Jak vypočítat cenu vína v restauraci

Podle hlavních průzkumů je víno jedním z nejžádanějších produktů ve španělských restauracích, ale jak vypočítat cenu vína ve vztahu k ceně jídla?
Nemůžeme přiřadit ceny, které jsou příliš vysoké a pro spotřebitele nedostupné, ani ceny, které jsou příliš nízké.Aby se víno v restauracích dobře prodávalo, musí být nabízeno ve správném ročníku a s profesionálním servisem přizpůsobeným konečné ceně vína. Pokud se potřebujete naučit, jak tuto cenu vypočítat, nezoufejte. V tomto příspěvku vám ukážeme nejlepší způsob výpočtu ceny vína pro vaši restauraci.
¿Qué encontrarás en este artículo?
Tvorba vinných lístků, 2 možnosti výpočtu ceny
Nejdůležitější při sestavování vinného lístku je, aby přinesl velké zlepšení prodeje vašich vín. S ohledem na umístění restaurace, druh nabízených jídel a nákupní úroveň zákazníka.
V nabídce by měl být uveden druh vína (barva), původ nebo oblast výroby, název vína a vinařství, odrůda hroznů, cena za láhev nebo sklenku. Kromě toho musí mít manažera, který bere ohled na zásoby vín a je dobrým znalcem.
Proto je velmi vhodné nabídnout vám 2 možnosti výpočtu ceny vína v restauraci:
1. Cena vína za sklenici
Víno na skleničku je stále žádanějším druhem konzumace. V tomto případě se cena láhve vydělí pěti a stanoví se prodejní cena. Z jedné láhve by se mělo vyrobit 8 až 10 sklenic vína na prodej, což nám umožní pokrýt náklady na láhev.
Tento prodej po skleničkách přináší restauratérům pozitivní bod, protože jim umožňuje prodávat špičková vína. Především proto, že je nebylo možné prodávat po lahvích stejným zákazníkům, čímž se tržby zvýšily o 20 %.

Kromě toho poskytuje spotřebiteli zážitek z poznávání nových vysoce kvalitních vín a umožňuje mu ochutnat více než jedno víno během jídla. Tato možnost vám pomůže přilákat více zákazníků a nabídnout širokou škálu nových a lákavých vín.
2. Cena vína za láhev
Význam cen je pro prodej vín v restauracích zásadní. Především proto, že pro většinu zákazníků je cena rozhodujícím faktorem při výběru vína, které ochutnají. Proto se pro stanovení ceny za láhev používají 2 metody.

- Zdvojnásobte celkovou cenu a rozšiřte konstantní hodnotu na základě nepřímých a osobních nákladů.
- Použijte odpovídající rozsah příplatků podle cen stanovených pro jednotlivé láhve.
Jaká kritéria je třeba zohlednit při stanovení ceny vína v restauraci
Obecně si při pohledu na vinný lístek můžeme všimnout, že jeho konečná maloobchodní cena je vyšší než cena v obchodě. I když je velmi pravděpodobné, že restaurace ceny zneužívá, vliv mají i další faktory:
- Teplota: Podle typu vína (barevné, růžové, červené atd.) nabízejí restaurace láhve vína s teplotou vhodnou ke konzumaci. To vše při zajištění správného způsobu a odpovídajících standardů, aby se maximalizoval zážitek a požitek každého strávníka.
- Sklenice: Dobré víno by se mělo podávat ve velké sklenici na víno, vyrobené z kvalitního skla, které zaručuje vynikající požitek z nápoje. Pouze dobrá restaurace, která si je vědoma těchto osvědčených postupů, tento prvek nepřehlédne.
- Servis: Nejde jen o pití vína, ale také o výběr toho nejlepšího. Proto je důležité, aby vám co nejlépe poradil specializovaný personál, který vám poradí, jak nejlépe láhev vína otevřít a především jak ji dekantovat.
- Investice: Pro zajištění všech výše popsaných prvků musí restaurace investovat. Nejen koupit nejlepší vína, a mají různé možnosti, které vám nabídnout. Také nabídnout profesionální služby na vrcholu vína, se správným personálem a prostředky.
- Aktualizovaný vinný lístek: Aktualizovaný vinný lístek umožní číšníkovi nabídnout každému zákazníkovi různé možnosti výběru.
Jak vypočítat cenu vína
Stanovení cen při prodeji vína v restauracích je velmi důležitým marketingovým nástrojem. Jejím základním účelem je navrhnout takovou cenovou strukturu, která maximalizuje návratnost investice. V tomto smyslu bude ziskové rozpětí záviset na:
- Výpočet vychází z kupní ceny a ceny služby. K tomu slouží prodej vína různými způsoby, po lahvích a zároveň prodej po skleničkách. Je důležité mít na paměti, že výběr produktů a ceny jdou ruku v ruce.
- Každý z aspektů popsaných v předchozím odstavci ovlivňuje konečnou maloobchodní cenu. Například pokud je nákupní cena vína v restauraci kolem 5 EUR ,může se v jejím jídelním lístku prodávat za 14 až 16 EUR, což je považováno za zcela přiměřenou cenu. Pokud je však nabízena při špatné teplotě a s nekvalitními skly, může být tato cena pro zákazníka značně přemrštěná.
- Rovněž je třeba vzít v úvahu, že restaurace, která investuje do špičkové láhve vína, by měla svůj zisk vypočítat podle výše investice. Nejen u výše uvedených služeb, ale je třeba zohlednit i náklady na údržbu komory na víno, aby se předešlo riziku jejího poškození tím, že nebude řádně uchovávána, dokud si ji zákazník nevyžádá.
Pokud po seznámení s těmito možnostmi výpočtu ceny vína v restauraci stále pochybujete. Kontaktujte nás a my vám rádi poskytneme potřebnou podporu.
ZÁKLADNÍ INFORMACE O OCHRANĚ ÚDAJŮ
Účel: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.
Práva: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.
Příjemci: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.
Legitimace: Consentimiento del interesado.
Zodpovědný: Envalia Group, S.L.
Další informace: You can find additional information on data protection in our privacy policy