fbpx

Jak rozdělovat spropitné v restauracích

propinas-en-restaurante

Pokud jste se dostali až sem, pravděpodobně vás zajímá, jak se v restauraci dělí spropitné. Gratulujeme! Tento příspěvek jsme vytvořili proto, abychom vás seznámili se čtyřmi modely spravedlivého rozdělování spropitného, které vaši zaměstnanci nepochybně ocení tím, že jim nabídnou lepší služby zákazníkům.

Řekneme vám také, co je to digitální spropitné v restauracích a jak získat více pozitivních recenzí od zákazníků. Tímto způsobem budete moci posílit image své značky na internetu.

Jsme přesvědčeni, že po přečtení této knihy se stanete odborníkem na vše, co se týká rozdělování spropitného v restauracích.

Jak rozdělovat spropitné v restauraci?

V dnešní době se spropitné stalo pobídkou pro každého zaměstnance pohostinství, aby se snažil svou práci odvádět mimořádně dobře. To proto, abyste na konci každé směny dostali “dobré spropitné “.

Ve většině restaurací se však běžně vyskytují pochybnosti, pokud jde o rozdělování spropitného. Zejména proto, že číšníci a servírky si mohou stěžovat, že jsou to oni, kdo se stará o obsluhu zákazníků.

Nejlepším způsobem, jak se těmto nepříjemnostem vyhnout, je, aby si majitel restaurace hned na začátku ujasnil, jak správně spravovat a rozdělovat spropitné mezi své zaměstnance. Zjednodušeně řečeno, je třeba uplatňovat pevnou politiku spropitného, která vyhovuje vašemu místu konání.

Na následujících řádcích vám představíme čtyři různé způsoby, jak spravedlivě rozdělit spropitné v restauraci:

1. Tažení

Promluvme si o metodě Pull, která spočívá v ukládání všech spropitných, které zákazníci zanechají, do fondu spropitného. Cílem je rovnoměrně rozdělit nashromážděný fond mezi zaměstnance restaurace na konci směny.

Celková částka nashromážděného fondu by měla být rozdělena rovným dílem mezi všechny zaměstnance, kteří se podíleli na přípravě pokrmů a obsluze strávníků. Pro zajištění transparentnosti celého procesu by měla být jmenována odpovědná osoba pro rozdělování tipů.

Pull je model spropitného doporučený pro bary, restaurace, bankety a další gastronomická zařízení s vysokou úrovní organizace. Vyžaduje však, aby všichni zúčastnění pracovníci byli schopni pracovat jako tým a na stejné úrovni.

2. Procentuální vyjádření

Procentuální model spropitného je další alternativou, kterou můžete pro svůj podnik v pohostinství zvážit. Cílem je shromáždit každé spropitné, které zaměstnanci na různých směnách obdrží. Poté se provede rozdělení podle procent nebo bodů nasbíraných jednotlivými zaměstnanci.

Toto by byl jeden ze způsobů, jak takové rozdělení bodů provést, ale můžete si vytvořit vlastní:

  • 50 % by připadlo číšníkům.
  • Zbývajících 50 % se rovnoměrně rozdělí mezi ostatní kategorie týmu (šéfkuchař, pomocníci v kuchyni, myči nádobí, vrchní číšník, barmani atd.).

Tyto procentní podíly se mohou lišit, pokud vezmete v úvahu základní mzdu zaměstnanců nebo dříve uzavřené dohody. Jinými slovy, šéfkuchař a vrchní číšník mohou být z rozdělování spropitného vynecháni, pokud již mají vyšší plat než zbytek personálu.

Dělení spropitného v procentech se doporučuje v restauracích se speciální nebo vysokou kuchyní, kde obvykle neexistuje žádný nominální podíl na mzdě. Kromě toho může být vyklápění prováděno denně nebo týdně v závislosti na uzavřených smlouvách.

3. Procenta ve stejných blocích

Další metodou, kterou někteří profesionálové v pohostinství používají, je rozdělení spropitného svým zaměstnancům v blokových procentech. Tato metoda navrhuje, aby 50 % spropitného bylo přiděleno personálu, který vykonává funkce v místnosti, a zbylých 50 % si ponechal personál kuchyně.

Přesněji řečeno:

  • Pokud v kuchyni pracuje 30 lidí, měli by se dělit o 50 % spropitného.
  • Pokud v salónku pracuje 10 lidí, mělo by se zbylých 50 % spropitného rozdělit mezi všechny.

Mluvíme o modelu rozdělování spropitného, který je určen ve prospěch profesionálního číšníka v restauraci. Zejména proto, že spropitné dostávají ti, kteří poskytují dobré služby zákazníkům a mají vysoké schopnosti řešit problémy

V některých restauracích je běžné, že si číšník ponechá 80 % spropitného a kuchyně pouze 20 %. Vše závisí na zásadách, které nejlépe vyhovují jednotlivým stravovacím zařízením.

4. Kmenový systém

Systém rozdělování spropitného nazvaný Tronco spočívá v přidělování bodů zaměstnancům s ohledem na aspekty, jako jsou:

  • Dochvilnost a zodpovědnost.
  • Schopnost efektivně a účinně plnit úkoly.
  • Seniorita.
  • Přítomnost a správné používání uniformy.
  • Schopnost řídit se pokyny.
  • Schopnost odpovídat na dotazy zákazníků atd.

