fbpx

TripAdvisor pro restaurace

Tripadvisor

chcete vědět, jak se zaregistrovat na stránkách restaurací Tripadvisor? Víte, jak upravit a vylepšit svůj profil na této platformě? Jak můžete tuto službu využít? Je to zdarma? Můžete vymazat špatné recenze? V tomto definitivním průvodci službou Tripadvisor pro restaurace vám tyto a další pochybnosti objasníme, abyste mohli se svou restaurací hvězdně debutovat.

V mnoha ohledech se Tripadvisoru podařilo stát se prvními dveřmi, kterými prochází mnoho potenciálních strávníků. Pokud váš pohostinský podnik nemá v této výkladní skříni restaurací zaregistrovaný profil, přicházíte o velké příležitosti. Jak vás najdou všichni ti nerozhodní zákazníci, kteří hledají informace na internetu, než se rozhodnou, kam zajít na oběd, večeři, koktejl…?

Tripadvisor restaurants vám pomůže se na webu více zviditelnit. Nenahrazuje vaši webovou stránku, ve skutečnosti je v mnoha případech prostředkem, kterým se k ní dostanou, ale je to velmi uznávaná služba pro své názory. A vezmeme-li v úvahu, že 80 % lidí před nákupním rozhodnutím provádí průzkum na této síti (podle studie společnosti Deloitte), není od věci si myslet, že se totéž děje i při hledání nových restaurací, a proto platí rčení Tripadvisoru “bez recenzí nejsou rezervace”.

Je prakticky nemyslitelné rezervovat letenky, hotely a restaurace bez konzultace s internetem. Podle studií společnosti PhocusWright se 82 % hotelových rezervací provádí online. Vysoké procento lidí využívá sítě také ke sdílení svých gastronomických zážitků, vyhledávání nových míst a konzultování hodnocení a názorů ostatních. Tyto informace jsou často důležitým faktorem při konečném rozhodování.

Čtěte dále tohoto průvodce a vyjasníte si všechny pochybnosti o tom, jak co nejlépe využít služeb, které nabízí Tripadvisor restauracím a hotelům, jako je ten váš.

Restaurace Tripadvisor: historie internetového giganta

Tripadvisor je webová stránka s recenzemi na cestování a související témata, včetně restaurací. Své dobrodružství začal v roce 1999 a dnes je jedním z gigantů cestovního ruchu v sítích.

S přibližnou návštěvností 315 milionů unikátních návštěv měsíčně a více než 200 miliony komentářů je jeho celosvětový vliv nesporný.

Myšlenka na vznik této internetové stránky, která se stala celosvětovou referencí, vzešla z osobní zkušenosti jednoho z jejích tvůrců, Stephena Kaufera, když se vydal se svou ženou do cestovní kanceláře. Když hledali na webu informace o místech, která se chystali navštívit, zjistili, že na webu najdou pouze neutrální informace o adresách, jízdních řádech a popisech, které napsali majitelé těchto míst.

Nejprve začali skromně se zveřejňováním vlastních zážitků, ale postupně se web rozrostl v portál sobsahem generovaným uživateli, kterým je dnes.

Projekt se po celou dobu neobešel bez kontroverzí (falešné recenze, smazané komentáře, blokování v Číně, porušování ochrany osobních údajů), ale navzdory všem kampaním, které jej mohly poškodit, dokázala užitečnost stránek pro ty, kteří hledají informace o hotelech a restauracích, vše překonat.

Jak funguje Tripadvisor restaurants

Tripadvisor funguje na základě řady proměnných, které slouží k určení pozice, kterou bude mít každá restaurace po vyhledávání. Níže si popíšeme proměnné, které ovlivňují jeho algoritmus:

Kvalita

Jedná se o bublinový systém hodnocení, který se pohybuje od “1” do “5”. To znamená, že ty restaurace, které dosáhnou hodnot mezi 4 až 5 bublinami, budou umístěny nad těmi s nižším hodnocením (zahrnuty jsou hodnoty 4,5, 3,5 atd.).

