fbpx

Jak přilákat zákazníky pro svůj cateringový podnik

Captar clientes para catering

hledáte strategie, které vám pomohou přilákat zákazníky do vašeho cateringového podniku? Zde je několik skvělých nápadů, jak propagovat své podnikání, přilákat zákazníky a zvýšit své zisky.

Je pravda, že v oboru stravovacích služeb panuje velká konkurence, ale ať už jste začínající podnikatel, nebo starý mazák, který ví, že je čas expandovat, můžete vyniknout v davu. Staňte se skvělým provozovatelem cateringu podle našich tipů, které vám pomohou přilákat klienty a učinit vaše podnikání velmi úspěšným.

Úspěch či neúspěch společenské, obchodní nebo institucionální akce závisí do značné míry na tom, zda máte kvalitní cateringové služby. Vaše společnost proto musí mít vynikající pověst, díky které se na vás potenciální klienti obrátí a budou vašim službám důvěřovat.

Jak ale získat klienty pro svůj podnik?

Znát své zákazníky, definovat styl svého podnikání a spoléhat se na online marketing vám umožní dosáhnout všech vašich cílů.

10 klíčových tipů, jak získat zákazníky pro svůj cateringový podnik

Přilákání klientů z oblasti cateringu: čím se lišíte od ostatních společností?

V cateringovém podnikání je velká poptávka, ale také příliš velká nabídka. Proto je třeba podniknout kroky, které vám pomohou vyniknout v dravé konkurenci, která v tomto odvětví panuje. Zde je několik klíčových opatření, která vám pomohou přilákat zákazníky pro váš cateringový podnik:

1. Studujte své potenciální zákazníky

Než se pustíte do jakékoli strategie, jak přilákat zákazníky pro svou cateringovou společnost , musíte si ujasnit, jaká je vaše cílová skupina. To znamená, že existují cateringové společnosti, které pracují pouze s firemními nebo institucionálními akcemi, kde zajišťují stravování pro velký počet lidí. Jiné zajišťují menší akce, jako jsou svatby, promoce, narozeniny, rodinné oslavy atd.

Objem není jediným rozdílem, do hry vstupují i další faktory, například typ jídla. Styl vaší kuchyně může také definovat typ zákazníka, který by mohl vyhledávat vaše služby: osobu kupujícího.

Věnujte nějaký čas definování typu zákazníka, který by mohl mít o váš catering zájem, na základě: objemu, který nabízíte, formálnosti vašeho menu, typů pokrmů (typ kuchyně, dietní omezení atd.), cen, vzdálenosti, na jakou jezdíte za rozvozem, zda nabízíte doplňky, jako je příprava a úklid atd.

2. Vyhledání dobrých dodavatelů

Část úspěchu vašeho podniku spočívá v dobrých vztazích s dodavateli surovin a nepotravinářského zboží. Hledejte dobré dohody se společnostmi, které vám umožní mít výrobky nejvyšší kvality za nejlepší ceny. Je také důležité, aby vám nabízeli platební podmínky a slevy.

Spolehněte se na společnost Monouso, pokud jde o jednorázové předměty: miniatury pro catering, nádoby na jídlo s sebou, podnosy pro opakované použití atd.

3. Držte krok s trendy

Zachování podstaty vašeho cateringového podniku je nezbytné pro prezentaci ucelené image na veřejnosti, ale nezanedbávejte ani nejnovější gastronomické trendy. Jen tak budete moci i nadále přitahovat pozornost zákazníků v průběhu času a nezůstanete pozadu.

Za tímto účelem je dobré neustále zkoumat, jaké nové služby nabízí konkurence, jaké výrobky a přípravky jsou v módě každou sezónu, jaká jídla jsou nejmódnější nebo jaké barvy jsou v módě.

