fbpx

Slogan restaurace: síla chytlavé fráze

Slogan

Slogan restaurace je velmi užitečným marketingovým nástrojem pro váš podnik. Jde o to, abyste v jedné větě vyjádřili hodnoty nebo vlastnosti svého podniku, a přitáhli tak pozornost většího počtu zákazníků a vytvořili si image, se kterou se vaši zákazníci (a potenciální zákazníci) spojí.

Aby slogan fungoval, měl by zdůrazňovat odlišující vlastnosti, které definují to nejlepší z vašeho podniku. Měl by být také jednoduchý a co nejvíce shrnovat to, co vaše restaurace nabízí: to, co dělá vaši restauraci jinou, jedinečnou.

Může se to zdát jako složitý úkol a není opravdu snadné shrnout v několika slovech podstatu vašeho podniku nebo některé jeho hvězdné služby. Jednodušší bude, když budete vědět, jaké jsou klíčové složky dobrého sloganu, odkud čerpat nápady a jaké úspěšné příklady vás mohou inspirovat.

Co je to slogan?

Slogan je krátká, nekomplikovaná fráze, která se používá jako propagační slogan podniku. Obvykle je jednoduchý a snadno zapamatovatelný. RAE dodává, že se jedná o stručnou a originální formuli.

Často se používají v marketingu pro reklamní a volební kampaně. V gastronomické oblasti mají za cíl vyzdvihnout charakteristiku restaurace a předat potenciálním strávníkům důvěru a zážitek.

Tyto slogany k propagaci restaurací nemají více než sedm nebo osm slov. Je to proto, že musí být snadno zapamatovatelné, a je jasné, že čím jsou přímější, tím snadněji se vytvoří dojem, díky němuž jsou snadno zapamatovatelné. Existují samozřejmě výjimky. O úspěchu slavného sloganu: “Některé věci si za peníze nekoupíte, na všechno ostatní stačí Mastercard”, není pochyb.

V těch několika slovech byste měli hovořit o svých službách (výhodách, nikoli obsahu), atmosféře svých prostor atd. Něco, co vaše zákazníky přesvědčí, překvapí nebo spojí.

Charakteristika dobrého sloganu restaurace

Slogany vytvořené pro použití v reklamních kampaních musí být schopny upoutat pozornost lidí. K tomu slouží tyto fráze k propagaci stravovacích a pohostinských zařízení:

  • Musí být originální. Tak nebudou zaměnitelné se slogany jiných značek.
  • Mohou využívat literární prostředky, aby byly zajímavější nebo chytlavější, jako jsou rýmy, onomatopoie, metafory, aliterace a další. Může v nich být i lehký nádech humoru, ale pozor na něj nebo na sarkasmus, protože by mohl být kontraproduktivní.
  • Pokud obsahují sloveso, může to dodat sloganu vaší restauracesílu a pohyb.
  • Měly by být stručné a přímé, aby se veřejnost cítila příjemně, ztotožnila se s tím, co čte, a chtěla do vaší restaurace přijít.
  • Mohou odkazovat na výhody, které vás odlišují od konkurence.
  • Měly by být nadčasové a snadno zapamatovatelné (aby se rychle a bez pochybností spojily s vaší značkou).
  • Apelujte na emoce : emocionální faktor hraje při rozhodování veřejnosti významnou roli.

Tyto tipy jsou důležité, abyste se vyhnuli nejhorším chybám, kterých se lze při tvorbě nového sloganu pro restauraci dopustit. Mezi ně patří např:

  1. Velmi dlouhý slogan (čím delší slogan, tím více matoucí a nepřehledný)
  2. Velmi cool slogan, který nemá nic společného s vaším podnikem
  3. Slogan, který připomíná jinou značku/restauraci
  4. Slogan, který je obtížně srozumitelný (nejasná slovní hříčka, sarkasmus, humor)

Užitečnost sloganu v restauraci

proč potřebujete slogan pro svou restauraci? Konkurence je v dnešní době tak silná, že jakýkoli prvek, který vám pomůže se odlišit, bude vždy pozitivní. Slogan může poskytnout mnohem více informací než název vaší restaurace, a co je důležitější, může jej doplnit tím, že zdůrazní hodnoty nebo služby, které přitahují pozornost vašich potenciálních zákazníků.

Proto je důležité, aby měl charakter. Slogan pro restauraci rychlého občerstvení nebude stejný jako slogan pro domácí kuchyni. Totéž platí pro typ kuchyně: španělská, mexická, italská, americká? Musíte vytisknout to, čím se v daném kontextu lišíte, a dát tomu v těch několika slovech osobitost.

Tento slogan pro restaurace můžete použít na svých profilech na sociálních sítích, na svých webových stránkách, na stránkách recenzního portálu, na oblečení svých zaměstnanců a sítotiskem na obalech pro jídlo s sebou (kartonové kelímky s víčky na kávu, krabičky na jídlo pro rozvoz apod.). Protože je neotřelý a jednoduchý, každý vaši firmu rychle pozná, když doprovází reklamu v médiích nebo na síti.