Je třeba poznamenat, že Tripadvisor svůj systém hodnocení v průběhu času vylepšil. Proto nyní zohledňuje také stáří hodnocení a počet recenzí téhož podniku.

Počet recenzí

Jak bylo uvedeno v předchozím bodě, algoritmus Tripadvisoru přikládá význam počtu recenzí na stejné zařízení. Čím více pozitivních recenzí, tím větší je jistota, že restaurace může cestovatelům skutečně poskytnout skvělý kulinářský zážitek.

Stáří recenzí

AlgoritmusTripadvisoru dává vyšší prioritu aktuálním recenzím než recenzím starším. Je to proto, že i když restaurace mohla v minulosti poskytovat dobré služby, neznamená to, že jsou stejné i v současnosti, a naopak.

To znamená, že algoritmus je schopen rozlišit, že není totéž mít 300 recenzí s hodnocením 4,5, než dvě s hodnocením 5. Dokonce je relevantní první dva měsíce stará a druhá, čtyři roky.

Jak zaregistrovat restauraci na Tripadvisoru

V současné době má Tripadvisor největší digitální komunitu cestovatelů na světě. Měsíčně ho navštíví více než 300 milionů návštěvníků a má 60 milionů oficiálních členů, což z něj činí zásadní portál pro podniky v oblasti pohostinství.

Připojení vaší restaurace k této platformě je velmi snadné. Vysvětlíme vám, jak si během několika minut vytvořit profil restaurace na portálu Tripadvisor:

1. Zkontrolujte, zda je vaše restaurace již zaregistrována

Nejprve byste měli zkontrolovat, zda vaše restaurace již není registrována třetí stranou. Jelikož existuje možnost, že cestovatel již dříve zadal název vašeho podniku na Tripadvisoru.

Pro ověření musíte provést následující krok za krokem:

  1. Přístup na www.tripadvisor.es/Owners
  2. Po vstupu dovnitř zadejte polohu a název své restaurace.
  3. Pokud se váš podnik objeví mezi výsledky, je to proto, že cestovatel již profil založil.
  4. Chcete-li převzít kontrolu nad profilem, vyberte svůj podnik ze seznamu výsledků.
  5. Poté klikněte na “Převzít kontrolu nad svým profilem zdarma“. Nezapomeňte, že Tripadvisor přijímá pouze jeden profil na restauraci.

2. Přidejte svůj podnik

Pokud vyhledávač Tripadvisor nevrátí žádné výsledky spojené s vaší restaurací, můžete bez problémů zahájit proces vytváření nového profilu:

  1. Přihlaste se na www.tripadvisor.es/GetListedNew
  2. Vyberte si typ podniku z nabídky ubytování, one thing to do, restaurace nebo pronájmu rekreačních objektů.
  3. Na otázku “Máte k tomuto místu vazby jako majitel, zaměstnanec nebo oficiální zástupce?” zvolte ano
  4. Jakmile tak učiníte, zobrazí se rozbalovací nabídka, ve které vyberete svou pozici v podniku(majitel, manažer, agentura, účetní, zákaznický servis) a datum otevření místa (pokud k otevření ještě nedošlo). Jak vidíte, je obvyklé vytvořit profil před otevřením.
  5. Tím se dostanete na novou stránku, kde budete muset vyplnit formulář s informacemi o svém pohostinství.
  6. Poté musíte přidat umístění své restaurace na mapě. Dbejte na to, abyste značku umístili poblíž vchodu do podniku.
  7. Po dokončení vyplnění formuláře klikněte na tlačítko“Submit” (Odeslat).

Redaktorům portálu Tripadvisor obvykle trvá přibližně pět pracovních dnů, než ověří odeslané informace. Poté obdržíte e-mail s potvrzením vašeho účtu.

