Jak zahájit doručování vlastních nebo cizích zásilek do domu
Je jedno, jak ji nazvete: rozvoz nebo rozvoz do domu, důležité je vědět, že je v současné situaci jedním z velkých spojenců vaší restaurace.
Na počátku pandemie, která nás zasáhla v roce 2020, sloužily dodávky jako záchranná vesta pro mnoho podniků věnujících se gastronomii.
Z tohoto důvodu se rozvoz do domu stal trendem mezi restauracemi všech typů a s různou délkou trvání.
Chtěli byste do své restaurace zařadit rozvážkovou službu? Chtěli byste mít vlastní rozvážkovou službu domů? Chtěli byste zkusit štěstí s externí službou?
Přečtěte si, co potřebujete vědět, abyste mohli do své restaurace zařadit rozvoz a nabízet kvalitní služby, jaké si vaši zákazníci zaslouží.
¿Qué encontrarás en este artículo?
Kroky k nabídce vlastní doručovací služby
Jedná se o nejstrmější cestu na vrchol.
Je to však cesta, na které budete mít proces zcela pod kontrolou.
Než se rozhodnete, doporučujeme vám analyzovat jednotlivé možnosti a vybrat si tu, která vám nabídne nejvíce výhod.
K rozvozu do domu s vlastní službou budete potřebovat alespoň jedno vozidlo a řidiče.
Abyste mohli provádět dodávky do domu, budete navíc potřebovat:
- Odvozníkontejnery : Po vozidle je to ze zřejmých důvodů nejdůležitější prvek. Vyberte si nádoby na jídlo s sebou, abyste měli jistotu, že jídlo dorazí na místo určení v neporušeném stavu.
- Webové stránky nebo aplikace: Vaši zákazníci budou chtít vidět, co nabízíte, nebudou chtít objednávat pokaždé to samé. Nejlepší možností je využít sociální sítě, webové stránky a mobilní aplikaci. To je základ.
- Platba online : Vaši zákazníci mají celou řadu možností, jak zaplatit za své objednávky online. Vyberte si platformy, které nejlépe vyhovují vašim cílovým zákazníkům, a nebudete jim bránit v nákupu.
- Uzavřený kontejner: Abyste zajistili, že jídlo dorazí na místo určení neporušené a teplé, potřebujete uzavřený kontejner, ve kterém se jídlo přesune z vaší restaurace na adresu dodání.
- Ochrana: Je vaší povinností zajistit, abyste svým pracovníkům a zákazníkům poskytli veškerá opatření biologické bezpečnosti. Hydroalkoholový gel, rukavice, masky, čepice jsou některé z produktů, které je třeba zvážit.
Dodávka do domu s externí službou
V naší zemi máte mnoho možností, jak zadat doručovací služby externím dodavatelům.
Společnosti poskytující doručovací služby do domu mají některé výhody, které můžete využít ve svůj prospěch. Je to vítr ve váš prospěch, který můžete využít k rychlejšímu postupu při prvních krocích při doručování domů.
Mají například účty na sociálních sítích s pokročilými marketingovými kampaněmi, dobře umístěné webové stránky, mobilní aplikaci s mnoha staženími, zkrátka digitální ekosystém, který vám přinese užitek už jen tím, že se na něm objevíte.
Jak to funguje?
Lidé se přihlásí do mobilní aplikace nebo na webové stránky společnosti, kde si objednají a zaplatí za svou objednávku. Obdržíte oznámení o přípravě objednávky.
Podle vámi určeného času přijede doručovatel společnosti do vaší restaurace, vyzvedne objednávku a provede doručení domů.
Chcete-li se připojit k některé z těchto platforem, stačí zaregistrovat svou restauraci na platformě, která vám nabízí nejlepší výhody. V případě potřeby vám společnost naúčtuje poplatek za zřízení.