Kdy od sloganu upustit?

Slogany lze používat po mnoho let. Ve skutečnosti v nejlepším případě splyne s identitou vaší firmy, a i když ho časem přestanete používat, vaši zákazníci si ho budou vždy pamatovat.

Jak vytvořit slogan, který přiláká zákazníky do vaší restaurace?

Hlavním cílem každého sloganu je upoutat pozornost lidí a přimět je, aby se ho naučili. A v důsledku toho se zvýší počet vašich rezervací a návštěvnost. Mezi známostí a úspěchem existuje poměrně přímá úměra.

Nezáleží na tom, zda se jedná o malý začínající projekt, fine dining restauraci nebo řetězec, tvorba sloganu je pro všechny typy gastronomických zařízení stejná.

Chcete-li vytvořit ideální slogan, který pomůže vašemu podniku generovat větší návštěvnost a učinit jej ve vašem městě populárním, řiďte se níže uvedenými doporučeními:

Stručný, originální a spojený s vaším jménem

Čím jsou slogany kratší a výstižnější, tím snáze se zapamatují. Ověřit to je velmi snadné: zkuste si vzpomenout na slogany, které si pamatujete (z restaurací nebo jiného odvětví). Většina z nich, ne-li všechny, jsou pravděpodobně velmi krátké, chytlavé věty, které vám utkvěly v paměti (například “Miluju to” nebo “Tajemství je v těstě”). Proto se doporučuje, aby tento slogan obsahoval maximálně sedm slov.

Odlište se od konkurence

Stejnědůležité je, aby byl krátký, jako aby byl originální. Slogan byste měli vytvořit od základu, na základě charakteristik nebo služeb vaší restaurace. Nápady na slogan restaurace můžete získat i z recenzí zákazníků nebo z názorů vlastního týmu.

Pokud vytvoříte slogan, který se bude podobat sloganu jiného podniku, vaši potenciální zákazníci by mohli být zmateni a dát za pravdu tomu, který přišel první. Plagiátorství by se také mohlo stát virálním a mohlo by pro vaši restauraci znamenat negativní reklamu. To neznamená, že byste neměli studovat konkurenci: podívejte se na vzorce, které fungují nejlépe, abyste se inspirovali.

Jakmile vypracujete nějaké návrhy, ujistěte se, že tento slogan nemá nikdo jiný. K tomu může stačit provést několik vyhledávání v internetových vyhledávačích. Pokud chcete slogan zaregistrovat jako ochrannou známku, musíte o to požádat u SPTO (Španělský úřad pro patenty a ochranné známky) stejným způsobem, jakým jste zaregistrovali název své společnosti.

Zaměřte svůj slogan na své publikum

Než začnete generovat nápady na vytvoření sloganu, měli byste mít na paměti, jaký typ veřejnosti vaše provozovna přitahuje. Ať už provozujete tržnici, mexickou, sushi nebo gurmánskou restauraci, měli byste se pokusit propagovat své silné stránky prostřednictvím těchto frází, které doporučují restauraci.

Pokud toto publikum znáte, můžete ho pomocí správných slov přesvědčit a přilákat do své restaurace. Jinými slovy, pokud cílovou skupinu oslovíte přímo, bude vaše sdělení účinnější.

Předejte pozitivní sdělení

Pozitivní sdělení ve sloganech restaurací se lépe pamatují, protože zanechávají vynikající první dojem z podniku.

Proto pokud napíšete pozitivní a veselé sdělení, budou mít lidé při vstupu do vašeho podniku takový pocit a během obsluhy si zachovají dobrou náladu. (Nikdo se přece nepředstaví zdůrazňováním svých negativních vlastností, nebo ano?)

Postup tvorby sloganu

Pokud jste se rozhodli vytvořit vlastní slogan restaurace, nejlepší možností je dát dohromady svůj tým a udělat z toho skupinový úkol (kuchyně, administrativa, marketing).

Triunfa con tu eslogan para restaurante

V těchto případech se velmi často začíná brainstormingem, do kterého se zapojí všichni tím, že několika slovy definují restauraci, uvedou přídavná jména, která jim restauraci připomínají, nebo vyjmenují výjimečné služby či produkty. Je důležité zapsat si všechny informace, o kterých se diskutuje, protože z nich bude vycházet hlavní slovní zásoba pro slogan.

Dalším způsobem je písemná forma: každý by si měl zapsat slova, s nimiž spojuje práci vykonávanou v jednotlivých oblastech podniku. Měli by si také zapsat hodnoty a dojmy, dokonce i vysoce působivé slogany, které propagují typické pokrmy ve vašem jídelním lístku. Až budou všechny seznamy hotové, podtrhněte nejčastěji se opakující slova a vyberte ta, která podle vás nejlépe definují váš podnik.

