fbpx

Jak přilákat zákazníky pro svůj cateringový podnik

Cómo captar clientes para tu empresa de catering

Hledáte strategie, které vám pomohou přilákat zákazníky do vašeho cateringového podniku? Zde je několik skvělých nápadů, jak propagovat své podnikání, přilákat zákazníky a zvýšit zisky.

Je pravda, že v gastronomii panuje velká konkurence, ale ať už jste začínající podnikatel nebo starý mazák, který ví, že je čas expandovat, můžete vyniknout v davu. Staňte se skvělým cateringovým dodavatelem podle našich tipů, jak přilákat klienty a zajistit si úspěšné podnikání.

Úspěch či neúspěch společenské, obchodní nebo institucionální akce závisí do značné míry na dobrém cateringu. Proto musí mít vaše společnost vynikající pověst, díky které se na vás potenciální klienti budou moci obrátit a důvěřovat vašim službám.

Jak ale mohu získat klienty pro svou firmu?

Znát své zákazníky, definovat styl své společnosti a spoléhat se na online marketing vám umožní dosáhnout všech vašich cílů.

10 klíčových tipů, jak přilákat zákazníky pro svůj cateringový podnik

V gastronomii je velká poptávka, ale také příliš velká nabídka. Proto je třeba podniknout kroky, které vám pomohou vyniknout nad dravou konkurencí v tomto odvětví. Zde je několik klíčových kroků, které vám pomohou přilákat zákazníky do vašeho cateringového podniku:

Studujte své potenciální zákazníky

Než se pustíte do jakékoli strategie, jak přilákat zákazníky pro svou cateringovou společnost, musíte mít jasno o své cílové skupině. To znamená, že existují cateringové společnosti, které pracují pouze s firemními nebo institucionálními akcemi, kde zajišťují stravování pro velký počet lidí. Jiné se starají o menší akce, jako jsou svatby, promoce, narozeniny, rodinné oslavy atd.

Objem není jediným rozdílem, do hry vstupují i další faktory, například typ potravin. Styl vaší kuchyně může také definovat typ zákazníka, který by mohl vyhledávat vaše služby: vaše kupující osoba.

Věnujte nějaký čas definování typu zákazníků, kteří by mohli mít o váš catering zájem, na základě: objemu, který nabízíte, formálnosti vašeho menu, typů pokrmů (typ kuchyně, dietní omezení atd.), cen, vzdálenosti, na jakou se dopravujete, zda nabízíte doplňky, jako je příprava a úklid atd.

Vyhledání dobrých dodavatelů

Součástí úspěchu vašeho podnikání jsou dobré vztahy s dodavateli surovin a nepotravinářského zboží. Hledejte dobré smlouvy se společnostmi, které vám umožní získat výrobky nejvyšší kvality za nejlepší ceny. Důležité je také, aby vám nabízeli platební možnosti a slevy.

Sledujte aktuální trendy

Zachování podstaty vašeho stravování je zásadní pro prezentaci ucelené image na veřejnosti, nesmíte však opomíjet nejnovější gastronomické trendy. Jen tak si udržíte pozornost zákazníků po delší dobu a nezůstanete pozadu.

K tomu je dobré neustále zkoumat, jaké nové služby nabízí konkurence, jaké výrobky a přípravky jsou v módě každou sezónu, jaká jídla jsou nejmódnější nebo jaké barvy jsou v módě.

Předkládat kompetentní a konzistentní nabídku

Zákazníci očekávají, že v cateringovém podniku najdou dostatek rozmanitosti, která jim umožní přizpůsobit si své akce a setkání. Ujistěte se, že máte rozsáhlý a pestrý jídelníček, který dbá na sezónní potraviny a je schopen uspokojit jejich požadavky. Samozřejmě vždy v rámci druhu jídla, které děláte.

Pokud se specializujete na americká jídla, nemělo by příliš smysl zařazovat do jídelníčku dršťky nebo dušená žebra. Určitě se vám to už někdy stalo: přijdete do restaurace a už to, že vidíte několik druhů kuchyně, ve vás vyvolá podezření, že nejsou na nic specialisté.

Jak získáváte zákazníky? Věnujte se pestré specializaci a připravte si možné změny v rámci svých pokrmů. Pokud budete mít tyto návrhy připravené tak, aby byly i nadále v souladu s původním ceníkem, nenaruší to rozpočet a vaši zákazníci budou mít pocit, že máte vše pod kontrolou.

Využijte výhod digitálního marketingu

Otevřete si vlastní webové stránky, zaregistrujte se v agregátorech stravovacích služeb, aktualizujte své sociální sítě… digitální marketing může být dnes vaším velkým spojencem, aby se o vás dozvědělo mnohem více zákazníků. Ústní sdělení je dobré, ale nepromarněte sílu webu.

Vezmeme-li v úvahu, že většina transakcí v pohostinství (i mimo něj) se dnes uskutečňuje online, nepřikládat online přítomnosti takový význam, jaký si zaslouží, může být velkou chybou.

