fbpx

Podnikatelský plán na otevření restaurace

Tvorba podnikatelský plán na otevření restaurace může být zdrcující; protože jde o to, abychom vám tento úkol usnadnili, přinášíme výběrového průvodce, který umožní nejen co nejlépe definovat projekt, ale také odhadnout ekonomickou/finanční životaschopnost. Berte na vědomí!

Jak sestavit podnikatelský plán pro restauraci?

Bez ohledu na zvolený model nebo odvětví je plánování obchodní strategie obtížným úkolem, což je skutečnost, které se segment restaurací nevyhne; to by však nemělo být důvodem k tomu, aby se tato myšlenka vzd ala, koneckonců ve Španělsku hovoříme o výklenku s velkou ziskovostí, pokud vezmeme v úvahu část volného času a rozpočtu, která jde do restaurací.

Kde začít psát podnikatelský plán restaurace?

Ne každý má potřebný kapitál na rozvoj svého projektu, a proto potřebuje investora, podnikatelský plán pro restauraci může mít význam, koneckonců, ukázat skutečný plán, ve kterém je jasné, o čem mluvíte, znamená profesionalitu.

I když se může zdát, že otevření restaurace je vzrušující dobrodružství, vyžaduje čas a úsilí, jinak se může stát, že se zařadí mezi 60 % podniků, které zkrachují před prvním rokem. Úroveň konkurence v oboru znamená, že nestačí jen tvrdě pracovat, vytrvat a nabízet dobré jídlo; ačkoli neexistuje přesný recept, úspěch lze podmínit:

  • Mít odpovídající školení
  • Dodržovat stanovené provozní postupy
  • Před zahájením činnosti si připravte originální a atraktivní marketingový plán

Ačkoli se většina lidí zaměřuje na výzdobu prostor a návrh jídelního lístku, tyto tři aspekty – často podceňované – se stávají rozhodujícími pro úspěšné otevření, které spolu s dobrým podnikatelským plánem poskytnou správný směr, protože budou jasné příležitosti a úskalí, s nimiž se budoucí podnik bude muset vypořádat ještě před otevřením svých dveří.

montar restaurante

Předběžný výzkum je vším:

Dobrý podnikatelský plán pro restauraci vyžaduje důkladný předběžný průzkum, který zhodnotí nejen to, co dané odvětví nabízí nebo omezuje, ale také potenciální zákazníky, nové trendy a místní trh.Stejně tak byste měli zvážit konkurenci, legislativní aspekty, nákupní kanály a dodavatele, protože to jsou hlavní aspekty, na které je třeba dbát.

Objektivita je základem interní i externí analýzy, poctivost, vymezení dostupných zdrojů – technických, ekonomických a lidských – umožňuje lépe pochopit potřeby cílové klientely, a tedy i způsob, jakým lze směrovat koncepci a strukturu životaschopného podniku, který umožní jeho umístění.

Klíč k úspěchu nové restaurace:

Naprostá většina se shodne na tom, že obsluha a gastronomická nabídka jsou nespornými zárukami úspěchu restaurace; ačkoli nejsou daleko od reality – neboť první představuje zážitek a konečný vjem, který si zákazník odnese, zatímco druhé je samo o sobě smyslem existence restaurace – výrazná konkurenceschopnost vyžaduje mnohem více:

  • Adekvátní atmosféra, jde o to, aby místo nabízelo atmosféru odpovídající koncepci podniku a potřebám či vkusu cílové skupiny
  • Atraktivní jídelní lístek je koneckonců klíčovým komunikačním a prodejním nástrojem; doporučuje se, aby se na jeho přípravě podílel šéfkuchař, který kromě nabídky nejvýhodnějších pokrmů nabízí na první pohled
  • Konkurenční ceny, zákazník chce platit podle toho, co dostane, aniž by zanedbával náklady na suroviny a situaci na místním trhu
  • Komunikační strategie, nemluvíme pouze o reklamě a public relations, ale také o digitální prezentaci zaměřené na cílovou skupinu. Jakmile se toto spojení vytvoří, bude snazší dosáhnout dlouho očekávané loajality, tedy publika, které se stane bezpodmínečným a přiláká nové zákazníky
  • Správné hygienické výrobky, které pokryjí potřeby zaměstnanců i zákazníků.

Důvody neúspěchu mnoha restaurací:

Nedostatek dobrého podnikatelského plánu pro restauraci je hlavní příčinou neúspěchu většiny projektů; než se začne podávat první jídlo, je třeba ujít dlouhou cestu, a proto je důležité naplánovat každý detail.

Podle odborníků by měl podnikatelský plán pro restauraci na obálce zobrazovat značku podniku– včetně názvu, data a loga – a velmi dobře specifikovat koncept restaurace, aby každého, kdo si ho přečte, nápad nadchl.

Jak toho dosáhnout? Zdůrazněte nejen jídlo, které hodláte podávat, ale také podrobný popis služeb, které chcete nabízet, a dbejte na to, abyste vyzdvihli to plus, díky kterému bude podnik jedinečný a inovativní.

Zkoumejte trh:

Vytyčení směru úspěchu vyžaduje, aby byl podnikatelský plán restaurace živým dokumentem, tj. aby mohl být pravidelně revidován za účelem vyhodnocení růstu a měření pokroku; musí být také doplněn o průzkum trhu, který umožní nahlédnout do konkurence a zároveň zjistit potřeby cílové skupiny, což jsou údaje, které následně umožní vypracovat funkční marketingový plán.

Jasně formulované poslání, nebo jinými slovy, přímočarost v poslání, se promítá do vytvoření koncepční vize, v níž je myšlenka podniku syntetizována do slov tak, aby upoutala pozornost.

Význam marketingu v rámci podnikatelského plánu:

Marketingový plán je v rámci obchodní strategie funkčním a nezbytným nástrojem; tváří v tvář velké konkurenci se ústní sdělení stává základní zbraní, jak se vypořádat s konkurencí.

Přilákání zákazníků jde nad rámec používání sociálních médií; na fyzické úrovni to vyžaduje účast na komunitních akcích, nabízení slev novým zákazníkům a vstup do místního obchodního sdružení; v online světě je nezbytně nutné mít intuitivní webové stránky, které umožňují i rezervaci.

A tím náš seznam tipů pro tvorbu podnikatelského plánu končí.

Doufáme, že se vám líbil a byl pro vás užitečný!

Zanechat odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Povinná pole jsou označena *

ZÁKLADNÍ INFORMACE O OCHRANĚ ÚDAJŮ

Účel: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.

Práva: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.

Příjemci: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.

Legitimace: Consentimiento del interesado.

Zodpovědný: Envalia Group, S.L.

Další informace: You can find additional information on data protection in our privacy policy

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.