Po shromáždění informací napište různé věty s vybranými slovy, abyste měli různé možnosti, a předložte je k hlasování ostatním zaměstnancům restaurace. Hlasováním získáte nejen širší představu, ale také vytvoříte soudržnost a pocit sounáležitosti s týmem.

Slogan o jídle, který bude po týdnu hlasovánínejchytlavější nebo si ho zaměstnancinejvíce zapamatují, bude tím, který začne propagovat váš podnik.

Pokud se skvělá fráze neobjeví hned napoprvé, nenechte se odradit. Znovu si se zaměstnanci sedněte a zhodnoťte nové možnosti.

Jaký slogan si pamatujete?

Na světě existují tisíce sloganů, ale jen málo z nich dokázalo vyvolat takový dopad, aby vydržely.

Některé z níže uvedených úspěšných příkladů vám pomohou určit jejich charakteristické rysy a vytěžit, jaké detaily mají společné (přestože nabízejí jiné produkty než vy).

Sledování příkladu velkých společností, které dokázaly vyniknout skvělými slogany, je užitečné pro pochopení toho, jaký slogan hledáte. Není to snadný úkol, ale dokázaly to:

  • La chispa de la vida (Jiskra života), Coca-Cola
  • I’m loving it (Miluju to), McDonald’s
  • Mysli zeleně, Heineken
  • Protože za to stojím, L’Oréal
  • Nemůžeš jíst jen jeden, Lay’s
  • Přijď domů na Vánoce, El Almendro
  • do you like to drive, BMW
  • Grilované chutná lépe, Burger King
  • Neopouští tě, Rexona.
  • Když si dáš, není zastávka, Pringles
  • Když to nepoužíváš, prodej to, Wallapop
  • Abysis olízl prsty, KFC
  • Značka, kterou nejčastěji používají zubaři, Oral-B
  • Pravděpodobně nejlepší pivo na světě, Carlsberg
  • Dobře chutná, Pescanova

Slogan: příklady pro restaurace

Abychom vám podali pomocnou ruku, zapojili jsme kreativitu a vymysleli řadu krátkých, snadno zapamatovatelných sloganů, které by vás mohly inspirovat k tomu, abyste začali vymýšlet. Je důležité, aby váš slogan byl velmi osobní, aby vypovídal o vašem podniku. Nikdy však není na škodu mít po ruce několik typů sloganů restaurací, ze kterých můžete čerpat inspiraci. Aby bylo toto inspirační cvičení reálnější, umístěte před každý příklad název vaší restaurace: Gokuraku Restaurant, z Orientu s láskou (pro japonskou restauraci). Ostatní: V případě, že se jedná o restauraci, která se nachází v centru města, můžete použít např:

  • Nasávejte : pro slogan potravin z prstů, například pro food truck, je dobré zdůraznit charakteristickou vlastnost těchto potravin.
  • Veselé grilování : pro slogan restaurace s grilováním nebo argentinské restaurace se při tvorbě sloganu zamyslete nad produktem, grilem nebo omáčkami.
  • Kam si přijdete pochutnat : pro slogan domácího jídla mějte na paměti emoce, domov, tradici.
  • Kde čas letí : u sloganu restaurace s rychlým občerstvením hledejte dynamiku, zábavu, pohyb.
  • Grilování vždy připraveno nebo Svažte uzel s našimi hamburgery: pro slogan americké restaurace hovořte o jejích produktech, jejím stylu nebo dokonce použijte stereotypy.
  • Menu, které neodmítnete : u sloganů pro italské restaurace můžete hezky odkázat na mafii, jako jsme to udělali v příkladu parafrází slavné hlášky z Kmotra.
  • Ze sushi do nebe: pro tento slogan o čínském jídle jsme použili kultovní španělské rčení.
  • Entre rollitos anda el juego: a jak krásně tento slogan pro čínskou restauraci transformuje název klasické Zorrillovy hry.
  • Ne čerstvý, ale velmi čerstvý: slogan pro poke restauraci by mohl být dokonale podobný, protože zdůrazňuje čerstvost jejích syrových a přírodních surovin.

Vytvoření sloganu pro restauraci vyžaduje čas: brainstorming, nastínění možností… Nejdůležitější je ujasnit si, jaký typ kuchyně prezentujete, jaké vlastnosti chcete vyzdvihnout a čím chcete být známí. S tímto vyřešeným problémem a se všemi tipy pro výběr ideálního sloganu pro gastronomii, které jsme vám poskytli v tomto článku, jsme si jisti, že s vybraným sloganem uspějete.

Zanechat odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Povinná pole jsou označena *

ZÁKLADNÍ INFORMACE O OCHRANĚ ÚDAJŮ

Účel: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.

Práva: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.

Příjemci: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.

Legitimace: Consentimiento del interesado.

Zodpovědný: Envalia Group, S.L.

Další informace: You can find additional information on data protection in our privacy policy

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.