Jak zvýšit prodej v restauraci: 15 nápadů na upselling
Jako majitel podniku se často ptáte, jak zvýšit prodej v restauraci a jaké kroky k tomu podniknout. Proto přinášíme 15 nápadů, jak postupně, ale efektivně zvýšit prodej.
Mezi doporučeními a nápady najdete tipy, které můžete uplatnit na internetu, v provozovně i při obsluze zákazníků. Vezměte si je na vědomí, analyzujte je se svým týmem a uplatněte je v praxi, abyste zvýšili prodej v restauraci.
¿Qué encontrarás en este artículo?
- 1 Webové stránky, které zaujmou
- 2 Vytvoření skutečné hodnoty pro zvýšení prodeje v restauraci
- 3 Nezapomeňte, že je důležité být na sociálních sítích
- 4 Studujte a zaměřte se na své publikum, abyste zvýšili prodej v restauraci
- 5 Poskytněte své kontaktní údaje
- 6 Nabízí všestranné menu pro všechny typy zákazníků.
- 7 Reklama: účinný spojenec pro zvýšení prodeje v restauracích
- 8 Rozšiřte své služby: aplikace pro domácí služby
- 9 Věnujte pozornost recenzím a návrhům zákazníků.
- 10 Propagace prostřednictvím influencerů
- 11 Aktuální nabídky, propagační akce a slevy
- 12 Účast na akcích a veletrzích
- 13 Dekorace podle typu podniku
- 14 Špičkový pracovní tým
- 15 Nabízí individuální služby pro každého klienta
Webové stránky, které zaujmou
Webové stránky restaurace jsou vynikajícím nástrojem pro zvýšení prodeje v restauraci. Měla by mít snadno zapamatovatelnou doménu, měla by být přizpůsobitelná jakémukoli zařízení a měla by mít poutavý design pro lidi, kteří na stránku vstoupí.
Ujistěte se, že upoutá pozornost zákazníků, ale že je jednoduchý. Mějte také tlačítka pro snadný přístup k informacím. Pokud jde o obsah, vytvořte na svých webových stránkách sekci, která zákazníky odkáže na blog se zajímavými informacemi.
Najměte si službu psaní obsahu, která zná techniky SEO, aby se váš blog začal umisťovat vysoko ve výsledcích vyhledávače Google.
Vytvoření skutečné hodnoty pro zvýšení prodeje v restauraci
Hodnotová nabídka pro zákazníka spočívá ve stanovení – nebo snaze určit – důvodů, proč vaši zákazníci dávají přednost vašim službám před službami konkurence. Vytvoření hodnotové nabídky pro vaši firmu je jednoduché. Nejprve je třeba zjistit, co nabízí vaše konkurence a co si o vaší firmě myslí zákazníci.
Proto musíte často navštěvovat jiné podniky, ptát se zákazníků, co si myslí o službách, a ptát se na názor svého servisního personálu. To znamená, že pokud se vaše restaurace ztotožňuje s určitým stylem, měla by to zákazníkům ukázat a zprostředkovat.
Sociální sítě jsou vynikajícím kanálem pro propagaci vaší restaurace a zvýšení prodeje. Sestavte si kalendář obsahu pro každou ze sociálních sítí, kde máte profil, a stanovte si, co budete každý den publikovat.
Obsah musí být poutavý a zajímavý, například nějaké recepty nebo obrázky možností vašeho menu. Nezapomeňte investovat do reklamy! Placení reklamy na sociálních sítích je dobrý nápad, aby váš profil oslovil širší publikum se zájmy souvisejícími s vaší restaurací.
Další strategií, kterou byste měli zavést, je sdílení fotografií zákazníků, kteří si ve vaší restauraci pochutnávají na svých pokrmech. Loajalita zákazníků je velmi důležitá, proto byste měli mít vždy na paměti jejich komentáře a zmínky o vaší restauraci.
Studujte a zaměřte se na své publikum, abyste zvýšili prodej v restauraci
Vaše restaurace nebude vždy první volbou pro všechny zákazníky, proto musíte definovat svou cílovou skupinu.
Na základě zákazníků, které denně přijímáte, a sledujících na sociálních sítích získáte informace, které vám pomohou určit typ zákazníků, kteří restauraci navštěvují. Je třeba vytvořit strategii, která přitáhne pozornost lidí, kteří odpovídají tomuto profilu, přiláká je do podniku a zvýší prodej v restauraci.
Poskytněte své kontaktní údaje
Na sociálních sítích i na webových stránkách své restaurace musíte zveřejnit kontaktní informace o své restauraci. Zveřejněné informace by měly obsahovat kontaktní číslo restaurace, adresu, e-mail a účty na sociálních sítích.
Tímto způsobem získáte pro zákazníky různé způsoby komunikace s podnikem, rezervace nebo vyjasnění pochybností o službách.
