fbpx

Jak vytvořit hotelovou příručku kvality

Manual-de-calidad-hotel

Příručka kvality hotelu je jakýmsi základním průvodcem, ve kterém je jasně stanoveno, co se má dělat při různých prováděných úkonech.

Co je příručka kvality hotelu?

Když hovoříme o příručce kvality, máme na mysli dokument, který zaznamenává, jak funguje systém řízení kvality v podniku. Tento záznam se pořizuje proto, aby bylo zajištěno, že společnost při výrobě svých produktů splňuje požadavky na kvalitu. V hotelové příručce kvality vysvětlíte proces, zásady, rozsah a opatření, které jsou ve vaší společnosti zavedeny za účelem efektivního zavedení systému řízení a dosažení stanovených obchodních cílů.

Řídí se pokyny stanovenými normou ISO 9001. Délka příručky bude záviset na velikosti a složitosti vašeho hotelu. Kromě toho by měla být příručka kvality přístupná všem, jako jsou zaměstnanci, zákazníci, dodavatelé, auditoři a další, kteří chtějí vědět, jaké jsou standardy kvality společnosti. Proto může tento dokument v určitých souvislostech tvořit i součást vaší značky.

Výhody hotelové příručky kvality

Příručka kvality hotelu

Od roku 2015 norma ISO 9001 stanoví, že používání příručky kvality ve firmách není povinné. Pro každou hotelovou firmu je však velmi vhodné ji mít, a to díky mnoha výhodám, které nabízí. Mezi ně patří např:

  • Umožňuje zaměstnancům a dalším osobám, které se podílejí na rozvoji společných činností hotelu, znát a dodržovat zákonné požadavky.
  • Usnadňuje znalost všech interních procesů podniku, což práci zhodnocuje.
  • Díky přesnému vymezení postupů kvality je poskytování služeb jednotné a vysoce uspokojivé.
  • Umožňuje větší kontrolu nad všemi procesy, takže je možné okamžitě rozpoznat případná vzniklá selhání.
  • Příručka kvality stanovuje směrnice, které je třeba dodržovat z hlediska efektivity a výkonnosti, což má vliv na optimalizaci výsledků.
  • Umožňuje hotelové společnosti identifikovat úroveň kvality, kterou disponuje, a položit základy pro neustálé zlepšování kvality svého zařízení.
  • Zvyšování standardů kvality také zvýší spokojenost zákazníků a sníží náklady na kompenzace za nekvalitní služby.

Stručně řečeno, používání příručky kvality zvyšuje důvěru ve služby poskytované hotelem.

Cíle hotelové příručky kvality

Hotelová příručka kvality plní mnoho prospěšných cílů pro každý podnik. Patří mezi ně následující:

  • Konkrétně popsat fungování systémů řízení hotelu.
  • Navádět zaměstnance k dodržování procesů systému řízení kvality.
  • Usnadnění přezkoumání a analýzy vypracovaných postupů.
  • Sledovat plánovaný růst systémů řízení kvality.
  • Poskytovat informace o společnosti, aby je zaměstnanci mohli konzultovat a vyjasnit si tak pochybnosti, které omezují jejich efektivitu.
  • Minimalizovat organizační komunikační problémy, což přispívá k lepšímu toku úkolů, a tím i ke zvýšení ziskovosti.
  • Umožňuje novým zaměstnancům nahlédnout do cílů společnosti v oblasti kvality, což jim dodává větší jistotu při prvním výkonu jejich činnosti.
  • Usnadňuje procesy v době auditu, protože všechny procesy a operace jsou stanoveny předem.

jak je příručka kvality strukturována?

Pokud jste se již rozhodli vytvořit příručku kvality pro hotel, mějte na paměti, že by měla obsahovat následující prvky:

ÚvodUvádí a propojuje vypracování příručky s informacemi o společnosti.
Představení společnostiUvedete informace o společnosti, jako je název hotelu, výrobní odvětví, hodnoty společnosti, adresa a další identifikační údaje.
Obsahová částJedná se o obsah, v němž jsou uvedeny oddíly, z nichž se příručka skládá.
Informace o příručce kvalityMěli byste doplnit datum, kdy byla příručka napsána, způsob provádění revizí a certifikáty o schválení.
Rozsah působnostiUvádí se, která oddělení společnosti se řídí normami stanovenými systémem managementu kvality, a jsou zde uvedeny cíle kvality hotelu.
Právní normyPrávní základ, ze kterého příručka vychází.
DokumentyOdkazuje na všechny dokumenty, které dávají příručce platnost, neboť akreditují certifikaci podle normy ISO 9001.
Popis společnosti a odpovědných pozicOdráží organizační schéma vašeho hotelu a funkce nebo vztahy mezi jednotlivými odděleními z hlediska kvality.
Politika kvality společnostiOdkazuje na směrnice, kterými se společnost řídí, aby splnila standardy normy. Uvádí, co bude společnost dělat, jak to bude dělat, kdo je odpovědný za provádění a jaké cíle kvality si klade.
Systém řízení kvalityVysvětluje zvolený systém managementu kvality a jeho zavedení ve společnosti.
Výroba výrobku nebo službyTato část ukazuje, jak probíhá plánování, nákup od dodavatelů, vztahy se zákazníky, používané nástroje kontroly kvality atd.
Měření a kontrola politiky kvalityZde je stanoveno, jakým způsobem bude sledováno uplatňování politiky jakosti, opatření k nápravě případných nesrovnalostí a analýza těchto údajů.

Mnohem více informací o dalších souvisejících pojmech naleznete v našem slovníku pro gastronomii a pohostinství.

Často kladené otázky

Co je to hotelová příručka kvality?

Dokument, ve kterém vysvětlujete procesy, zásady, rozsah a opatření, které jsou ve vaší společnosti zavedeny za účelem efektivního provádění systému řízení a dosažení stanovených obchodních cílů.

Je pro hotel povinné mít příručku kvality?

Ne tak docela. Norma ISO 9001 stanovila, že používání příručky kvality není pro společnosti povinné. Pro každou hotelovou firmu je však velmi vhodné ji mít, protože nabízí mnoho výhod.

Zanechat odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Povinná pole jsou označena *

ZÁKLADNÍ INFORMACE O OCHRANĚ ÚDAJŮ

Účel: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.

Práva: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.

Příjemci: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.

Legitimace: Consentimiento del interesado.

Zodpovědný: Envalia Group, S.L.

Další informace: You can find additional information on data protection in our privacy policy

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.