Čím více bodů nasbíráte, tím vyšší je procento z výdělku zaměstnance při rozdělování spropitného. Každý tak bude dostávat spropitné podle toho, jaké úkoly v podniku plní.

Spravedlivý a vyvážený model rozdělování spropitného, který zároveň slouží jako motivace pro zaměstnance, aby svou práci odváděli mimořádně kvalitně.

Digitální restaurace se spropitným: Co to je?

Digitální spropitné je poděkování 2.0, které zákazníci nabízejí po skvělém gastronomickém zážitku. To se projeví, když spokojený a šťastný zákazník zanechá pozitivní hodnocení restaurace na sociálních sítích.

Někteří říkají, že jde o nový koncept odvozený od tradičního tipu, ale přenesený do rozsáhlého světa internetu. Pozitivní komentář nebo hodnocení potvrdí, že vaše restaurace stojí za návštěvu.

Jaké výhody mi přináší digitální spropitné?

V dnešní době se lidé často svěřují se svými zkušenostmi z návštěvy podniku. “Word of mouth 2.0” je třeba co nejlépe využít, protože se vám bude hodit, pokud jste právě založili vlastní restaurační zařízení.

Mluvíme o novém způsobu, který začíná, když vaši potenciální zákazníci zanechají takové tipy zveřejněním článku na svém blogu, příběhu na Instagramu nebo Facebooku nebo nabídnutím svého pozitivního názoru na Trypadvisor.

Spropitné-digitální-restaurace

Tyto akce pomáhají zlepšit pověst značky online a také umožňují více lidem poznat vaši firmu. To se projeví v nárůstu vašich týdenních/měsíčních tržeb.

Jak získat více a lepších digitálních tipů?

Existuje několik způsobů, jak získat více a lepší digitální tipy od potenciálních zákazníků. Zpočátku to bude vyžadovat čas a úsilí, ale existuje mnoho uživatelů, kteří jsou ochotni vám pomoci tím, že se podělí o své zkušenosti, aby si je ostatní mohli přečíst, lajkovat a sdílet.

Několik prvních doporučení, která vám mohou pomoci podpořit digitální spropitné ve vaší restauraci:

  • Zobrazte sociální sítě restaurace na svých webových stránkách a ve své fyzické provozovně. Aby zákazníci věděli, kde vás mohou najít a zanechat své připomínky, návrhy nebo názory.
  • Povzbuzujte zákazníky, aby sdíleli okamžiky spokojenosti prostřednictvím sociálních sítí, a nabídněte jim nabídky, slevy nebo speciální akce.
  • Chcete-li zviditelnit svou firmu a ukázat veřejnosti, že berete digitální svět vážně, zvyšte rozpočet svých digitálních marketingových kampaní.
  • Za všechny tipy, ať už digitální nebo tradiční, vždy poděkujte . Nezapomeňte, že poděkování je zdarma.
  • Udržujte svůj podnik svěží a čistý. Můžete dokonce přidat prostor pro selfie , abyste vylepšili zážitek svých nejveselejších zákazníků.
  • Fóra s nejčastějšími dotazy vybízejí potenciální zákazníky k diskusi nebo k poskytování doporučení, proto je také uveďte do praxe.
  • Použijte aplikaci pro správu komentářů na svém blogu, abyste mohli snáze odpovědět všem, kteří zanechali recenzi na váš podnik.

Existuje něco jako negativní digitální tip?

Ano, bohužel digitální tipy nejsou vždy pozitivní. To platí zejména v případech, kdy je zákazník nepříjemně překvapen a přirozeným instinktem se na sociálních sítích snaží kritizovat to, co se mu nelíbilo.

Velkou výhodou negativních digitálních tipů je, že restauratér bude mít k dispozici kompletní a podrobnou zpětnou vazbu o tom, proč zákazník nebyl se svým zážitkem spokojen. Toho se dosahuje prostřednictvím kontrolního procesu.

Po analýze negativních hodnocení zákazníků budete mít jasno, jaká opatření a rozhodnutí přijmout, abyste slabé stránky změnili v silné. V budoucnu tak budete mít větší šanci získat čistě pozitivní tipy online.

Děkujeme, že jste si přečetli tento příspěvek o tom, jak se dělí spropitné v restauracích. Pokud víte o dalších tipech, o kterých si myslíte, že jsme je zapomněli zmínit, neváhejte nám je sdělit v komentářích níže.

Jaké jsou způsoby spropitného?

Můžeme se rozhodnout pro “tah”, procentuální podíl, procentuální podíl ve stejných blocích nebo dokonce pro systém “Kmen”. Jedná se o různé způsoby rovnoměrného rozdělení těchto dodatečných peněz.

Co jsou digitální tipy?

Digitální spropitné je poděkování 2.0, které zákazníci vyjadřují po skvělém gastronomickém zážitku. To se projeví, když spokojený zákazník zanechá na sociálních sítích pozitivní hodnocení místa konání.

Jaké výhody mi přináší digitální spropitné?

Tyto akce pomáhají zlepšit pověst vaší značky online a také umožňují více lidem poznat vaši firmu. To se projeví v nárůstu týdenních/měsíčních prodejů.

Zanechat odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Povinná pole jsou označena *

ZÁKLADNÍ INFORMACE O OCHRANĚ ÚDAJŮ

Účel: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.

Práva: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.

Příjemci: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.

Legitimace: Consentimiento del interesado.

Zodpovědný: Envalia Group, S.L.

Další informace: You can find additional information on data protection in our privacy policy

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.