Sociální média: bezplatná reklama, kterou potřebujete pro svou restauraci
Správa sociálních médií v restauracích a barech by měla probíhat podle konkrétního plánu, stejně jako v jiných podnicích. V tomto případě je kladen důraz na zkušenosti a zvláštnosti těchto prostředí. Co to znamená? Vysvětlíme to níže.
¿Qué encontrarás en este artículo?
Sociální sítě: bezplatná reklama, kterou pro svou restauraci potřebujete
Po několika letech provozování sociálních sítí pro restaurace se ukázalo, že tvorba strategií a reklamních kampaní, specificky zaměřených na komerční sektor, pro který jsou vytvořeny, byla uživateli více akceptována.
Přestože dnes existují profesionálové, kteří se této oblasti věnují, neméně platí, že s potřebnými znalostmi a prostředky můžete být sami schopni spravovat sociální sítě a realizovat bezplatné reklamní kampaně pro svůj podnik.
Odpověď zní jednoznačně ano. Využívání sociálních médií pro restaurace a bary s sebou přináší řadu výhod, kterých by jinak bylo obtížné dosáhnout. Mezi ně patří např.
- Velký dosah, díky němuž se o podniku dozvědí potenciální zákazníci.
- Ohlas gastronomické nabídky a aktivit, které se v prostorách konají.
- Úspora kapitálových investic na tvorbu a realizaci digitálních reklamních strategií.
Je třeba poznamenat, že využívání sociálních sítí podporuje častou interakci se zákazníky. Činnost, která vede k získání nových zákazníků a loajalitě těch starých.
Propagace vašeho podniku je nezbytná, protože zajišťuje oslovení nových zákazníků. Při výběru nejlepších možností sociálních sítí pro restaurace je třeba myslet alespoň na tři věci:
- Zvažte, jaký typ uživatelů je používá a k čemu je používá.
- jakých cílů chcete dosáhnout: zvýšení prodeje, zviditelnění na síti nebo loajality zákazníků?
- Udržujte síť s optimální přítomností, jinak to může být kontraproduktivní, protože to značí opuštění.
Po definování těchto aspektů je čas vyhodnotit jednotlivé sítě. Každá z nich nabízí možnost navázat spojení se zákazníky určitým způsobem. Např:
- V případě Facebooku lze díky službě Facebook Analytics měřit dosah různých publikací a dokonce je porovnávat s konkurencí. Můžete také využít možnost zpětné vazby a umožnit zákazníkům, aby sami zanechali hodnocení. A pomocí tlačítka výzvy k akci můžete usnadnit rezervace nebo přímé hovory.
- S firemním účtem na Instagramu máte mimo jiné možnost zveřejňovat fotografie pokrmů nebo místa; živé příběhy ukazující přípravu nebo prezentaci pokrmu.
- Na TripAdvisoru budete mít naopak možnost připojit se k výklenku, kde vám platforma sama ukáže své uživatele podle jejich preferencí. Obecně je váš profil propojen s profilem na jiných sítích.
Nezapomeňte, že hlavním využitím každé sociální sítě je interakce s uživateli. Proto bude pro dosažení vašich cílů zásadní tvorba kvalitního a poutavého obsahu.
Trendy ve správě sociálních médií pro restaurace a bary se orientují na zlepšení vizuální přitažlivosti pro uživatele. Záměrem je prezentovat lákavé pokrmy nebo upozornit na možnost užít si při návštěvě restaurace neuvěřitelný zážitek. Mezi nejvýznamnější trendy patří např:
Ukázka práce v kuchyni
Pro správu sociálních médií v restauracích jsou trendem videa z kuchyně. Ukázka podstaty práce týmu se trefila do vkusu uživatelů, kteří rádi poznávají prostory, které jsou při návštěvě restaurace často skryté.
Kousek ze života šéfkuchaře
Pokud se jedná o účet vyhlášené restaurace šéfkuchaře, není nad to ukázat trochu z každodenního života profesionála. Selfie mimo pracoviště umožňuje zákazníkům navázat kontakt s šéfkuchařem a ztotožnit se s ním.
Publikace s partnery
V neposlední řadě doporučujeme inzerovat společně s influencerem nebo i s jiným komerčním partnerem. Spolupráce jsou na sociálních sítích obecně dobře přijímány.
Nové trendy v sociálních médiích pro restaurace mají za cíl zlepšit odezvu cílové skupiny. Proč tomu tak je? Konečný cíl každé reklamní strategie: větší dosah a přijetí. Chcete se o tom dozvědět více? Než se do toho pustíte, podívejte se na toto video o správě sociálních médií v restauracích.
Sledujte naše novinky v oblasti pohostinství!
ZÁKLADNÍ INFORMACE O OCHRANĚ ÚDAJŮ
Účel: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.
Práva: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.
Příjemci: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.
Legitimace: Consentimiento del interesado.
Zodpovědný: Envalia Group, S.L.
Další informace: You can find additional information on data protection in our privacy policy