Kromě zřizovacího poplatku, který některé doručovatelské společnosti uplatňují, byste měli vzít v úvahu i provize, které vám budou účtovat za využívání svých služeb.
V následující tabulce najdete nejdůležitější údaje o společnostech s větším zastoupením v zemi:
Vstupní poplatek | Komise | Platba na platformě | Bezpečné doručení | |
Prostě jezte | NEUPLATŇUJE SE | 30% + DPH | x | x |
Uber Eats | NEUPLATŇUJE SE | 30% + DPH + 0,2 | x | x |
Deliveroo | 324 + DPH | 35% + DPH | x | x |
Glovo | 150 € + DPH | 40% + DPH | x | x |
Tyto náklady jsou referenční.
Pokud vás zajímá více o provizi Uber Eats Španělsko, kolik si Glovo účtuje v restauracích nebo u jiné společnosti, měli byste vědět, že platební schéma závisí na jednání, které s vybranou společností uzavřete.
Jak zaregistrovat svou restauraci v aplikaci?
Ačkoli se postup u jednotlivých společností může mírně lišit, obecně lze říci, že kroky pro registraci restaurace do aplikace pro doručování jsou následující:
Počáteční komunikace
Prvním krokem je komunikovat s aplikací a dát jí vědět, že se hodláte připojit k její službě.
V krátké době obdržíte informace, které potřebujete k úspěšnému zahájení a dokončení procesu.
První schůzku lze uskuteč nit osobně, v kancelářích společnosti nebo prostřednictvím e-mailů uvedených na příslušné webové stránce.
Po dokončení prvního kroku se musíte na platformě zaregistrovat.
Váš návrh bude analyzován osobami odpovědnými za přijímání a podle času určeného společností odpoví na vaši žádost o členství.
Vezměte prosím na vědomí, že v této fázi je velmi pravděpodobné, že si vyžádají další informace o vaší restauraci. Je důležité, abyste měli veškerou dokumentaci v pořádku.
Poskytnout informace
Po obdržení registrace je třeba nahrát informace do aplikace.
Na tento okamžik jste čekali. Nahrajte nabídku, kterou budete prodávat prostřednictvím aplikace.
Je důležité, abyste nabídli co nejvíce informací, abyste měli jistotu, že strávníci vědí, co dostanou ve své dlouho očekávané objednávce.
Jak se provize rozděluje?
Zdá se vám provize vyšší, než jste si mysleli?
Vysvětlíme vám, jak se provize rozdělují, abyste pochopili, kam jdou peníze, které vám společnosti zabývající se home depostingem naúčtují.Především je část provize vynaložena na údržbu aplikace. Díky tomu se snaží nabídnout službu s vysokou dostupností a minimalizovat výpadky.
V rámci rozsahu aplikace je také přiděleno procento na umístění aplikace na trhu. Tento aspekt zahrnuje reklamu v médiích, fyzických i digitálních, kterou společnost považuje za nezbytnou.
Další velká část provize jde na platy zaměstnanců, kteří zajišťují dodávky. Patří sem i náklady na řízení personálu. Něco, o co – jak dobře víte – je třeba co nejvíce pečovat.
Je důležité, abyste věděli, že provize nezahrnuje platby za propagační akce, nabídky nebo speciální slevy, které v aplikaci zveřejníte.
Všechny tyto náklady půjdou na váš účet.
Nezapomínejte však, že budete ve stejné aplikaci jako vaše konkurence. Proto musíte mít dobře definovanou strategii, abyste si získali přízeň strávníků.
Bezpečné doručení Je to nutné při doručování?
Uprostřed takzvané nové reality je nutné mít bezpečný doručovací protokol, který je součástí odpovědnosti, kterou máte vůči svým zaměstnancům a zákazníkům.
První věc, kterou musíte vzít v úvahu, je, že objednávky musí mít dvojitý vnější obal.
