fbpx

Tipy, jak být dobrým hostitelem v restauraci

Jednání s laskavostí, lehkostí a zdravým rozumem jsou neomylné taktiky, jak být dobrým hostitelem v restauraci . V Monouso vám však chceme ukázat jiné triky, které jsou stejně účinné, abyste získali zákazníka do své kapsy.

Udělejte si tedy co největší pohodlí a zjistěte všechny podrobnosti. Jdeme na to!

co je to hostitel v restauraci?

Hostinský je profesionál, který má na starosti přivítání zákazníků, jejich doprovod ke stolu, přinesení jídelního lístku a vyprovodění, když se rozhodnou odejít.

V dnešní době je hostitel v restauracích klíčový. Díky tomu, že zákazníkům zpříjemňují pobyt, je nezbytné, aby se cítili dobře a chtěli se brzy vrátit.

jaký profil by měl mít hostitel v restauraci?

Hostitel je první osobou, která se zákazníky komunikuje, věnuje se jim po celou dobu jídla a jako poslední se s nimi loučí. Proto musíte mít různé vlastnosti, abyste se stali dobrým hostitelem. Zde je několik dalších informací:

  • Přátelská osobnost. Vzhledem k tomu, že hostitel bude první tváří, kterou klient uvidí, je nutné, aby si v každé situaci zachoval dobrý přístup a vždy se usmíval.
  • Schopnost jednat s veřejností. Důležité je také jednat s těmi nejobtížnějšími a nejnáročnějšími zákazníky s dobrým přístupem, protože zákazník má vždycky pravdu.
  • Buďte organizovaní. Organizovanost ostatních zaměstnanců je nezbytná pro poskytování co nejlepších služeb zákazníkům a minimalizaci chyb.
  • Ochota plnit více úkolů. V mnoha případech musí hostitel také pracovat jako číšník, dlouho stát a pomáhat s úklidem po zavírací době.
  • Plnoletost. Důležité je dosáhnout plnoletosti. Kromě toho mnoho restaurací obecně nevyžaduje osvědčení o vzdělání ani předchozí pracovní zkušenosti v tomto oboru.
  • Mluvit více jazyky. Plynulá znalost angličtiny je velmi důležitá pro jednání se zahraničními zákazníky a pro zajištění příjemnějšího pobytu. Dobrá znalost italštiny a francouzštiny je také užitečná.

consejos-para-ser-un-buen-anfitrión-de-restaurante-cuerpo

7 tipů, jak být dobrým hostitelem v restauraci

Jak jste mohli vidět výše, vlastnosti dobrého hostitele nejsou ničím výjimečným. Stačí projevit empatii, být trpělivý, nezanedbávat zákazníka a být tak hovorný, jak je třeba.

Pokud však chcete v této oblasti ještě více vyniknout, přinášíme vám několik tipů, jak být dobrým hostitelem. Podívejte se!

1. Udržujte vše v pořádku

Před příchodem hostů se ujistěte, že máte všechny potřebné zásoby, například několik propisek, papír na poznámky a plán stolu. Pokud budete potřebovat cokoli dalšího, nezapomeňte se zeptat vedoucího.

Ujistěte se, že je k dispozici dostatek čistých příborů. Pokud restaurace přijímá rezervace, vezměte je v úvahu při uspořádání stolu a zasedacího pořádku, protože když budete vědět, kolik stolů je k dispozici, budete moci lépe určit místo každého číšníka. Zkrátka dodržujte zavedenou etiketu pohostinnosti.

2. Vždy pozdravte s úsměvem

Hostitel má první příležitost, aby restaurace udělala na zákazníky dobrý dojem. Proto byste se měli při přivítání usmívat a srdečně je pozdravit.

Nesoustřeďte se na jednoho hosta, naopak se snažte být pozorní, protože do restaurace mohou přijít noví hosté. Pokud jste však příliš zaneprázdněni, usmějte se na ně a řekněte: “Hned jsem u vás”.

Pokud přijdou stálí zákazníci, můžete je uctivě a přátelsky oslovit jménem. Dejte jim hned vědět, jestli budou muset počkat, aby neztráceli čas a mohli se rozhodnout, zda si naplánují jinou večeři.

3. Ukázat zákazníkům jejich stůl

Když provázíte zákazníky ke stolu, snažte se jít o něco rychleji než oni. Nezapomeňte si s sebou vzít jídelní lístek, kvalitní příbory a ubrousky.

Můžete se zeptat, zda jim vyhovuje stůl, který jste pro ně vybrali, nebo zda by si raději sedli k jinému stolu. Také se omluvte, pokud museli dlouho čekat.

4. Ujistěte se, že se cítí pohodlně

Pokud je restaurace poměrně prázdná, posaďte zákazníky ke stolům, které nejsou příliš blízko u sebe. Díky tomu budou mít strávníci dostatek prostoru a budou se cítit pohodlněji.

Zkuste jim také přinést vodu nebo jiné podobné předměty. Pokud se zeptají na něco dalšího, řekněte jim, že za chvíli přijde číšník.

5. Dobrá komunikace s číšníky

Z rozhovoru s číšníky poznáte, jak dobře se jim daří vyřizovat objednávky zákazníků. Nezapomeňte, že všichni pracují jako součást týmu a je důležité spolupracovat, aby vše proběhlo hladce.

Pokud je číšník zahlcen několika stoly, zkuste najít kolegu, který mu pomůže. Můžete si pomoci i sami, ale nezanedbávejte své povinnosti hostitele restaurace.

6. Procházka po restauraci

Měli byste se projít po restauraci, abyste měli přehled o stolech. Tímto způsobem neztratíte přehled o hostech, kteří se chystají odejít, a budete vědět, kolik stolů bude opět volných.

Podle potřeby také pomáhejte s úklidem a přípravou stolů. Je důležité být ochoten podat pomocnou ruku, když vás kolegové potřebují. Tím spíše, pokud nic neděláte a noví zákazníci netrpělivě čekají.

7. Přátelsky se rozlučte s hosty

nezapomeňte! Budete poslední osobou v restauraci, která přijde do styku s hosty. Proto se s nimi zdvořile rozlučte, když se rozhodnou odejít. Díky tomuto gestu budou mít pocit, že prožili příjemný zážitek, a budou se chtít vrátit.

milý úsměv, vlídná slova a přátelské chování jsou neomylné tipy, jak být dobrým hostitelem v restauraci.

Co je to hostitel v restauraci?

Je to profesionál, který vítá zákazníky, doprovází je ke stolu a loučí se s nimi při odchodu.

Jaký profil by měl mít hostitel restaurace?

Měli byste mít přátelskou povahu, umět jednat s veřejností, být organizovaní, být připraveni plnit úkoly a mluvit několika jazyky.

Tipy, jak se stát dobrým hostitelem v restauraci

1. Mějte vše uspořádané.
2. Vždy pozdravte s úsměvem.
3. Ukažte zákazníkům jejich stůl,
4. Ujistěte se, že se cítí pohodlně.
5. Dobře komunikujte s číšníky.
6. Projděte se po restauraci.
7. Srdečně se rozlučte s hosty.

Zanechat odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Povinná pole jsou označena *

ZÁKLADNÍ INFORMACE O OCHRANĚ ÚDAJŮ

Účel: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.

Práva: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.

Příjemci: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.

Legitimace: Consentimiento del interesado.

Zodpovědný: Envalia Group, S.L.

Další informace: You can find additional information on data protection in our privacy policy

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.