Co je to věrnost zákazníků v restauracích a proč je tak důležitá?

Pro podnik není nic lepšího, než když většinu svých hostů nazývá “stálými zákazníky”. Právě o tom je věrnost zákazníků v restauracích: zajistit, aby byli vaši zákazníci tak spokojeni, že se do vašeho podniku budou vracet na oběd, večeři, pivo atd.
Dosáhnout tohoto cíle není snadné, protože jej ovlivňuje několik faktorů, které nemůžete ovlivnit, například nabídka restaurací ve stejné čtvrti. Existují však techniky a strategie, které vytvářejí vazby loajality mezi vaším podnikem a návštěvníky.
Pro věrného zákazníka budete vždy první volbou? kdo by si to nepřál? Tím se vytváří emocionální vztah, který nejen udržuje vztah zákazníka ke značce, ale také udržuje prodej.
Pojďme se dozvědět něco více o loajalitě zákazníků v restauracích, abychom pochopili její význam ve světě restaurací a proč byste se měli snažit o její dosažení.
¿Qué encontrarás en este artículo?
Co je to věrnost zákazníků?

Obecně řečeno, budování loajality zákazníků znamená získat si jejich věrnost tím, že vás budou považovat za svou první volbu a budou vás pravidelně navštěvovat/nakupovat u vás.
V oblasti gastronomie tato loajalita zákazníků v restauracích znamená, že se ze sporadického zákazníka stane stálý zákazník, který si oblíbí vaše služby (vaše jídlo, prostředí atd.).
Dosažení této vazby je velmi důležité v odvětví s tolika vzestupy a pády, jako je pohostinství. Skupina častých strávníků může znamenat rozdíl mezi dobrým a špatným měsícem. Kromě toho je velmi pravděpodobné, že vás všichni tito vracející se zákazníci doporučí svým známým, takže získáte také skvělou organickou reklamu: ústní sdělení.
Věrnost vs. noví zákazníci
Budování loajality zákazníků je mnohem snazší než získávání nových zákazníků, a proto byste tento úkol měli brát vážně. V prvním případě soutěžíte sami se sebou: strávník už je ve vaší restauracia vy mu musíte poskytnout vynikající zážitek, který bude chtít zopakovat
V druhém případě je však získávání zákazníků pro restauraci mnohem složitější, protože nejenže musíte prokázat svou hodnotu, ale navíc musíte konkurovat ostatním konkurenčním podnikům.
8 strategií věrnosti zákazníků restaurací

Úspěšnost podniku lze měřit různými způsoby. Nejjednodušší je ziskovost, ale ty nejnáročnější se zaměřují na loajalitu zákazníků restaurace, což je krok, který přesahuje rámec prodeje.
Využití příležitostí, i když představují nevýhodu, je považováno za pozitivní aspekt získání loajality zákazníků a jejich opakovaného navštěvování a vracení se do vaší restaurace
V tuto chvíli je vám pravděpodobně jasné, jak důležitá je loajalita zákazníků v restauracích, a pravděpodobně si kladete otázku “jak budovat loajalitu zákazníků”.
Jak jsme již uvedli, získání nových zákazníků je při otevření restaurace asi nejtěžším úkolem, takže jakmile získáte novou návštěvu, musíte se snažit, abyste ji neztratili. K tomu vám pomohou věrnostní techniky, které vám k tomu pomohou.
Podívejme se na ty nejdůležitější a na několik příkladů věrnostních strategií:
1. Excelentní služby
Nejdůležitější pro věrnost zákazníků v restauracích je nabídnout co nejlepší služby. Pokud tomu tak není, ostatní body ztrácejí hodnotu.
Aby se zákazníci do vašeho podniku vraceli, je nezbytné, aby měli napoprvé uspokojivou zkušenost jak s podávaným jídlem, tak s pozorností, které se jim dostalo, nebo s bezvadnou čistotou prostor. To je základní triáda pro opakované návštěvy.
Nezapomínejte na to, že jen ten, kdo odchází z vaší restaurace spokojený, bude uvažovat o opakování návštěvy.
2. Vytvoření zvláštní a jedinečné atmosféry
Jídlo není jediným faktorem, kvůli kterému se zákazníci do vaší restaurace vracejí. Pokud se postaráte o atmosféru své restaurace, budou se u vás cítit příjemně a budou se k vám chtít vracet.
Pro vytvoření atmosféry je nezbytné dbát na výzdobu, osvětlení, akustický komfort a nábytek. To znamená vytvořit příjemné, čisté a vkusné prostředí s intimním osvětlením, které umožňuje lidem relaxovat, s vhodnou hlasitostí hudby pro konverzaci a s pohodlnými stoly a židlemi ( nebo křesly či pohovkami).
3. Přátelský a pozorný personál