4. Předkládejte kompetentní a konzistentní nabídku

V cateringovém podniku zákazníci očekávají dostatečnou rozmanitost, která jim umožní přizpůsobit si své akce a setkání. Ujistěte se, že máte rozsáhlý a pestrý jídelní lístek, dbající na sezónní potraviny, schopný uspokojit jejich požadavky. Samozřejmě vždy v rámci rozsahu typu jídla, které děláte.

Nemělo by velký smysl, pokud se specializujete na americká jídla, zařazovat jen pro rozšíření nabídky dršťky nebo dušená žebra. Určitě se vám to už někdy stalo: přijdete do restaurace a skutečnost, že vidíte několik druhů kuchyně, ve vás vzbudí podezření, že se na nic nespecializují.

jak si získat zákazníky? Vydejte se cestou pestré specializace a připravte v rámci svých pokrmů možné obměny. Pokud budete mít tyto návrhy připravené tak, aby i nadále odpovídaly původnímu ceníku, nenaruší to rozpočet a vaši zákazníci budou vnímat, že máte vše pod kontrolou.

5. Využijte výhod digitálního marketingu

Otevření vlastních webových stránek, registrace na agregátorech cateringových služeb, aktualizace sociálních sítí…digitální marketing může být dnesvaším největším spojencem, díky němuž se o vás dozví mnohem více klientů. Ústní sdělení je dobré, ale nepromarněte sílu webu.

Vezmete-li v úvahu, že většina transakcí v pohostinství (nejen) dnes probíhá online, nepřikládat své online prezentaci význam, který si zaslouží, může být velkou chybou.

Některé kroky, které vám na dlouhou trať pomohou zviditelnit se a zlepšit svou pověst, jsou následující:

  • Reklamy na Facebooku a Instagramu: reklama na catering a akce. Jsou velmi účinnou alternativou reklamy, protože díky segmentaci publika těchto sítí vám umožní oslovit publikum, které vás skutečně zajímá.
  • Atraktivní webové stránky s kvalitními informacemi. Pravidelně aktualizujte své webové stránky hodnotným obsahem. Zveřejňujte informace a fotografie z akcí, které pokrýváte, abyste mohli ukázat typ služeb, které můžete nabídnout. Nezapomeňte přidávat informace o svých pokrmech, cenách apod.
  • Na svých webových stránkách provádějte SEO optimalizaci. Kromě atraktivity zapracujte i na sémantice, abyste se objevili na prvních pozicích vyhledávačů, když někdo hledá služby, jako je ta vaše, ve vašem okolí. K tomu je zajímavé mít aktivní blog (jednou měsíčně by bylo dobré).
  • Síť odkazů (linkbuilding): vyměňujte si odkazy se souběžnými a doplňkovými službami, které nenabízíte, jako jsou společnosti zabývající se pronájmem prostor, plánováním svateb atd. (Možná z tohoto kontaktu může vzejít nějaká budoucí spolupráce …).
  • Zaregistrujte se do službyGoogle My Business, aby se váš firemní profil zobrazil, když o vás někdo bude hledat informace. Dbejte na aktuálnost kontaktních údajů, otevírací doby a odpovídejte na všechny recenze klientů, které obdržíte.
  • Propagujte své služby na sociálních sítích: sdílejte s komunitou své jídelníčky, přípravy, nabídky, fotografie, videa… všechny druhy informací, které mohou přitáhnout jejich pozornost.
  • Posílejte svým zákazníkům informační bulletiny. Využijte své zákaznické základny k tomu, abyste jim pravidelně zasílali newslettery s vašimi nabídkami. Přidejte na web formulář a propagujte svůj newsletter, abyste získali nové kontakty.
  • Sdílejte videa o své společnosti, a to jak na svých webových stránkách, tak na YouTube a na všech sociálních sítích. Mělo by se jednat o profesionální videa s poutavým sdělením, která upoutají pozornost zákazníka.

6. Nezanedbávejte offline marketing

Vše, co vygenerujete na svých webových stránkách, můžete využít k vytvoření reklamních brožur, které pak můžete rozdávat prostřednictvím poštovních schránek nebo je roznášet v místních podnicích.