3. Ověření účtu

V tuto chvíli jste si již vytvořili účet Tripadvisor. Je však bezpodmínečně nutné, abyste svůj vztah k restauraci ověřili. Pro ověření účtu budete mít tři možnosti:

  1. Ověření prostřednictvím Facebooku: Jedná se o rychlý a snadný proces (i když někdy nefunguje).
  2. Ověření kreditní kartou: nelekejte se, nebude generovat žádné poplatky.
  3. Ověřenízákaznickým servisem: bude vyžadovat zaslání informací potvrzujících váš vztah s restaurací.

4. Použití centra správy Tripadvisor

Jakmile máte svůj profil zprovozněný, je čas na efektivní správu “Centra správy Tripadvisor“. Z tohoto centra budete ovládat aspekty související s výpisem ve vyhledávači a budete moci také:

  • Sledovat a aktualizovat informace o výpisu.
  • Reagovat na uživatelské recenze.
  • Implementovat tlačítko pro provádění rezervací ve vaší restauraci.
  • Získat přístup k bezplatným marketingovým nástrojům
  • Mít k dispozici další pomoc prostřednictvím “Centra nápovědy” a “Fóra majitelů”.

Jak získat větší popularitu v restauraci Tripadvisor

Dosažení významného místa v žebříčku Tripadvisorranking je jedním z vytoužených cílů mnoha podnikatelů v oblasti restaurací. Zejména proto, že se jedná o dobrý způsob, jak navázat kontakt s tisíci potenciálními zákazníky a odlišit se od přímé konkurence.

Co byste ale měli udělat, aby vaše restaurace na Tripadvisoru vynikla? Jednoduše! Uplatněte v praxi následujících pět triků:

1. Nabídněte vynikající služby

Nejlepší recenze vycházejí z nejlepších zkušeností. Je důležité, abyste nabízeli vynikající služby, aby se zákazníci cítili motivováni zanechat na Tripadvisoru dobré recenze o vaší restauraci. Aby image vaší značky šplhala vysoko ve všech digitálních terénech.

2. Buďte věrní své značce

Dbejte na to, abyste zůstali věrní své značce, a ujasněte si, co přesně chcete svým strávníkům sdělit. Tak bude pro lidi snadné vyhledat vaši restauraci na portálu znovu, až budou chtít uspokojit své stravovací potřeby.

3. Proškolte svůj personál

Spokojenost zákazníků je klíčovým faktorem pro zajištění úspěchu restaurace na platformách, jako je Tripadvisor. A abyste zajistili tuto úroveň, budete potřebovat zaměstnance, kteří mají potřebné dovednosti pro práci před veřejností a pozitivní přístup.

4. Snížení počtu negativních recenzí

Chcete-li snížit počet negativních recenzí, doporučujeme zavést průzkumy spokojenosti zákazníků na portálu Tripadvisor. Tímto způsobem shromáždíte všechny potřebné informace o tom, co si zákazník o vaší restauraci myslí. Veškerou tuto zpětnou vazbu pak můžete využít k tomu, abyste své slabé stránky změnili v silné.

5. Naslouchejte svým zákazníkům a povzbuzujte je, aby zanechali recenzi

Je nezbytné naslouchat svým potenciálním zákazníkům, abyste zlepšili jejich celkovou zkušenost a spokojenost. Vyškolte také své zaměstnance, aby věděli, jak povzbudit strávníka k zanechání recenze na serveru Tripadvisor.

Například když číšník přinese zákazníkovi účet, můžete využít příležitosti a navrhnout mu to nebo mu nechat kartičku, která ho vyzve, aby zanechal recenzi na webu.

Pokud vezmete v úvahu všechny tyto tipy, budete na nejlepší cestě být se svou restaurací na Tripadvisoru první. To vám zajistí více návštěv a případně i více rezervací.

lze na recenze na Tripadvisoru odpovědět jako na restauraci?

Všechna pohostinská zařízení dostávají jak pozitivní, tak negativní recenze. U toho vašeho tomu nebude jinak, proto je důležité vědět, jak je zvládat.