Některé kroky, které vám pomohou zviditelnit se a zlepšit si pověst, jsou:

  • Reklamy na Facebooku a Instagramu: reklama na catering a události. Jsou velmi účinnou alternativou reklamy, protože díky segmentaci publika v těchto sítích můžete oslovit publikum, které vás skutečně zajímá.
  • Atraktivní webové stránky s kvalitními informacemi. Pravidelně aktualizujte své webové stránky hodnotným obsahem. Zveřejněte informace a fotografie z akcí, které pokrýváte, abyste mohli ukázat, jaké služby můžete nabídnout. Nezapomeňte přidat informace o svých pokrmech, cenách atd.
  • SEO na vašich webových stránkách. Kromě atraktivity zapracujte i na sémantice, abyste se při hledání služby podobné té vaší ve vaší oblasti objevili na prvních pozicích vyhledávačů. K tomu je zajímavé mít aktivní blog (jednou měsíčně by bylo dobré).
  • Síť odkazů (linkbuilding): vyměňte si odkazy s paralelními a doplňkovými službami, které nenabízíte, jako jsou půjčovny prostor, svatební plánovači atd. (Možná z tohoto kontaktu může vzejít nějaká budoucí spolupráce…).
  • Zaregistrujte se do služby Moje firma na Googlu, aby se váš firemní profil zobrazil, když o vás někdo hledá informace. Ujistěte se, že máte aktuální kontaktní údaje, otevírací dobu a odpovídáte na všechny recenze klientů.
  • Propagujte své služby na sociálních sítích: sdílejte se svou komunitou jídelníčky, přípravy, nabídky, fotografie, videa… všechny druhy informací, které mohou upoutat jejich pozornost.
  • Zasílání newsletterů svým zákazníkům. Využijte svou zákaznickou základnu a posílejte jim pravidelně newslettery s nabídkami. Přidejte na web formulář a propagujte svůj newsletter, abyste získali nové kontakty.
  • Sdílejte videa o své společnosti na svých webových stránkách, na YouTube a na všech sociálních sítích. Mělo by se jednat o profesionální videa s poutavým sdělením, které upoutá pozornost zákazníka.

Nezanedbávejte offline marketing

Vše, co vygenerujete na svých webových stránkách, můžete použít k vytvoření reklamních brožur, které pak můžete rozesílat do poštovních schránek nebo roznášet v místních podnicích.

V závislosti na cílové skupině se může vyplatit také objednat si rozhlasový spot v místní rozhlasové stanici nebo sponzorovat festivalovou knihu. Cílem je dát o sobě vědět v místech, která váš potenciální klient navštěvuje. Pokud jste provedli dobrou studii, jak je uvedeno v bodě 1, už víte, kde se skrývají.

Podívejte se na konkurenci

Jak již bylo zmíněno výše, ve světě cateringu je velká konkurence, a proto je dobré udělat si průzkum, co nabízejí konkurenční společnosti. Cílem vašeho výzkumu by mělo být porovnat se s nimi a pokusit se jim vyrovnat nebo je překonat.

Studiem konkurence (jejich webových stránek, sítí, newsletterů) zjistíte, v čem jste jedineční, a budete to moci využít ve své komunikaci.

Vytváření strategických aliancí

Navázat kontakt s dalšími profesionály, jejichž služby se při společenských oslavách doplňují, jako jsou fotografové, hudebníci, baviči a další. Ujistěte se, že jste si od nich vzali několik kartiček nebo brožur, a nechte jim své.

To vám umožní nabídnout dobré reference klientovi, který je potřebuje, a také vytvořit obousměrnou alianci doporučení mezi vámi a ostatními přidruženými společnostmi.

Vyhodnocení všech akcí

Všechny akce, kterými o sobě dáváte vědět, by měly být po určité době analyzovány. Zhodnoťte, jak fungují, a zvažte, jak je případně vylepšit.

To je důležité zejména u placených reklam, protože pokud nefungují, budete muset změnit texty, obrázky nebo dokonce rozšířit segmentaci, kterou jste si stanovili.

Zůstaňte v předstihu

Abyste pro svou cateringovou společnost získali více zákazníků, je také velmi vhodné znát všechny slavnostní události, které se ve vašem městě každoročně konají. Takto můžete předložit svůj návrh předem a nemusíte čekat, až vás o vaše služby požádají.

Například od začátku prosince inzerujte svá vánoční menu nebo oznamte, že budete mít k dispozici speciální menu pro firemní catering. Vytvořte si základní kalendář a vyznačte si v něm důležitá data, aby vaše firma mohla vytvářet potřeby pro své zákazníky.

Správa negativních online recenzí vaší cateringové společnosti

Dalším důležitým bodem, který vám pomůže přilákat zákazníky vaší cateringové společnosti, je udržovat si vynikající pověst na internetu.

Pokud využijete veškerý svůj potenciál v bodě 5 (digitální marketing), je normální, že začnete dostávat příznivé i méně příznivé názory v podobě komentářů na vašich sítích nebo recenzí na Googlu či jiných agregátorech stravovacích služeb.

Přestože nikdo nemá rád špatné hodnocení po veškerém úsilí a námaze, které do akce vložil, měli byste se s tímto druhem negativních komentářů vypořádat co nejlépe.

Reagujte na veškerou zpětnou vazbu: dobrou i špatnou. Na negativní komentáře byste měli odpovídat zdvořile a s úctou a snažit se poučit, co se nepovedlo, abyste chybu neopakovali.

Věříme, že jste připraveni začít získávat klienty pro své stravovací služby a uspět. Pokud využijete všechny naše tipy, uvidíte, jak se díky kvalitním službám vaše společnost zviditelní a začnete získávat klienty.

Zanechat odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Povinná pole jsou označena *

ZÁKLADNÍ INFORMACE O OCHRANĚ ÚDAJŮ

Účel: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.

Práva: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.

Příjemci: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.

Legitimace: Consentimiento del interesado.

Zodpovědný: Envalia Group, S.L.

Další informace: You can find additional information on data protection in our privacy policy

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.