V závislosti na vaší cílové skupině se také může vyplatit objednat si rozhlasový spot v místní rozhlasové stanici nebo sponzorovat festivalovou knihu. Cílem je dát o sobě vědět v prostorách, které váš potenciální klient navštěvuje. Pokud jste provedli dobrý průzkum, jak bylo uvedeno v bodě 1, již víte, kde se skrývají.

7. Podívejte se na konkurenci

Jak již bylo zmíněno výše, ve světě cateringu existuje velká konkurence, proto je dobré udělat si průzkum toho, co nabízejí konkurenční společnosti. Cílem vašeho průzkumu by mělo být porovnat se s nimi a pokusit se jim vyrovnat nebo je překonat.

Prostudováním konkurence (jejich webových stránek, sítí, newsletterů) zjistíte, čím jste jedineční, a budete to moci ve své komunikaci posílit.

8. Vytvářejte strategická spojenectví

Navažte kontakty s dalšími profesionály, jejichž služby se při společenských oslavách doplňují, jako jsou mimo jiné fotografové, hudebníci, baviči. Ujistěte se, že jste získali hrst jejich vizitek nebo brožur, a nechte jim své.

To vám umožní nabídnout dobré reference klientovi, který je potřebuje, a také vytvoříte oboustranné spojenectví doporučení mezi vámi a ostatními přidruženými firmami.

9. Vyhodnoťte všechny akce

Všechny akce, které realizujete, abyste o sobě dali vědět, byste měli analyzovat, jakmile nějakou dobu probíhají. Vyhodnoťte, jak fungují, a zvažte, jak je případně vylepšit.

To je důležité zejména v případě placených reklam, protože pokud nefungují, budete muset změnit texty, obrázky nebo dokonce rozšířit segmentaci, kterou jste si stanovili.

10. Zůstaňte o krok napřed

Chcete-li pro svou cateringovou společnost získat více zákazníků, je také velmi vhodné znát všechny slavnostní akce, které se ve vašem městě každoročně konají. Můžete jim tak s předstihem předložit svou nabídku, aniž byste museli čekat, až si vaše služby vyžádají.

Například inzerujte svá vánoční menu od začátku prosince nebo oznamte, že budete mít k dispozici speciální menu pro firemní catering. Vytvořte si základní kalendář a vyznačte si v něm důležitá data, aby vaše firma byla schopna vytvářet potřeby pro své zákazníky.

Spravujte negativní recenze na sociálních sítích o vaší cateringové společnosti

Dalším důležitým bodem pro přilákání zákazníků do vaší cateringové společnosti je udržování vynikající online reputace.

Pokud naplno využijete svůj potenciál v bodě 5 (digitálnímarketing), je normální, že začnete dostávat příznivé i nepříliš příznivé názory v podobě komentářů na vašich sítích nebo recenzí na Googlu či jiných agregátorech cateringových služeb.

Ačkoli nikdo nemá rád, když po veškerém úsilí a námaze vložené do akce obdrží špatnou recenzi, měli byste tento druh negativních komentářů zvládnout tím nejlepším způsobem.

Reagujte na všechny ohlasy: dobré i špatné. Na negativní komentáře byste měli odpovídat zdvořile a s úctou a snažit se poučit, co bylo špatně, abyste chybu neopakovali.

Po tom všem věříme, že jste připraveni začít získávat klienty pro svůjcateringový podnik a uspět. Uplatněte všechny naše tipy a uvidíte, jak se díky kvalitním službám začne váš podnik zviditelňovat a vy začnete získávat klienty.

Zanechat odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Povinná pole jsou označena *

ZÁKLADNÍ INFORMACE O OCHRANĚ ÚDAJŮ

Účel: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.

Práva: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.

Příjemci: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.

Legitimace: Consentimiento del interesado.

Zodpovědný: Envalia Group, S.L.

Další informace: You can find additional information on data protection in our privacy policy

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.