Dalším aspektem, kterého si strávníci velmi cení, je zacházení. V tomto případě mají na to, zda jejich zkušenosti byly uspokojivé, vliv například následující faktory:
- Rychlost a zručnost služby
- Úzké a respektující zacházení
- Znalost jídelního lístku a jeho složení, abyste mohli vyřešit nejasnosti během objednávky
- Přiměřený poměr číšníků ke stolům
Řešení krize
Vyškolte svůj tým, aby byl schopen řešit nejčastější krizové situace v restauraci: vrácení jídla, stížnosti na zpoždění nebo chyby atd. Pokud je řízení problému dobré, může se z něj okamžitě stát loajalita a není nic lepšího než pocit, že vám bylo nasloucháno a že jste dostali rychlé řešení
Dobrým nápadem je vypracovat komplexní plán krizového řízení jako součást úvodního školení zaměstnanců.
4. VIP zacházení
Dalším důležitým aspektem, jak provádět proces věrnosti zákazníků v restauracích, je vytvoření skupiny VIP zákazníků.
Pokud jste identifikovali “své stálé zákazníky”, je na čase jim dát najevo, že jsou vašimi stálými zákazníky. Není nic lepšího než klub zákazníků, který vám umožní být s nimi v přímém kontaktu (prostřednictvím e-mailu) a zasílat jim VIP informace, speciální nabídky a propagační akce. Samozřejmě exkluzivní.
Tyto věrnostní programy pro restaurace vám mohou pomoci naplnit restauraci i mimo špičku. Stačí, když se VIP akce zaměří na dobu mimo špičku, a přestanou takovými být. Happy hours, 2 za 1, dezerty zdarma, koktejly zdarma každé 3 návštěvy…. Existuje mnoho způsobů, jak odměnit věrnost zákazníků a zároveň ji posílit.
Sociální sítě pro restaurace jsou skvělým spojencem, jak se dostat do povědomí nových zákazníků, ale slouží také k budování loajality mezi těmi, kteří vás již znají.
Za tímto účelem se jim přibližte na sociálních sítích, mluvte o minulých událostech (kterých se mohou účastnit a cítit se s nimi ztotožněni), pořádejte soutěže nebo loterie a sdílejte, co o vás publikují.
Všechny tyto iniciativy podporují interakci mezi zákazníky a vaším účtem, což je velmi prospěšné jako věrnostní akce.
6. Diverzifikujte své služby
Lidé jsou zvyklí. Pokud usnadníte přístup do své restaurace nebo k jídelnímu lístku, snadno získáte stálé zákazníky. Proto je důležité znásobit svou přítomnost: v areálu i online.
Pokud ještě žádnou nemáte, možná nastal čas zahájit službu rozvozu nebo vyzvedávání z vašich prostor. Tím se znásobí možnosti pro vaše strávníky, kteří se k vám mohou vracet i ve dnech, kdy se jim nechce ven. Navíc vám budou velmi vděční, že se na vás mohou spolehnout (nebo bychom měli říci “velmi loajální”?).
Vytvořte si online menu a propagujte ho nebo spolupracujte s firmou, která zajišťuje rozvozjídel domů (Just Eat, Glovo, Uber Eats).
Dobrý nápad je také umožnit online kontrolu stavu stolů v restauraci v reálném čase a rezervaci stolu na 15-30 minut. Pokud zákazník ví, že má ve vašem podniku své místo, zvyšuje se šance na jeho návštěvu.
7. “Věci zdarma” jako uvítání
Nikdo nemá rád sladké, takže marketingovou technikou a strategií pro restaurace, která velmi dobře funguje, je použití dárků zdarma na přivítanou. V závislosti na stylu vašeho podniku se tento “dárek” bude velmi lišit
Příklady propagačních akcí v restauracích: pokud provozujete steakhouse, můžete jim při čekání na objednávku přinést housku s domácím aioli; pokud je vaše kuchyně italská, můžete jim nabídnout grisini a máslo; pokud jste tapas bar, proč jim nápoj neozvláštnit talířem hranolků nebo olivami zdarma?
Nebo na rozloučenou
Zvykněte si rozdávat hostům zbytky jídla (s jejich svolením), aby si mohli odnést domů to, co nedojedli. K tomu máte k dispozici nádoby na jídlo s sebou, které jsou ideální pro všechny druhy přípravy: krabičky na hamburgery, sáčky pro psy, papírové obaly odolné proti mastnotě, krabičky na sushi nebo misky na třtinový cukr s víčkem.




8. Přidaná hodnota
Existují určité detaily nebo nástroje věrnosti zákazníků, které mohou přidat hodnotu vaší nabídce a přilákat lidi do vaší restaurace a udělat z nich stálé zákazníky.
Některé z těchto iniciativ jsou:
- Nabízí bezplatné Wi-Fi a nabíjecí stanice
- Digitální menu
- Zveřejněte své denní menu na sociálních sítích
- Databáze pro blahopřání k narozeninám
- Investice do dobré kávy
Nezapomeňte, že všechny tyto strategie je třeba přizpůsobit cílové skupině, stylu restaurace a dokonce i místu, kde se nacházíte. Nejde o přizpůsobení vaší vize, ale o přizpůsobení vašeho podnikání potřebám zákazníka. Dobrá věc na tom, že máte mnoho stálých zákazníků, je, že se od nich dozvíte mnoho o tom, jak zlepšit své podnikání.
Máte klíč k tomu, jak začít budovat loajalitu zákazníků v restauracích. Nyní uspořádejte schůzku se svým týmem a stanovte plán, podle kterého budete postupovat, abyste dosáhli tohoto vzácného postavení u většiny svých zákazníků.
ZÁKLADNÍ INFORMACE O OCHRANĚ ÚDAJŮ
Účel: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.
Práva: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.
Příjemci: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.
Legitimace: Consentimiento del interesado.
Zodpovědný: Envalia Group, S.L.
Další informace: You can find additional information on data protection in our privacy policy