Především pozitivně: berte je jako konstruktivní kritiku, která vám může pomoci růst a zlepšovat se. Za druhé se musíte naučit na obdržené recenze odpovídat, zejména pokud jsou negativní. Před tímto typem komentářů je vhodné zachovat klid, několik minut meditovat nad účinnou odpovědí a vždy odpovídat pravdivě, zdvořile a slušně.

jak odpovídat na špatné recenze na Tripadvisoru?

Reagovat na negativní recenze je ještě důležitější než reagovat na ty pozitivní. Důvod je jasný: je to způsob, jak ukázat, že vaší značce záleží na tom, co si strávníci o vašich službách myslí. Je to také příležitost dát najevo, že uděláte vše pro to, abyste situaci zlepšili.

Při odpovídání na špatné recenze na Tripadvisoru vám však doporučujeme:

Omluvit se a poděkovat

Je nesmírně důležité začít omluvou za způsobené rozrušení a skončit poděkováním za zanechání recenze. To pomáhá rozptýlit napětí a ukazuje, že ve vaší restauraci berete názory zákazníků velmi vážně.

Například: “V případě, že se vám nelíbí, že se vám nelíbí, že se vám nelíbí:

pozdravy!

Je nám opravdu líto, že vaše zkušenost v naší restauraci neodpovídala vašim očekáváním… Děkujeme, že jste si našli čas a zanechali nám své připomínky, bereme je na vědomí a doufáme, že při vaší příští návštěvě vám budeme moci nabídnout lepší služby…

Zmiňte se o problémech zákazníka, abyste ukázali, že vám na něm záleží

Při reakci na negativní recenzi je důležité ukázat zákazníkovi, že jste jeho připomínce věnovali pozornost. Nejlepším způsobem je přímo odkázat na konkrétní detaily a nepohodlí uživatele.

Např:

… Je pravda, že když je restaurace přeplněná, může být trochu hlučná. Budeme pracovat na tom, aby se hudba v pozadí pouštěla při nižší hlasitosti, a tím se zlepšila atmosféra…

Berte negativní zpětnou vazbu jako příležitost

Reakce na negativní zpětnou vazbu může být vynikající příležitostí, jak prokázat svou pohostinnost. Můžete tak zlidštit image své značky před potenciálními zákazníky.

Např:

dobré ráno, milý zákazníku!

Rádi bychom se vám omluvili za způsobené nepříjemnosti. V den, kdy jste navštívil naši restauraci, byla obsluha jistě trochu pomalejší, protože to byl první pracovní den po rozšíření podniku.

Vážíme si Vaší konstruktivní kritiky, protože nám pomáhá zlepšovat naše služby zákazníkům, doufáme, že se brzy vrátíte!

Jak odstranit recenzi z Tripadvisoru

Špatnou recenzi je třeba přijmout sportovně, protože může poukázat na slabinu, kterou je třeba zlepšit. Pokud však narazíte na recenzi, která se nezdá být vhodná pro vaši restauraci (možná si spletli místo?), můžete zahájit proces odstranění recenze z Tripadvisoru.

To se stává častěji, než se zdá. Najednou se objeví komentář, ve kterém někdo kritizuje vaše studené hamburgery nebo rozvařenou rýži? Tyto pokrmy jste ale ve svém menu nikdy nepodávali!

Zde je návod, jak odstranit falešné recenze na TripAdvisoru.

Požádejte uživatele o důkaz jeho návštěvy

Pošlete zprávu uživateli, který recenzi napsal. Slušně, zdvořile a profesionálně ho požádejte o důkaz jeho návštěvy ve vaší restauraci. Může to být něco tak jednoduchého, jako je kopie dokladu o zaplacení.

Nahlaste recenzi na serveru Tripadvisor

Chcete-li recenzi oficiálně nahlásit na serveru Tripadvisor, musíte dodržet následující postup:

  1. Přihlaste se ke svému uživateli Tripadvisor pro majitele.
  2. Vyhledejte recenzi a nahlaste ji.
  3. Chcete-li ji nahlásit, klikněte na malou ikonu vlaječky v pravém dolním rohu recenze.
  4. Poté klikněte na “Any problems with this review?” (Nějaké problémy s touto recenzí?)
  5. a to je vše!

