Informace o povoleních a licencích k otevření restaurace
Nevíte, jaké právní postupy musíte dodržet, abyste mohli otevřít svou první restauraci? Připravili jsme tento článek, abychom vám o nich pověděli, aniž bychom upadli do technických koncovek, které by vás nudily při čtení.
Pokud chcete začít podnikat v gastronomii, měli byste vědět, že je třeba splnit řadu právních formalit. Ačkoli se obvykle jedná o zdlouhavý a namáhavý proces, je nezbytně nutný pro výkon jakékoli podnikatelské činnosti ve Španělsku.
Dodržení všech povolení a licencí k otevření restaurace je prvním krokem k úspěchu vašeho podnikání. Začněme!
¿Qué encontrarás en este artículo?
Jaká jsou potřebná povolení a licence k otevření restaurace?
Otevření restaurace, baru nebo kavárny je výzvou, která nepochybně vyžaduje velké počáteční úsilí. Zejména proto, že je třeba nejprve absolvovat několik právních procesů.
Pro vaši představu si na následujících řádcích povíme něco o dokumentech k otevření restaurace.
Registrace podniku nebo společnosti
Prvním právním krokem, který musíte učinit, je dát do pořádku firemní dokumenty. Za tímto účelem je třeba co nejdříve zaregistrovat pohostinství u místního obecního úřadu.
Poté budete muset požádat o živnostenské oprávnění. V případě, že potřebujete provést několik stavebních úprav ve svých prostorách, musíte požádat o stavební povolení.
Jakmile tak učiníte, je dalším krokem registrace vaší restaurace na ministerstvu průmyslu. Tímto způsobem bude právně uznán jako podnik zaměřený na gastronomii.
Daňové přiznání
Daňové přiznání je také jedním z právních aspektů, které je třeba v restauraci aktualizovat. Je vhodné zaplatit daně před zahájením činnosti provozovny, a to vše za účelem vstupu do standardu finančního výkaznictví.
Poté se zaregistrujte v “Declaración de Alta de Inicio de Actividad” a následně proveďte platby DPH a daně. Mějte na paměti, že tyto aspekty musí být plně dodrženy před podniknutím dalších právních kroků.
Je třeba poznamenat, že placení daní ve Španělsku je náročný proces. Je tomu tak proto, že obecní a státní platby jsou prováděny podle výše příjmů nebo růstu gastronomického zařízení.
Speciální certifikace
Otevření restaurace je spojeno s dalšími formalitami, které jsou poněkud choulostivé. Například manipulace s potravinami vyžaduje zvláštní hygienické oprávnění, které musí mít i zaměstnanci restaurace
Je také nutné prokázat, že váš podnik nemá negativní dopad na planetu, ať už jde o pevné látky nebo hluk. Za tímto účelem musíte obecnímu úřadu předložit zprávu o dopadech na životní prostředí.
Další povolení a licence k otevření restaurace jsou:
- Protipožární opatření.
- Hygienická bezpečnost.
- Nouzové východy.
- Lékárnička první pomoci nebo použití bezpečnostních protokolů.
Musí být také předložena zpráva potvrzující, že restaurace není vystavena nebezpečí nebo ohrožení zaměstnanců, strávníků a sousedů.
Sociální zabezpečení
Je tedy nezbytné zahájit evidenci občanskoprávní odpovědnosti, abyste mohli začít najímat zaměstnance, kteří budou v restauraci pracovat:
- Restauratér musí vstoupit do zvláštního režimu osoby samostatně výdělečně činné.
- Pak se zaregistrujte v havarijním pojištění
- A nakonec v registraci pracovního střediska.
Při podávání zpráv příslušným státním orgánům bude také nutné vést harmonogram prací a hodnocení rizik. To je doplněno strategiemi prevence rizik v pracovní oblasti.
Licence na otevření restaurace
Po dokončení a kontrole všech dříve uvedených registrací, osvědčení a plateb daní je čas požádat o licenci k otevření restaurace.
Jedná se o osvědčení, které zaručuje, že úřady potvrdí, že vaše zařízení splňuje všechny požadavky stanovené zákonem. A dokonce, že váš provoz nebude pro sousedy problém.
Nezapomeňte, že v závislosti na lokalitě, typu restaurace a druhu nabízeného jídla jsou některé požadavky stanoveny a jiné jsou specifičtější.
Doporučení při sběru licencí k otevření restaurace
Získání potřebných licencí pro restauraci je časově náročný proces. Pokud si chcete tuto cestu zjednodušit, podívejte se na následující doporučení:
Nestresujte se
Především vám musíme říct, abyste se nestresovali!
Nezapomeňte, že se jedná o obtížný, ale nezbytný proces, který vám umožní podniknout první kroky jako podnikatel. Postupujte v klidu a věnujte vyplnění všech dokumentů tolik času, kolik je potřeba.Vyhledejte radu odborníků
V nejlepším případě si nechte poradit od profesionálů v oboru. Provedou vás na této cestě tak, aby vše proběhlo správně, a dokonce, abyste nezapomněli na žádný z postupů pro otevření vaší restaurace.
Věnujte pozornost materiálům a nábytku
Už jste dokončili povolovací a licenční proces?
Přesto je třeba věnovat pozornost některým věcem.Po vyřízení zákonných povolení je třeba vybrat materiály, které splňují hygienické parametry. Ty jsou v souladu s požadavky stanovenými platnými právními předpisy.
Je také vhodné, abyste si nechali poradit, jaké vlastnosti by měl mít nábytek vaší restaurace. Je nutné, abyste se ujistili, že vaše zařízení a stroje plní svou funkci a respektují platné zákony.
Závěrečné závěry
Abyste neponechali nic náhodě a postarali se o každý detail, zkuste si zajistit odbornou pomoc, která vás provede a poučí o různých právních procesech, od institucionálních postupů až po různé požadavky na stroje, povrchové úpravy a podmínky.
Pokud chcete získat více informací o povoleních a licencích k otevření restaurace ve vaší oblasti, navštivte nejbližší kancelář AEAT. Můžete se také rozhodnout požádat o právní poradenství v této oblasti.
ZÁKLADNÍ INFORMACE O OCHRANĚ ÚDAJŮ
Účel: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.
Práva: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.
Příjemci: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.
Legitimace: Consentimiento del interesado.
Zodpovědný: Envalia Group, S.L.
Další informace: You can find additional information on data protection in our privacy policy