Zjistěte vše o účtování v restauraci

Fakturace v restauracích zahrnuje celý proces vytváření a inkasa faktur. Jedná se o dokumenty, které odrážejí obchodní transakce provedené v podniku. Jinými slovy, ukazují produkty a služby, které byly zákazníkům nabídnuty
Je důležité, abyste ovládali vše, co potřebujete vědět o fakturaci, abyste věděli, jak správně vést své podnikové účetnictví. Vyhnete se tak chybám, které by mohly mít finanční důsledky.
Ukážeme vám různé typy fakturace, které existují v závislosti na jednotlivých pohostinstvích, a také tipy pro zlepšení této služby.
¿Qué encontrarás en este artículo?
Typy fakturace
Každý podnik musí zavést model fakturace, aby se vyhnul problémům s daňovými úřady nebo stížnostem zákazníků při placení, pokud najdou ve faktuře chyby
Zjistěte, který model účtování je pro vaše podnikání nejvhodnější, což je základní a nezbytná znalost pro úspěšné vedení vašeho podniku v pohostinství.
Vyúčtování v restauraci

Při fakturaci restaurací je třeba dodržovat určitou strukturu. Začněte tím, že slovo “Faktura” napíšete velkými písmeny a vycentrujete nahoru. Další možností je uvést název vaší firmy.
Pak je třeba uvést řadu aspektů v následujícím pořadí:
- Číslo faktury: Číslo faktury identifikuje objednávku strávníka. Musí jít za sebou, protože finanční úřady nepovolují skoky v číslování účtů.
- Datum vystavení faktury: Datum je jedním z nejdůležitějších údajů na faktuře, protože odráží den, kdy byl doklad vytvořen. Je také nutné, abyste věděli, do kterého čtvrtletí je musíte zahrnout pro daňové účely.
- Identifikace: Faktura musí obsahovat identifikační údaje zákazníka, číslo průkazu totožnosti a adresu. Nezapomeňte také uvést číslo pracovníka, který se klientovi věnuje, a fakturační adresu, tj. daňovou adresu, kterou jste uvedli finančnímu úřadu v registračním prohlášení.
- Zboží a poskytnuté služby: Po identifikačních údajích je třeba podrobně vypsat poskytnuté zboží a služby. Faktura musí obsahovat popis výrobků, množství a jednotkovou cenu, jakož i slevy a celkovou částku za každý z nich. Tyto údaje musí být zaznamenány na účtu s přihlédnutím k pořadí, v jakém byla objednávka zákazníka přijata.
- Daně a konečná částka: Na faktuře je nutné uvést daně, které odpovídají každé účtované službě, a to buď daň z přidané hodnoty (DPH), nebo daň z příjmů fyzických osob (DPPO). K tomu je třeba zadat, o jakou daň se jedná, a její výši. Nezapomeňte také uvést, zda je fakturovaný výrobek osvobozen od DPH, pokud prodáváte výrobky nebo služby s touto vlastností. Nakonec byste měli uvést konečnou částku, kterou musí zákazník zaplatit za vše, co ve vaší restauraci zkonzumoval.
Fakturace pro bar nebo hospodu

V případě barů nebo hospod můžete použít dva různé modely fakturace: buď použijete model fakturace pro restaurace , který jsme vysvětlili výše, nebo můžete použít zjednodušený model fakturace, tj. kontrolní list.
Druhý typ fakturace nevyžaduje identifikační údaje ani údaje o uplatněné DPH. Vyplňuje se datum, číslo faktury a obchodní údaje, jako je název, daňová adresa, celé jméno osoby přijímající objednávku a daňové identifikační číslo (NIF).
Kromě toho je důležité podrobně popsat zboží a služby nabízené během této služby. Nemůžete uvést pouze konečnou částku.
Tento typ fakturace můžete ve svém baru bez problémů používat, pokud je celková částka za službu nižší než 3 000 EUR včetně DPH.
Fakturace cateringové společnosti

Cateringové společnosti používají systém účtování podle služeb poskytovaných svým klientům.
V případě stravovacích služeb se používá fakturace v restauraci. To znamená, že zachovává strukturu dokladu a účtuje 10 % DPH na výstupu.
Fakturace se však liší, pokud zákazníci chtějí od společnosti další služby , jako je prezentace, organizace, výzdoba, zábava nebo obsluha číšníka během akce.
V těchto případech byste měli předložit podrobnou fakturu s uvedením typu poskytnuté služby a procenta uplatněné DPH. Nakonec je na faktuře uvedena celková částka, která má být za událost zaplacena.
Fakturace pro dodavatelské společnosti

Faktura používaná rozvážkovými společnostmi se příliš neliší od faktur pro restaurace , ale obsahuje další důležité údaje pro danou službu.
Na těchto fakturách je třeba uvést úplné údaje zákazníka: jméno, příjmení, číslo občanského průkazu, telefonní číslo a adresu, na kterou si přejete objednávku obdržet. Poté jsou uvedeny produkty vaší objednávky a náklady na dopravu.
Nakonec se zadá částka za službu a na adrese se uvede jednotková cena spolu s příslušnou DPH a celková částka, která se zaplatí na konci vyúčtování.
Význam správy fakturace v restauraci

Bez ohledu na to, v jakém oboru restauračního podnikání podnikáte, budou faktury zdůvodněním vašich výdajů a příjmů.
Všechny informace, které jsou součástí faktur, se musí objevit v účetnictví. Kromě toho je nezbytná pro výpočet DPH a daně z příjmů fyzických osob z podnikání.
Správná správa faktur v restauraci je ukazatelem úrovně likvidity vašeho podniku a indikátorem jeho solventnosti.
Nezapomeňte si uschovat kopie faktur, abyste měli potřebné informace pro zdůvodnění všech svých obchodních aktivit.
Jaký je obrat restaurací?
Je třeba zahrnout různé prvky:
– Číslo faktury
– Datum vystavení faktury
– Identifikace faktury
– Poskytnuté zboží a služby
– Daně a konečná částka
Jak probíhá fakturace baru nebo hospody?
V případě barů nebo hospod můžete použít dva různé modely fakturace: buď použijete výše popsaný model fakturace pro restaurace, nebo můžete použít zjednodušený model fakturace, tj. šekovou knížku.
Obrat cateringové společnosti
Měli byste předložit podrobnou fakturu s uvedením typu poskytnuté služby a procenta uplatněné DPH. A nakonec celková částka, která má být za akci zaplacena.
Obrat dodavatelských společností
Tyto faktury vyžadují úplné údaje zákazníka: jméno, příjmení, číslo občanského průkazu, telefonní číslo a adresu, na kterou si přejete objednávku obdržet. Následně se zobrazí podrobnosti o produktech v objednávce a náklady na doručení.
ZÁKLADNÍ INFORMACE O OCHRANĚ ÚDAJŮ
Účel: Gestionar las solicitudes realizadas a través del sitio web, enviar comunicaciones comerciales y, en su caso, compras en línea.
Práva: Acceso a, Corrección, cancelación, oposición y otros derechos como se explica en la “Información adicional”.
Příjemci: Los datos sólo se transmiten a los proveedores que tienen una relación contractual con Monouso.
Legitimace: Consentimiento del interesado.
Zodpovědný: Envalia Group, S.L.
Další informace: You can find additional information on data protection in our privacy policy