Ujistěte se, že vaše menu obsahuje vegetariánské, veganské a masové varianty. V ideálním případě zahrňte možnosti pro osoby, které nemohou jíst lepek, mléčné výrobky a alergeny.
Reklama: účinný spojenec pro zvýšení prodeje v restauracích
Reklama je jedním z nejlepších způsobů, které můžete použít, pokud nemáte ponětí, jak zvýšit prodej v restauraci. Můžete využít reklamy na webových stránkách médií, v aplikacích, na specializovaných webových stránkách restaurací a, jak jsem již zmínil, prostřednictvím sociálních médií.
Některé reklamy jsou dražší než jiné, ale jsou účinné při získávání zákazníků, které hledáte.
Rozšiřte své služby: aplikace pro domácí služby
Zavedení služby rozvozu do domu propojením vaší restaurace s aplikacemi pro rozvoz do domu. Pomocí těchto aplikací si zákazníci najdou typ jídla, které si chtějí objednat, a vaše restaurace se objeví mezi možnostmi.
Pokud je vámi nabízená služba rozvozu do domu výjimečná, získáte nové zákazníky, kteří zvýší tržby vaší restaurace.
Vezměte v úvahu kritiku a návrhy zákazníků, protože jsou to právě oni, kdo službu využívají. Umístěte pole pro návrhy, pokud by zákazníci chtěli napsat komentář ke službě. Stejně tak se číšníci mohou na konci služby zeptat, jak se jim večer líbil.
Můžete to udělat nejen fyzicky, ale také pomocí platforem, jako je TripAdvisor, kde mohou zanechat recenze o kvalitě služeb spolu s hodnocením.
Propagace prostřednictvím influencerů
Dalším způsobem, jak zvýšit prodej v restauraci, je reklama s influencery. Za tímto účelem byste měli kontaktovat některé vlivné osobnosti uznávané v gastronomickém světě nebo s dosahem na vaši cílovou skupinu.
Nabídněte jim večer ve vaší restauraci a ochutnávku jídel, která mají rádi. Na oplátku budou zveřejňovat příběhy a videa se zkušenostmi, které mají s vaším podnikáním. Protože se jedná o doporučení někoho vlivného, budou vědět, že se jedná o kvalitní podnik, a budou mít chuť ho navštívit.
Aktuální nabídky, propagační akce a slevy
Každý den aktualizujte nabídky, akce a slevy své restaurace, aby zákazníci mohli ušetřit pár eur.
Kromě nabídky akcí nebo slev na konkrétní položky menu můžete odměnit věrnost zákazníků slevovými kupony na každou návštěvu.
Účast na akcích a veletrzích
Účast na akcích a veletrzích vám umožní nabídnout ochutnávku nejrůznějších produktů z vaší nabídky. Účastí na těchto akcích navážete přímou komunikaci se zákazníky a můžete propagovat služby v podniku.
Můžete je také požádat o e-mailovou adresu, abyste jim mohli zasílat newsletter s nabídkami a akcemi, které máte ve své provozovně, newsletter, který se zasílá jednou týdně nebo jednou měsíčně.
Dekorace podle typu podniku
Výzdoba, která doplňuje kuchyni, pomáhá zákazníkům dostat se do nálady, uvolnit se a připravit se na nejlepší služby. Na druhou stranu, pokud výzdoba nebude odpovídat stylu vaší restaurace, zákazníci budou rozladěni a nebude zde příjemná atmosféra.
V závislosti na službě se ujistěte, že nábytek a obchodní styl jdou ruku v ruce. Důležitý je také výběr barev, nezapomeňte, že každý tón vyjadřuje emoce, vyberte ty správné a potěšte své zákazníky.
Špičkový pracovní tým
Najměte si lidi, kteří mají zkušenosti s prací v pohostinství, abyste měli jistotu, že váš podnik bude nabízet kvalitní služby. Než začnete najímat zaměstnance, definujte organizační schéma a počet pracovních míst, která potřebujete v jednotlivých oblastech restaurace.
Tímto způsobem budete moci provést výběrové řízení na volná pracovní místa během několika dnů a nebudete muset měsíce definovat pozice, které budou uchazeči obsazovat.
Nabízí individuální služby pro každého klienta
Každý zákazník má jedinečnou zkušenost, proto je nejlepší individuální přístup. Pokud se zákazníci nerozhodnou, co si objednají, může jim číšník doporučit jídla a kombinace, které jsou pro každého z nich vhodné. Je to ideální způsob, jak jim dát pocit, že jsou pro vás důležití, a jak si tento okamžik užít.
ZÁKLADNÍ INFORMACE O OCHRANĚ ÚDAJŮ
Účel: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.
Práva: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.
Příjemci: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.
Legitimace: Consentimiento del interesado.
Zodpovědný: Envalia Group, S.L.
Další informace: You can find additional information on data protection in our privacy policy