Obdržíte potvrzovací e-mail od společnosti Tripadvisor

Po odeslání stížnosti obdržíte od společnosti Tripadvisor potvrzovací e-mail. V tomto e-mailu vám bude přiděleno identifikační číslo a kontaktní e-mail, na který můžete zaslat další důkazy na podporu svých tvrzení.

Odeslání důkazů společnosti Tripadvisor

Odpovězte na kontaktní e-mail z portálu recenzí a uveďte, proč požadujete odstranění recenze. Na podporu své žádosti musíte:

  • Přiložit snímek obrazovky příslušné recenze
  • Uvést důvody, které vás vedly k tomu, že se domníváte, že je recenze nepravdivá, chybná nebo nevhodná.

Počkat, až společnost Tripadvisor recenzi odstraní

Pokud redakce portálu usoudí, že z uvedených důvodů a předložených důkazů vyplývá, že recenze je podvodná nebo chybná, přistoupí k jejímu odstranění. Po několika skandálech se zmanipulovanými recenzemi a nepravdivými názory berou pravdivost komentářů velmi vážně).

Špatnou recenzi jen tak neodstraníte (několik triků, jak na ně odpovědět, jsme vám již uvedli výše), ale vždy můžete nahlásit recenzi, která podle vás o vás nevypovídá nebo není pravdivá.

Jak upravit profil své restaurace na portálu Tripadvisor

Změna otevírací doby, aktualizace fotografií nebo popisu, nové telefonní číslo… existuje mnoho důvodů, proč byste měli svůj profil na Tripadvisoru čas od času aktualizovat. Je sice pravda, že je vhodné dávat pozor na recenze, abyste na ně mohli odpovídat bez většího prodlení, ale pokud nemáte mnoho času, měly by být alespoň informace na vašem profilu aktuální.

Jednou z nejčastějších změn je otevírací doba.

jak změnit otevírací dobu své restaurace na Tripadvisoru?

Je běžné, že váš bar nebo restaurace v určitém okamžiku změní svou otevírací dobu (sezónně nebo trvale). Je důležité tuto informaci ve svém profilu na Tripadvisoru aktualizovat, aby si vaši zákazníci mohli zkontrolovat aktuální otevírací dobu a nepřišli, když je váš podnik zavřený.

Za tímto účelem musíte postupovat podle následujících kroků:

  1. Přejděte na stránku www.tripadvisor.es/Owners a přihlaste se.
  2. Jakmile se tam ocitnete, vyhledejte záložku“Správa profilu” a vyberte možnost“Otevírací doba“.
  3. Přidejte nebo upravte otevírací dobu své restaurace kliknutím na příslušný časový úsek.
  4. Nezapomeňte nejprve upravit zavírací dobu, abyste později mohli upravit otevírací dobu.
  5. Pokud máte otevřeno 24 hodin denně, stačí zaškrtnout políčko“Otevřeno 24 hodin“.
  6. Po zadání nové otevírací doby klikněte na oranžové tlačítko“Submit” (Odeslat).

Vezměte prosím na vědomí, že trvá přibližně 24 hodin, než se změny projeví.

Kolik stojí propagace restaurace na webu Tripadvisor?

Vytvoření profilu na recenzním portálu je zdarma. Stačí se zaregistrovat a získáte přístup k řadě bezplatných nástrojů, které vám umožní vytvořit/spravovat profil vaší restaurace.

To se provádí prostřednictvím Centra správy a zdarma můžete nahrát fotografie prostor a hvězdných jídel vašeho podniku. Můžete přidat všechny nabízené služby a spravovat recenze (hodnotit, reagovat).

