž přesně vědět, kam má každý objednaný pokrm přijít, a nebudou muset ztrácet čas odhadováním přesné polohy strávníka. Přijímání objednávek v restauracích je jedním z bodů, které byste měli zdůraznit v rámci školení, které nabízíte svému týmu.
  • Snížení počtu návštěv u stolu: Dalším způsobem, jak zvýšit obrat, je snížit počet návštěv číšníka u stolu. Například je naprostou ztrátou času, když se jednou vydáte přivítat hosta a pak se vydáte na další cestu, abyste si poznamenali pití. Obojí lze dokonale zvládnout během jedné cesty a využít vyložení nápoje k dotazu na jídlo.
  • Využitítechnologií: Využijte technologie k urychlení cyklu obsluhy zákazníků v restauraci. Doporučujeme používat mobilní pokladní systémy, které umožňují číšníkům volný pohyb po restauraci a nabíjení hostů. Vyhnete se tak frontám u pokladen na baru a urychlíte systém obratu.
  • Podpora online rezervací: Když už mluvíme o technologii, je důležité, abyste měli online rezervační systém. Tato funkce vám pomůže dosáhnout lepších časů odbavení u stolů, protože zákazníci si již prohlédli váš jídelní lístek online a budou přesně vědět, co si objednají, když přijdou do restaurace. To znamená rychlejší objednávání.
  • Omezte velikost jídelního lístku: Zjednodušení jídelníčku vám také pomůže optimalizovat cyklus obsluhy. Nezapomeňte, že rozsáhlé nabídky vytvářejí nerozhodné zákazníky, což znamená, že se budou déle rozhodovat, kterou objednávku si objednají.

Jaký je cyklus obsluhy v restauraci?

Obslužný cyklus restaurace je každý okamžik, kdy zákazník přichází do styku s podnikem. Zkrátka od přihlášení až po odhlášení.

Jak zvolit ideální jízdní řád, aby neovlivnil cyklus obsluhy restaurace?

Pro zúžení otevírací doby je důležité analyzovat, které hodiny jsou pro naše zákazníky klíčové, aby nás mohli navštívit. Pokud nás například zákazníci obvykle navštěvují až v 10 hodin dopoledne a vrchol dne je ve 21 hodin, nemá smysl otevírat v 7 hodin ráno a zavírat ve 22 hodin.

Jak zlepšit rotaci stolů při obsluze v restauraci?

– Školení zaměstnanců
– Jděte na týmovou spolupráci
– Přijímání objednávek podle místa
– Snížení počtu návštěv u stolu
– Využijte technologie
– Podporovat online rezervace
– Omezte velikost nabídky

Zanechat odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Povinná pole jsou označena *

ZÁKLADNÍ INFORMACE O OCHRANĚ ÚDAJŮ

Účel: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.

Práva: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.

Příjemci: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.

Legitimace: Consentimiento del interesado.

Zodpovědný: Envalia Group, S.L.

Další informace: You can find additional information on data protection in our privacy policy

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.