fbpx

Co je zero waste?

descubre que es zero waste y como aplicarlo en la hosteleria

Možná jste tento výraz v poslední době slyšeli opakovaně, ale stále vám není jasné, co přesně znamená. Když mluvíme o zero waste, máme na mysli co největší minimalizaci vzniku odpadu, abychom se postarali o planetu a zabránili neustálému plýtvání, které ohrožuje naši budoucnost.

Je však možné aplikovat filozofii zero waste v pohostinství? Považujeme zero waste za módní? Dnes se to dozvíme!

Jak se stát zero waste?

Tento proud myšlení a jednání je založen na pravidle pěti R: odmítnout, znovu použít, snížit, recyklovat a kompostovat (rot v angličtině).

Odmítnout

Jinými slovy, zbavit se všeho, co nepotřebujeme. V pohostinství to znamená, že se rozhodneme pro opakovaně použitelné obaly a nádobí a vynecháme jednorázové, které se recyklují obtížněji (nebo dokonce vůbec).

Snížit

Věnujte velkou pozornost nákupnímu seznamu a nákupnímu košíku, abyste nekupovali to, co se nám hromadí ze zvyku. Zodpovědnější spotřeba je nezbytná a je malým příspěvkem k věci.

Znovupoužití

Tímto způsobem dáváme výrobkům a materiálům druhý život.

Recyklovat

Kdykoli není možné spotřební materiál znovu použít, měli bychom se pokusit o jeho recyklaci, aby jeho suroviny mohly dokončit nový cyklus použití.

Kompostovat

Velmi zajímavé je domácí kompostování, například organického odpadu z kuchyně naší firmy nebo provozovny.

Připojte se k zero waste lifestyle!

Jak uplatnit hnutí za zero waste v pohostinství?

V oblasti stravování je tato iniciativa založena na dvou hlavních osách: zaprvé na snižování plýtvání při vaření (optimalizace nákupu a používání čerstvých potravin, které nebyly použity k vytvoření nových receptů). Například

  • přezrálé ovoce, které lze použít k výrobě džemu.
  • Měkká zelenina, ale v dobrém stavu, kterou lze použít na výrobu pyré nebo krému.
  • Zbytky chleba, ze kterých lze připravit pudinkový základ.

Za druhé, volte výrobky a obaly, které lze použít opakovaně a které co nejvíce minimalizují objem potravinového odpadu.

Iniciativy, kterými se můžeme připojit ke stylu zero waste

  • Hromadné výrobky: nákup nebalených výrobků, které jsou navíc certifikované, nám umožní minimalizovat dopad na životní prostředí. Můžeme si vybrat dodavatele, kteří pracují s ekologickými výrobky. Tímto způsobem se obejdeme bez obalů, které tyto výrobky pokrývají.
  • Kuchyně “0 kilometrů”: to znamená, že se rozhodneme pro místní, lokální produkty a nakoupíme jen takové množství, které potřebujeme. To bude znamenat dobrou a intenzivní práci skandinávců, což bude mít pozitivní dopad na naši ekonomiku i na planetu.
  • Nabídky potravin na “last minute“: v dnešní době nám iniciativy jako “Too Good to Go” umožňují zbavit se zbytků jídla a pokrmů po obsluze a získat finanční výnos prodejem těchto potravin v dobrém stavu za nižší cenu. Není co vyhazovat!
  • Optimalizace spotřeby vody: například používání myček na maximální výkon, zamezení mytí rukou, instalace difuzérů na kohoutky…
  • Kreativní recepty: Avantgarda v gastronomii a vaření zahrnuje také uplatňování nových, kreativnějších a složitějších receptů, v nichž se snižování plýtvání potravinami stává prioritou nebo alespoň důležitým faktorem, který je třeba brát v úvahu.

Plýtvání potravinami je problémem některých předních společností v tomto odvětví.

Kromě toho můžete v mnoha městech najít obchody s zero waste.

Často kladené otázky

Co je to zero waste?

Zero waste je podnikatelská mentalita a přístup, jehož cílem je předcházet vzniku odpadu.

Co je potřeba k tomu, abyste se stali zero waste?

Bezodpadovost vyžaduje především závazek vůči životnímu prostředí a jasné pochopení toho, že není možné trvale spotřebovávat přírodní zdroje nad rámec našich možností.

Zanechat odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Povinná pole jsou označena *

ZÁKLADNÍ INFORMACE O OCHRANĚ ÚDAJŮ

Účel: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.

Práva: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.

Příjemci: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.

Legitimace: Consentimiento del interesado.

Zodpovědný: Envalia Group, S.L.

Další informace: You can find additional information on data protection in our privacy policy

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.