Dalšími marketingovými nástroji, které Tripadvisor nabízí zdarma, jsou widgety a tlačítka pro sociální sítě, tipy na blog nebo samolepky na váš podnik.

K těmto bezplatným možnostem přidává Tripadvisor kromě reklamy další placené možnosti, které pomáhají propagovat profily a zajišťují další příliv kapitálu.

Portál má dvě placená řešení pro restaurace:

  • Tripadvisor Premium: mění vzhled restaurace v interních výsledcích vyhledávání, poskytuje přístup ke karuselu obrázků pro titulní stránku nazvanému Storyboard a přidává nové sekce, jako jsou “3 nejlepší důvody, proč se zde najíst”, “Doporučené fotografie” nebo “Oblíbené recenze”
  • Reklamy: Propagované prostory v rámci platformy, které zvýší návštěvnost sekce vaší restaurace.

jak zjistím, zda je moje restaurace na webu Tripadvisor v kategorii Premium?

Při registraci na platformě je vytvořen základní profil, který je zdarma. Prémiový profil je třeba sjednat zvlášť.

Jako prémiový profil získáte přístup k novým nástrojům v Centru správy, které se dříve neobjevovaly. Pokud se rozhodnete předplatit si placenou variantu, využijte všechny nástroje a vyhraďte si nějaký čas na dobrou správu své stránky, protože budete platit, využijte ho naplno.

Jak na webu Tripadvisor uvést, že jsem uzavřel svou restauraci

Pokud vás zajímá, jak odstranit svou restauraci z Tripadvisoru, měli byste vědět, že restauraci lze odstranit pouze v případě, že trvale ukončila své služby. V opačném případě nebude možné profil z platformy odstranit.

Chcete-li nahlásit trvalé uzavření podniku, musíte postupovat podle níže uvedených kroků:

  1. Přihlaste se do“Centra správy” svého profilu na portálu Tripadvisor.
  2. Vyberte možnost“Spravovat profil“, která se nachází v horní nabídce.
  3. Klikněte na“Název a popis“.
  4. Klikněte na“Nápověda k profilu“, která se nachází na levé straně.
  5. Tím se dostanete do okna, kde musíte kliknout na “Nahlásit uzavření”. Budete muset přidat komentář.
  6. Nakonec znovu klikněte na“Report Closure” (Nahlásit uzávěrku) a žádost odešlete.

Poznámka: Redaktoři Tripadvisoru ověří žádost kontrolou vašich oficiálních webových stránek. Zkontrolují také přítomnost vaší restaurace na sociálních sítích a v online cestovních agenturách.

Pokud je vaše pohostinství stále dostupné na některé z těchto online platforem, nemusí být vaše žádost o uzavření schválena. E-mail s odpovědí obdržíte přibližně do 3 až 5 pracovních dnů.

Konečné závěry

Službě Tripadvisor se podařilo stát se velmi přítomným zdrojem online reputace restaurací pro vaše potenciální zákazníky. Pokud váš pohostinský podnik není na webu Tripadvisor, prakticky se vystavujete riziku, že bude vypadat, jako by neexistoval. A to je něco, co byste měli mít na paměti, zejména pokud vymýšlíte strategický plán, který zajistí konkurenceschopnou budoucnost vašeho podniku.

Věřte tomu nebo ne, ale dobrá image na Tripadvisoru může vaší restauraci zvýšit počet rezervací. Musíte však recenzím věnovat určitý čas (motivovat je, odpovídat na ně a analyzovat je).

Nevýhodou je, že mít nejlepší nástroje Tripadvisor znamená další náklady (Premium). Je to však cena, kterou každý manažer ví, zda je výhodné zaplatit, nebo ne.

Zanechat odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Povinná pole jsou označena *

ZÁKLADNÍ INFORMACE O OCHRANĚ ÚDAJŮ

Účel: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.

Práva: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.

Příjemci: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.

Legitimace: Consentimiento del interesado.

Zodpovědný: Envalia Group, S.L.

Další informace: You can find additional information on data protection in our privacy policy

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.