První taška bude v kontaktu s vašimi pracovníky, doručovatelem a okolím. Po příchodu k zákazníkovi domů pracovník tento obal odstraní a zanechá sáček, který přijde do styku pouze s vaším zákazníkem.
Chcete si tento nový systém prohlédnout krok za krokem? Všechno vám o tom povím:
- Po příjezdu na doručovací adresu se doručovatel telefonicky nebo kontaktně spojí s vaším zákazníkem.
- Uloží objednávku na zvláštní místo a odejde v bezpečné vzdálenosti.
- V případě platby na místě bude vše připraveno k provedení platby. Doporučuje se konfigurovat prodejní místo v bezkontaktní.
- Zákazník zaplatí za objednávku, vyzvedne si jídlo a odejde domů.
- Po zavření dveří doručovatel odstraní zbytek sáčku a vrátí se do vašeho operačního střediska.
Vlastní nebo externí? Jaké jsou výhody a nevýhody?
Každá z těchto modalit vám nepochybně nabízí specifické výhody. Stačí si sednout, analyzovat jednotlivé nabídky a vybrat tu, která nejlépe vyhovuje vašemu podnikání.
Zde je srovnávací tabulka hlavních výhod jednotlivých modelů.
Outsourcované dodávky | Dodávky v rámci podniku |
Publikum v zajetí, masivní poptávka | Žádná databáze zákazníků |
Máte k dispozici dodávkové vozidlo | Potřebujete dodávkové vozidlo |
Snížení příjmů na objednávku | Plný zisk |
Personální řízení je vaší odpovědností | Vedení lidí je vaší odpovědností |
Máte platformu a platební systém | Požadujete platformu a platební systém |
Naprostý nedostatek kontroly nad službou | O všem, co se týká dodávky, rozhodujete vy |
Pověst aplikace ovlivňuje vaše podnikání | Reputace 100% závisí na vašich službách |
Vyplněním formuláře jsem uvnitř aplikace?
Ne, formulář slouží k přihlášení k odběru aplikace. Aby však byla vaše restaurace přijata pro rozvoz do domu, tým společnosti vaši nabídku vyhodnotí. Pokud bude vyhovovat vašim zájmům, kontaktuje vás a sdělí vám kroky, které je třeba provést k úspěšnému dokončení procesu.
Může být moje firma na více platformách současně?
Vše závisí na vašich zájmech. Obecně platí, že doručovací společnosti nemají problém s tím, abyste se připojili k různým platformám.
V závislosti na případu se o to postará společnost. Abyste se vyhnuli překvapením, doporučujeme tento bod analyzovat podle jednotlivých společností, zejména v maximální výši krytí a výjimek.
Vracení není prováděno prostřednictvím společnosti. Zákazník proto musí jít na místo, kde si jídlo objednal, aby ho vrátil.
Obaly pro bezpečné doručení potravin
Bezpečnost vašich potravin a zaměstnanců je v době Covid-19 pro poskytování služby rozvozu do domu zásadní.
Zveme vás na stránky Monouso, které se specializují na prodej produktů pro podniky spojené s gastronomií: hotely, restaurace nebo catering.
Na jednom místě najdete obaly na jídlo, sáčky na donášku domů, sklenice, příbory, ubrousky a další produkty, které vám umožní konzumovat jídlo bez jakýchkoli potíží.
Zaměřujeme se však pouze na pozornost věnovanou vašim zákazníkům, máme také produkty, které potřebujete pro svůj tým.
Kuchařské čepice, zástěry, rukavice, masky, zástěry a další bezpečnostní a hygienické vybavení, které ve svém podniku potřebujete.
Navštivte obchod a zjistěte, co všechno vám můžeme usnadnit.
ZÁKLADNÍ INFORMACE O OCHRANĚ ÚDAJŮ
Účel: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.
Práva: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.
Příjemci: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.
Legitimace: Consentimiento del interesado.
Zodpovědný: Envalia Group, S.L.
Další informace: You can find additional information on data protection in our privacy policy